طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 16 فروردین 1396 در ساعت 20 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی و فرم ساختمان

پیش از آنکه پلان و نقشه های داخلی ترسیم شود لازم است تا یک آنالیز کلی از دیاگرام خارجی بنا داشته باشم چرا که به دلیل تنوع بسیار زیادی که در انواع سبک ها و متریال پوسته ها وجود دارد این الزام را ایجاد میکند که ما یک سبک خاص را مشخص کنیم و تمامی گامها را بر اساس المانها و متریالهای مورد نیاز برای این سبک برداریم .

سبک انتخاب شده برای روند کلی پروژه را مشخص میکند و طراحی بام تاثیر زیادی در زیبایی کل خانه دارد و علاوه کاربرد آنها به عنوان پوشش و سر پناه ساختمان جزء تفکیک ناپذیر در طراحی ویلا هستند و رنگ بندی و المانها ی به کار رفته در آنها از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است . آشنا شدن با الگوها و فرم هایی که میتوان در بام از آنها استفاده کرد گام موثری در جهت بالاتر رفتن کیفیت طراحی است .

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-04-05_12-07-32.jpg

تنوعی که در انواع سبک های طراحی وجود دارد موجب تنوع در شیب و فرم بامها میشود. شیب بام با توجه با ارتفاع عمودی ساختمان و اندازه ی افقی ساختمان مشخص میشود در واقع هیچ سقف مسطحی به طور دقیق و کامل مسطح نیست تمامی سقف های بام برای هدایت آب و زهکشی ها دارای درصدی شیب هر چند کم هستند . کم هزینه ترین بامها ، بامهایی هستند که از یک نوع ساخته میشوند این نوع برای خانه های کوچک انتخاب مناسبی است اما برای خانه های بزرگتر استفاده از این نوع از بامها موجب میشود که ساختمان حجیم و نا متناسب جلوه کند البته گاها مشاهده میشود که برخی از افراد تمایل دارند تا از احجام مکعبی شکل و ساده برای ساخت ویلا و خانه ی خود استفاده کنند که حتی در این مواقع هم پیشنهاد میشود که یک پیش آمدگی به عنوان سایه بان برای ساختمان در نظر گرفته شود .

ایجاد تناسب بین طراحی داخلی و طراحی نما

برای طراحی داخلی منزل نمیتوانیم هر نقشه ای که میخواهیم بدون در نظر گرفتن خارج ساختمان استفاده کنیم و به عبارتی ساده تر باید بین داخل و خارج ساختمان تناسباتی وجود داشته باشد . به طور کلی باید با در اختیار داشتن نقشه های شماتیک داخلی دیاگرام ها و معابر در نظر گرفته شده برای محوطه را نیز مورد بازبینی قرار داد .

طراحی نمای ساختمان مسکونی باید در هر 4 طرف انعکاسی از داخل ساختمان باشد و به تفسیری معمار گونه باید تمامی اجزای داخلی و خارجی یک پارچه و هماهنگ باشند سلسله مراتبی که در وجوه مختلف ساختمان وجود دارد و طراحی نمای ساختمان براساس مکان و کاربری و میزان ارتباطی که با بیننده بر قرار میکند تعریف میشود . اصول تعیین شده برای طراحی و یا بازسازی نمای ساختمان به نمای جلو ، عقب و نماهای جانبی بخشبندی شده اند . نماها شامل ترکیبی درست و اصولی از اجزای معماری ، مصالح و متریالها ، تنوعی که در فرم در و پنجره ها وجود دارد و بسیاری بخش های دیگر میباشند که در نهایت پوسته ای را تشکیل میدهند که به هم پیوسته و جذاب به نظر میرسند .

از پروژه های بازسازی و دکوراسیون بازسازی منزل و کابینت آشپزخانه شرکت معماری هیرادانا دیدن فرمایید

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات