طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از چوب در طراحی و اجرای نما ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا با هدف افزایش اطلاعات عمومی شما عزیزان در جهت طراحی و اجرای نما و تعمیرات ساختمان و بازسازی نما ساختمان به جمع آوری مقالاتی در این زمینه ها دست زده است تا شما عزیزان را بیشتر با سبک های هنری و معماری طراحی نما ، متریال های مناسب برای نما و چگونگی تعمیرات و بازسازی نما آشنا کند در همین جهت در این مقاله سعی داشته ایم تا شما را بیشتر با متریال چوب در طراحی و بازسازی نمای ساختمان آشنا کنیم . همانطور که همه ما میدانیم میتوان از چوب در ساختمان و معماری استفاده های گوناگونی کرد ، یکی از این موارد استفاده از چوب در طراحی و اجرای نمای ساختمانی است علاوه بر این از چوب در بازسازی ساختمان  و دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار هم استفاده گسترده ای میشود  ولی ما در این مقاله به دنبال افزایش اطلاعات در باب استفاده از چوب در طراحی و اجرای نمای ساختمانی هستیم .

چوب به عنوان یک متریال زیبا ، گرم و صمیمی شناخته میشود که در صنعت ساختمان سازی از آن در بخش های متخلفی استفاده میشود یکی از این موارد استفاده از چوب در نمای ساختمانی است . برای استفاده از چوب در بازسازی نما باید از چوب های مخصوص نما و یا همان ترمووود استفاده کنید . به این دلیل که این چوب ها در نما در مجاورت مستقیم با شرایط مختلف جوی و نوسانات دمایی قرار دارند باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند . چوب های نما و یا همان چوب های ترموود با توجه به فرایند هایی که بر روی آنها صورت میپذیرد مقاومت و استحکام خوبی را میپذیرند و میتوان از آنها برای طراحی و اجرای نماهای ساختمانی استفاده کرد .

در طراحی و اجرای نمای مدرن که یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در نماسازی کشور محسوب میشود میتوان به شکلی خلاقانه و زیبا از چوب و ترمووود استفاده کرد . نماهای مدرن این قابلیت را به شما عزیزان میدهند که بتوانید به راحتی از متریال های مختلفی در کنار هم مانند آجر ، سنگ ، چوب و شیشه استفاده کنید البته طراحی درست و معمارانه نما ساختمان تضمین کننده زیبایی و ترکیب مناسب این متریال ها با هم میباشد . البته شرکت های بازسازی نما ساختمان و طراحی و اجرای نما باید دقت داشته باشند که در هر شهری استفاده از چوب در نمای ساختمان دارای ضوابط و محدودیت هایی مانند رعایت مساحت میزان استفاده از چوب است که در زمان طراحی باید به آنها دقت کرد .  

ترموود هایی که برای اجرا در نما استفاده میشوند در طی شرایط خاصی تولید میشوند . این چوب ها را در ابتدا در کوره های مخصوصی با درجه های بالایی خشک میکنند که این خشک شدگی میتواند تا صفر درجه رطوبت در چوب هم ادامه پیدا کند در ادامه فرایند های مختلفی بر روی چوب ها انجام میشود که این محصولات را در زمره مقاوم ترین  و پایدارترین محصولات چوبی قرار میدهد . فرایند هایی که از آنها نام بردیم باعث خارج شدن صمغ و رطوبت به طور کامل از داخل چوب میشود .

در انتها ترموود ها دارای مقاومت بالایی در مقابل اشعه های مضر خورشید و نور مسقیم آفتاب میشوند ، همچنین به دلیل نداشتن روطبت هیچگونه تغییر فرم و شکلی برای آنها ایجاد نمیشود . به طور کلی ترموود هایی که از درختان کاج تولید میشوند را قبل از نصب بر روی نما ساختمان رنگ آمیزی میکنند که این رنگ آمیزی از این چوب ها در مقابل uv  خورشید محافظت میکند در اصل این مسئله یعنی رنگ آمیزی مناسب این محصولات یکی از حیاتی ترین فرایند هایی است که باید در اجرای نماهای چوبی رعایت شود .

از دیگر مزیت های نماهای چوبی و ترموود ها مقاومت بالای آنها در مقابل شرایط مختلف جوی و نوسانات دمایی است که میتوانند تا 40 درجه از تغییرات دمایی را به راحتی تحمل نمایند . ولی شاید یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت نماهای ترموود این باشد که زیبایی وصف ناپذیر و گرما و صمیمیتی خاص را به نمای ساختمان میدهند که باعث جلب نظر کارفرمایان به خود میشود .

چوب های ترموود دارای تنوع بسیار وسیعی از طرح و رنگ هستند که میتوان به راحتی با توجه به قسمت های دیگر نما و متریال های دیگر به انتخاب نمونه های مختلف چوب های ترموود در بازار پرداخت و هیچ نگرانی از بابت هارمونی و هماهنگی بخش های مختلف نما نداشت .

حتما با سبک طراحی نمای کلاسیک و یا نمای رومی اشنایی دارید ، در این نما بیشتر از سنگ استفاده میشود ، برش های متنوع و زیبای سنگ ها در کنار هم نمای کلاسیک را شکل میدهند . به همین دلیل از نظر علم معماری و زیبایی شناسی بهتر است که در نماهای کلاسیک از چوب استفاده نشود ولی میتوان به راحتی در نماهای مدرن و سبک مدرن نما از چوب استفاده بهینه را برد .

میتوان در طراحی نمای مدرن فرم ها و شکل های مختلف هندسی را به وسیله ترموود پوشش داد . چوب های ترمووود به دلیل انعصاف بالا و فرم پذیری مناسب خود این قابلیت را برای شما ایجاد میکنند که بتوانید به راحتی در قسمت های مختلف و در فرم های منحنی و شکسته از آنها استفاده نمایید . ولی در زمان طراحی و باید دقت داشت که هارمونی که بین دیگر متریال ها و چوب ایجاد میشود به ایجاد یک هماهنگی بصری زیبا در نما منتهی شود . انتخاب رنگ درست برای ترموود ها که هماهنگی درستی با دیگر متریال ها در نما داشته باشد را بهتر است به دست معماران و طراحان نما بسپارید که این امر زیبایی و شکوه نما شما را تضمین میکند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات