طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

رنگ در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 28 دی 1395 در ساعت 12 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون زرد

این رنگ تحریک کننده فعالیت های ذهنی است اما افراط در استفاده از آن باعث ایجاد حساسیت میشود همچنین باعث افزایش تمرکز و حافظه میشود بنابر این برای کتابخانه ها و جاهایی که مطالعه در آن صورت میگیرد و یا در محل پروژه هایی که نیاز به تمرکز زیاد دارند استفاده میشود .

دکوراسیون داخلی با رنگ زرد تیره باعث کم شدن قدرت خلاقیت میشود و به همین دلیل استفاده از آن توصیه نمیشود و استفاده از رنگ بندی روشنتر آن تاکید میشود . حتی میتوان برای نتیجه گرفتن از این رنگ روی میز از یک ظرف پر از لیمو استفاده کرد بیشترین تاثیر را نیز زمانی میگذارد که در کنار یک رنگ تیره و یا روشن تر قرار بگیرد.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-01-09_13-36-05.jpg

دکوراسیون نارنجی

این رنگ با اکسیژن رسانی به مغز فعالیت های ذهنی را تحریک میکند و در این صورت فرد احساس آمادگی بیشتری برای انجام کارها میکند همچنین تعاملات ذهنی را نیز بهبود میبخشد .

رنگ نارنجی نمادی از قدرت است اما بهتر است در میزان استفاده از آن دقت لازم را به عمل آوریم . برای تاثیر گیری میتوان تنها یکی از دیوارها و یا مقداری از لوازم و مبلمان یا پرده را به این رنگ در آورد .

افرادی که تند خو هستند و زود عصبانی میشوند نباید از دکوراسیون نارنجی تند استفاده کنند همچنین در آشپزخانه  نیز توصیه نمیشود زیرا باعث افزایش گرسنگی میشود

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-01-09_13-36-02.jpg

دکوراسیون آبی

آبی آسمانی میزان شعور و خلاقیت فکری را افزایش میدهد بنابر این در کلاس های درسی محبوبیت فراوانی دارد این رنگ آرامش دهنده سوخت و ساز بدن را کاهش میدهد و در نتیجه یاعث کم شدن اشتها میشود و با کاهش دادن هیجانات موجود در زندگی زمان تفکر و اندیشیدن به مسایل مهمتر را فراهم میاورد .

رنگ آبی تیره و یا آبی روشن در دکوراسیون محل کار به هیچ وجه توصیه نمیشود زیرا به شدت موجب سرکوب شدن فعالیت ها میشود در صورتی که رنگ هایی چون فیروزه ای آبی متالیک و یا آبی رنگ پریده مناسب هستند و همچنین آبی تیره نیز برای رو بالشی ها رنگ بسیار مناسبی است .

این رنگ با خاصیت افزایش تمرکز و قدرت برای افراد بیش فعال و پریشان بسیار مناسب است همچنین این خاصیت را دارد که بتوان از آن در تمامی فضا با رنگبندی استفاده کرد و یا در صورت تمایل تنها در بخش کوچکی از دکوراسیون ترکیب کرد.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-01-09_13-35-58.jpg

 

دکوراسیون خنثی

بهترین صفاتی که برای تعریف رنگ های خنثی به کار میرود آرام ، ساکن و معتدل است . رنگ هایی که به تنهایی نمیتوانند بیننده را جلب کنند اما در کنار بافت و الگوهای متنوعی که دارند میتوانند چشم گیر و درخشنده باشند . رنگ های خنثی دکوراسیون خانه را دلباز میکند.

آشنا ترین رنگ های خنثی برای عموم سفید ، مشکی و طوسی هستند اما در دکوراسیون منزل به هر رنگی که تناژ مایل به سفید داشته باشد رنگ خنثی میگویند . رنگ های خنثی بسته به ته رنگ و ترکیب رنگی میتوانند گرمی یا سردی را منتقل کنند .

رنگ های خنثی معمولا در جاهایی استفاده میشوند که میخواهیم بین رنگ های دیگر استفاده شده در دکوراسیون ارتباط ایجاد کنیم و یا شکل و بافت خاصی را برجسته جلوه بدهیم . از دیگر خواص این رنگ در دکوراسیون کم رنگ کردن و تضعیف خطوط سخت میباشد که با این خاصیت میتوانیم قناصی های موجود در فضا را کمی پنهان کنیم.

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/photo_2017-01-09_13-36-09.jpg

 

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی تخصص اصلی ما می باشد

برای بازدید و مشاوره رایگان با این شماره ها تماس حاصل فر مایید:

09125754921-44274146-44890732

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات