طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ارتباط دکوراسیون داخلی و نما در ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویلاها ساختمان هایی هستند که به منظورهای مختلف ساخته میشوند ولی بیشترین هدف از ساخت خانه های ویلایی ، گذراندن اوقات فراقت خانواده ها در ایام تعطیلات در مناطق خوش و آب هوای کشور است . حال ما در اینجا به مبحث طراحی نما و فرم خارجی و ارتباط آن با دکوراسیون داخلی ویلا میپردازیم . طراحی نما  ویلا با دیگر ساختمان های شهری متفاوت است . طراحی نما و سبک و چگونگی نما باید کاملا مطابق با کاربری ساختمان شکل بگیرد و باید ماهیت ساختمان را بخوبی نشان دهد.

وقتی وارد حیاط ویلا میشویم اولین موردی که چشم ما را به خود جلب میکند ظاهر ، فرم و نمای ویلا است . طراحی و اجرای خلاقانه و درست نمای ویلا میتواند علاوه بر بالابردن ارزش اقتصادی ملک شما زیبایی و یونیک بودن رو به شما و خانواده شما هدیه کند . ولی برای رسیدن به یک نمای زیبا و خاص برای ویلا باید چندین نکته را در نظر داشته باشید که ما در اینجا به شرح کلی این نکات میپردازیم تا شما را برای رسیدن به ویلای رویایی خود راهنمایی کنیم .

  • بستر ویلا

یکی از مسائلی که در طراحی و فرم نمای ویلا تاثیر میگذارد بستر طراحی و موقعیتی است که ویلا در آن قرار دارد . یکی از دلایل استفاده و اقامت در ویلاها استفاده از طبیعت بکر و ناب اطراف و بستر سایت ویلا است . پس نوع ، ابعاد و جاگذاری بازشوها بهتر است به سمت جهت هایی باشد که دید منظر متفاوت تر و زیبایی دارد . همچنین برای تراس ، بالکن و روف گاردن ها هم این مسئله صدق میکند و جهت و جانمایی این فضاها باید به سمت مناظر یونیک و منحصر به فرد منطقه باشد . علاوه بر این موارد چگونگی فرم و ظاهر تراس ، بالکن و روف گاردن ویلا باید با تمام نما هارمونی داشته باشد و بهتر است که کانسپت این فضاها از طبیعت و منطقه سایت الهام گرفته شده باشد .

  • ضوابط و قوانین شهرداری ها

ضوابط و قوانین شهرداری در شهرها و ساخت و ساز شهری بسیار سختگیرانه هستند ولی این موضوع در مورد ویلاها و خانه های حومه شهری صدق نمیکند و ضوابط و قوانینی سبک تر و آسان تری حاکم هستند این مسئله به کارفرمایان و معماران در طراحی نما و فرم ساختمان بسیار کمک میکند و میتوانند کاملا با توجه به سلیقه شخصی نما و فرم ویلا را طراحی کنند .

  • فاکتورهای شاخص نما در طراحی ویلا

یکی از فاکتورهای شاخص در طراحی نما ورودی ویلا است . ورودی ویلا باید کاملا شاخص و مشخص باشد و دعوت کنندگی خاصی را برای میهمانان خود داشته باشد . به همین دلیل در فرم و متریال استفاده شده در ورودی ویلا باید دقت کرد و برای شاخص کردن این بخش از نما ویلا میتوان از ابزارهای موجود مثل متریال ، فرم و ترکیب احجام استفاده کرد . نکته حائذ اهمیت دیگر در طراحی نما فرم و هارمونی بین قسمت های شفاف نما و بازشو ها هستند که باید در هماهنگی کامل با تمام نما و با همدیگر باشند . منظور از هماهنگی تیپ بودن بازشوها و یامتقارن بودن نما نیست بلکه هارمونی که انواع بازشوها با هم ایجاد میکنند مهم است و باید به شکلی هنرمندانه و معمارانه طراحی شوند .

  • متریال و مصالح ساختمانی

از اصلی ترین وجوه نما متریال و مصالحی است که در آن به کار برده میشود . اولین توصیه و مهمترین آنها استفاده از متریال های بومی و رایج در سایت و منطقه است که خود دارای چندین دلیل میباشد . این مصالح بومی با شرایط اقلیمی و شرایط جوی منطقه سازگار هستند و در برابر پدیده های اقلیمی از مقاومت بالایی برخوردارند . علاوه بر این هارمونی که این مصالح با بستر و طبیعت اطراف خود میسازند زیبایی و همخوانی را بین ویلا و طبیعت اطراف خود ایجاد میکند برای مثال در مناطق کوهستانی ، ویلایی زیبا است که در نمای آن به درستی از سنگ استفاده شده باشد و اگر به شکل مفرطی چوب در نما بکار ببریم ویلا مانند زائده ای بر روی سایت خود دیده میشود . یکی دیگر از دلایل استفاده از مصالح بومی بحث اقتصادی است که هزینه های مصالح بومی به مراتب از مصالح غیر بومی پایین تر است زیرا هزینه های حمل نقل از آن کم میشود و مطالح بومی به وفور در منطقه یافت میشوند و همچنین نیروی ماهر اجرایی در منطقه برای مصالح بومی بیشتر است و اگر بخواهید از مصالح غیر بومی استفاده کنید یا باید از نیروی غیرماهر منطقه استفاده کنید و یا هزینه نیروی اجرایی ماهر را از دیگر مناطق متحمل شوید.

  • سبک

در طراحی نما و فرم ویلا سبک های نمای متنوع و بیشماری وجود دارد ولی باید در نظر داشته باشید که نمای ویلا نشان دهنده شخصیت و ویژگی های اجتماعی و فرهنگی ساکنین آن است پس باید با دقت و وسواس خاصی در انتخاب فرم و سبک نمای ویلای خود تصمیم گیری کنید . امروزه در کشور به طور جامل سبک ها به دو قسمت طراحی نمای مدرن و طراحی نمای کلاسیک تقسیم میشوند که این موارد خود دارای زیرمجوعه و ریزسبک های بسیار متنوع و بالایی هستند . به دلیل اهمیت فراوانی که سبک در طراحی نما ویلا دارد در این بخش به توضیحاتی اجمالی در باب سبکهای طراحی نما میپردازیم .

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم نما و فرم ویلا باید بتواند در عین حفاظت از محیط داخلی و طراحی دکوراسیون منزل  و ویلا در برابر مسائل مختلف یک ارتباط بصری و معمارانه با محیط خارجی و طبیعت سایت داشته باشد . نوع متریال های انتخابی و ترکیب این متریال ها با هم در این امر بسیار حائذ اهمیت است . هر چقدر در انتخاب متریال ها ، چیدمان متریال ها و احجام با هم و جزییات اجرایی و طراحی دقت و وسواس بخرج دهیم نما و ویلای شما شکیل تر و حرفه ای تر بنظر میرسد . ولی باید به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به یک نمای هارمونیک و منسجم ، کمپوزیسیون و ترکیب رنگ ها ، متریال ها ، احجام و جزییات کار آسانی نیست و باید حتما به دست شرکت معماری و نمای ساختمانی معتبر و با تیم خلاق و با دانش انجام پذیرد ، گواه این مسئله تفاومت فاحش بین ویلاهای به اصطلاح بساز بفروشی با ویلاهایی است که از چندین متری چشم ها را خیره میکنند . با این حال تمام این مسائل گفته شده در سبک انتخابی شما رنگ بوی منسجم و قانون مندی میگیرند ما در این جا به دو سبک جامع در طراحی نمای ویلا میپردازیم :

  1. سبک طراحی نما و دکوراسیون داخلی کلاسیک

طراحی و اجرای نمای کلاسیک و یا رومی برای ویلا یکی از رایجترین و محبوب ترین سبک ها برای نمای ویلا  محسوب میشود . این سبک از معماری و هنر روم باستان الهام و وام میگیرد و به هیمن دلیل دارای شکوه و عظمتی وصف ناپذیر است و ویلا شما را به یک باره به یک ویلای لوکس تبدیل میکند . نمای کلاسیک دارای المان های بیشماری مانند ستون و سرستون های زیبا ، نقوش و حکاکی های متنوع ، تقارن در تمامی نماها ، استفاده از منحنی و آرک ، جزییات فراوان و ... است . در اصل با این ویژگی ها است که نمای کلاسیک تعریف و شکل میگیرد و همین ویژگی و المان ها هستند که به نما زیبایی و شکوه سبک کلاسیک را اعطا میکنند . نمای کلاسیک و نمای رومی به طور خاص با دو متریال سنگ و یا سیمانی طراحی و اجرا میشوند . که این متریال ها از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و در مقابل شرایط اقلیمی مختلف میتوانند استحکام و زیبایی خود را حفظ کنند . شما عزیزان میتوانید برای اطلاعات تکمیلی در این موضوع مقالات ما را در رابطه با دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک شرکت بازسازی و دکوراسیون هیرادانا را مطالعه نمایید .

2. سبک طراحی نما و دکوراسیون داخلی مدرن

سبک مدرن در نما و زیرشاخه های سبک مدرن انطباق پذیری بالایی با فرم ساختمان های ویلایی دارند و زیبایی خاصی را به ویلا میدهند در اصل بیشتر ویلاهای یونیک و منصر به فردی که دیده اید در سبک مدرن طراحی شده اند . سبک مدرن همراستا با پیشرفت ها صنعتی و تکنولوژی گام برمیدارد . در این سبک از متریال ها و احجام متنوع در کنار هم بهره برده میشود ولی این ترکیب ها باید دارای هارمونی و باعث حفظ انسجام کلی نما و فرم شوند . از ویژگی های اصلی نمای مدرن میتوان به ترکیب متریال ها ، تنوع احجام و متریال ها ، بازشوهای سرتاسری و بزرگ ، برون گرایی ، همخوانی با طبیعت سایت و ویلا و ... اشاره کرد . ولی شما عزیزان میتوانید برای اطلاعات بیشتر میتواند مقالات ما را در زمینه های بازسازی ساختمان و منزل را مطالعه کنید .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات