طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک و اصول کلی آن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 در ساعت 11 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی دکوراسیون داخلی مطب یا کلینیک علاوه بر اصول عملکردی که در طراحی  در نظر گرفته می شود نیازمند یک طراحی جذاب و زیبا و همچنین منحصر به فرد می باشد که بدون ایجاد مزاحمت برای انجام امور عملکردی اصلی فضای متفاوت و خاص را نمایان کند. حفظ تعادل ما بین عملکرد یک مکان و طراحی خلاقانه از مهمترین قسمت های طراحی داخلی کلینیک محسوب می شود.

به طور کلی می‌ توان گفت مواردی  که یک کلینیک را منحصر به فرد و جذاب کرده و آن را نسبت به دیگر فضا های مشابه متفاوت تر و به نوعی شاخص جلوه می دهد مواردی  می باشد که از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین نکات طراحی نَشاَت  می گیرد و راز طراحی کلینیک های متفاوت و لوکس در همین اصول کلی و ساده نهفته است. کیفیت فضایی که مراجعه کنندگان مطب در آنجا قرار می گیرند از عواملی می باشد که به طور غیر مستقیم بر دیدگاه مراجعه کنندگان  تاثیر می گذارد . در طراحی دکوراسیون داخلی باید همواره به این موضوع توجه کرد که نباید فضا از لحاظ ذهنی باعث ایجاد آشفتگی یا ناراحتی در بیمار شود و باید فضا بسیار آرام بخش و دور از استرس طراحی شود و به ساده ترین شکل ممکن زیبایی و ظرافت را وارد فضا کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک و اصول کلی آن

  • ایجاد فرم های پویا و سیال در طراحی داخلی

برای این که فضای داخلی یک کلینیک حالت خسته کننده پیدا نکنددباید ویژگی هایی مانند پویایی و سیال بودن  را وارد فضا کرد فضایی که از لحاظ بصری  پویا می باشد تصور مثبتی از محیط در ذهن افراد باقی میگذرد که جزء فاکتورهای اساسی  و مهم و همچنین تعیین کننده در طراحی این گونه فضاها به شمار می رود. فضا های پویا تاثیر بصری بسیار قوی دارد و فضا را از حالت یکنواختی و سادگی بیرون می آورد و همین امر باعث شده است که با استفاده از یک فرم متمایز و تعریف شده ،فضا بسیار تاثیر گذار باشد. طراحی فرم های جذاب و مناسب می‌ تواند نقطه قوت طراحی یک کلینیک به شمار رود.

  • استفاده از رنگ های جذاب

    طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک و اصول کلی آن

فضای داخلی کلینیک اصول معماری و روانشناسی و با توجه به نوع عملکردی که دارد نیازمند ملاحظات خاصی در استفاده از رنگ ها می باشد استفاده از یک رنگ متناسب با فضا  می تواند فضای ایده آلی  را برای شما به وجود آورد حتما در کلینیک ‌ها دیده اید که کمتر از رنگ‌ های متفاوت در طراحی استفاده می کنند به طور کلی تعداد رنگ هایی که در طراحی کلینیک استفاده می کنند نباید زیاد باشد.

  • بهره گیری از نور طبیعی

    طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک و اصول کلی آن

یکی از ساده ترین راه هایی که می توان با استفاده از آن یک کلینیک منحصر به فرد و یک دکوراسیون لوکس طراحی کرد بهره گیری از نور طبیعی می باشد بسیاری از کلینیک های لوکس در سراسر جهان هستند که با رعایت کردن این نکته مهم و ساده توانستند طراحی فوق العاده ای را به وجود آورند .نور طبیعی فضا را روشن تر و دلباز تر می کند تاثیر فوق العاده را در فضا می گذارد می توان گفت نور مناسب ساده ترین روش می باشد که می توان با بهره گیری از آن فضای مطلوب و زیبایی را طراحی کرد.

  • بازی با سطوح دیوار

    طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک و اصول کلی آن

در فضای داخلی کلینیک ها معمولاً دیوارها ساده و بی روح می باشند البته نصب کاغذ دیواری یا تابلو ها می تواند تا حدی دیوار را از سادگی در بیاورد اما اگر قصد یک طراحی داخلی متفاوت را دارید که بتواند یک تاثیر ویژه در دکوراسیون داخلی شما بگذارد می توانید کمی خلاقانه تر عمل کنید به عنوان مثال می توانید از فرم های خاص برای طراحی دیوار ها استفاده کنید این فرم های خاص را می توانید با زاویه دادن صفحات پوشش دهنده  دیوار ها به وجود آورید، چنین فرم ‌هایی قطعاً می تواند جذابیت خاصی را به فضای داخلی کلینیک شما ببخشند پیشنهاد می ‌شود که از این فرما تنها در یک یا دو دیوار فضای داخلی خود استفاده کنید تا فضا بیش از حد شلوغ نشود.

  • نورپردازی متمایز

علاوه بر نور طبیعی ، نور پردازی مصنوعی نیز تاثیر زیادی در فضای داخلی می گذارد و حتی می توان گفت که در برخی از موارد در صورتی که طراحی و اجرا طبق اصول باشد و یک طراحی زیبا صورت گیرد می توان از آن به عنوان اصلی ترین  عنصر بازسازی ساختمان  نام برد علاوه بر آن می‌ توان به وسیله نورپردازی طراحی سایر فضا ها تاکید ویژه کرد و بر زیبایی آن افزود البته پرداز یک فضا نباید تنها به زیبایی آن توجه نمود و باید دیگر ویژگی ها همچون تناسب میزان نور در فضا را نیز در نظر گرفت.

  • استفاده از گیاهان

هیچ کس منکر خواص درمانی و روح بخش گل و گیاهان در فضا نمی شود وجود گیاهان در یک فضا باعث از بین رفتن استرس و تنش و ایجاد آرامش و همینطور تصفیه هوای فضا می شود علاوه بر آن تمامی این خصوصیات و ویژگی های ذکر شده برای استفاده از گیاهان به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار در فضا کفایت می کند استفاده از گیاهان به ویژه در اتاق انتظار توصیه میشود.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات