طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با طراحی سبک نمای ارگانیک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با سبک نمایی به نام سبک نمای ارگانیک اشنا کنیم . ما در هیرادانا مقالات متعددی در باب سبک های مختلف طراحی و اجرای نما ساختمانی مانند سبک طراحی نمای کلاسیک ، نمای رومی ، نمای مدرن و سبک های نمای تلفیقی و ترکیبی برای شما عزیزان گرد آوری کرده ایم که شما میتوانید از بخش مقالات سایت بیشتر با این سبک های طراحی و اجرای نما ساختمان و بازسازی ساختمان و نمای ساختمان آشنا شوید و همچنین میتوانید نمونه های طراحی و اجرای نما سختمانی شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا را در سبک های مختلف نمای کلاسیک و نمای مدرن و دیگر سبک های نمای ساختمانی در زمینه های مختلفی مانند طراحی نما ، اجرای نما و بازسازی نما که در بخش پروژه های سایت ما هستند دیدن فرمایید . شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا از سال 1391 فعالیت حرفه ای خود را در صنعت و هنر نماسازی ساختمانی در سطح کشور شروع کرده است و تا به کنون بیش از 150 پروژه موفق در کارنامه خود دارد ، ما در هیرادانا میتوانیم موفقیت پروژه و رضایت کامل شما را از نمایتان برقرار کنیم .

حال اگر بخواهیم در مورد نمای ارگانیک و طراحی نمای ارگانیک اطلاعاتی کسب کنیم این نوع از نما از المان ها و ویژگی های طبیعت الهام گرفته است . به همین دلیل ماهیت و ویژگی های این سبک از طراحی نمای ساختمانی بیشتر برای بازسازی های ویلا و نماهای خانه های ویلایی استفاده میشوند . در مناطقی که دارای زمین های بکر و طبیعت بکر هستند مانند مناطق کویری ، جنگلی و یا دشت و کوهستانی ، و به طور کلی مناطقی از این دست که نمود و زیبایی طبیعی خود را حفظ نموده اند را میتوان به عنوان منبع الهامی برای طراحی و اجرای نمای ویلا و ساختمان شما درنظر گرفت . در سطح کشورمان مناطق و شهرهایی مانند یزد ، کرمان و ... که دارای معماری سنتی ایرانی هستند و بافت سنتی دارند در اصل به نوعی دارای معماری ارگانیک هستند ، همانطور که پیشتر هم اشاره داشتیم این نوع از معماری از طبیعت اطراف خود الهام میگیرد بافت و معماری سنتی ایرانی هم به نوعی از اینگونه موارد ایده پردازی نموده است .

از ویژگی های بارز و محاسن این نوع از سبک طراحی نما سازگاری کامل با طبیعت و محیط زیست میباشد که در دنیای امروز یکی از مباحثی به شمار میرد که تاکید فراوانی بر آن میشود . به همین دلیل است که طراحی معماری و طراحی نمایی ارگانیک محسوب میشود که در اجرا و طراحی آن از مصالح و متریال های طبیعی و سازگار به محیط زیست استفاده شده باشد . برای مثال متریال هایی مانند ترموود از سازگاری مناسب و خوبی با محیط زیست برخوردار هستند البته سنگ هایی هم با طیف رنگی مناسب و زیادی در بازار وجود دارند که از سازگاری مناسبی با محیط زیست برخوردار میباشند .

از نظر بصری و طیف دیداری در شهر های کویری و مناطق خشک و بیابانی متریال هایی که دارای رنگ های گرم و خاکستری هستند میتوانند به عنوان متریال در نماهای ارگانیک استفاده شوند . که سنگ های طبیعی را در این طیف رنگی میتوان برای بازسازی نمای ساختمان استفاه نمود . در مقابل در شهرهایی که دارای رطوبت و آب و هوای جنگلی میباشند میتوان از سنگ های آهکی که به صورتی چرمی شده باشند برای نماهای ارگانیک استفاده نمود . این سنگ ها به دلیل جذب آب کم از دوام و پایداری بیشتری در مناطق پرباران و مرطوب برخوردار هستند و به راحتی میتوان از آنها استفاده نمود . این سنگ ها میتوانند از سنگ های مرمر و یا تراورتن تولید شوند . ترکیب چوب و سنگ یکی از ایده های جذابی است که میتواند برای ساختمان های ارگانیک استفاده شود ولی باید به ترکیب رنگی این متریال ها با هم توجه داشته باشید .

البته باید دقت داشته باشید که خود طرح و نوع طراحی هم در سبک نمای ارگانیک بسیار مهم است ، اگر طراحی نمای ارگانیک به شکلی صحیح و درست انجام پذیرد میتواند جدای از انتخاب متریال به خوبی خود را نشان دهد و ایده هایی که از طبیعت در طراحی این نما رعایت شده است را به بیننده منتقل کند .

در انتها باید در خاطر داشته باشید که طراحی نما و بازسازی نما شما است که ساختمان شما را میسازد و ماهیت ملک شما را شکل میدهد . به همین دلیل برای کمی تمایز با دیگر ساختمان ها میتوانید از سبک های طراحی نمای مدرن فاصله بگیرید و از طراحی نمای ارگانیک برای ساختمان خود استفاده کنید . نمای ارگانیک در مقابل نمای مدرن قرار نمیگیرد در اصل یکی از زیرمجموعه های سبک مدرن در معماری میباشد که شما عزیزان میتوانید با تلفیق این دو سبک به یک طراحی جذاب و گیرا در نمای ساختمان خود برسید .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات