طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با فرایند و مراحل طراحی نما ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 15 مهر 1398 در ساعت 16 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی نما باید با توجه با کاربری ساختمان و فعالیت هایی که در آن شکل میگیرد انجام شود . که برای هر کاربری سبک های نما و کانسپت های بیشماری وجود دارد . میتوان با ادله و موارد گوناگونی یکی از سبک های نما مانند نمای مدرن ، نمای کلاسیک و یا نماهای ترکیبی را برای طراحی و اجرای نمای ساختمان انتخاب کرد . هر یک از سبک های طراحی نما دارای ویژگی ها ، مزایا و معایب مخصوص به خود هستند که صد البته هزینه های تمام شده آنها هم متفاوت است . علاوه بر نوع طراحی و سبک طراحی نما مسائل بسیار مهمی مانند متریال مصرفی برای نما و هزینه های حق الزحمه برای اجرای نما در قیمت تمام شده و هزینه های جاری اجرای نما بسیار تاثیر گذار هستند .

حال ما در این مقاله سعی در تشریح فرایند طراحی نما با اصول معماری و رعایت تمام نکات شهرداری هستیم تا شما عزیزان که برای بازسازی و طراحی نمای خود اقدام کنید بیشتر با این پروسه آشنا شوید . طراحی نما که توسط تیم طراحی شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا صورت میگیرد که دارای سه مرحله اصلی است  و  در اخر طراحی انجام شده مورد تاییدیه شهرداری قرار میگیرد و مجوز های لازمه برای اجرای نما کسب میشود . ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که هرچقدر برای طراحی نمای خود دقت داشته باشید و با شرکت های معتبر بازسازی نما صرف کنید در انتها تمام هزینه ها و انرژی هایی که برای پروژه خود گذاشتید به شما بازخواهد گشت . همچنین در مراحل طراحی نباید نگران هزینه های اضافی برای عایق بندی و درزبندی های حرارتی و رطوبتی و موارد این چنینی باشید زیرا این موارد مانند یک سرمایه گذاری مالی میباشد و در طی مدت کوتاهی با کاهش مصرف انرژی در ساختمان چندین برابر هزینه هایی که برای این موارد میکنید به شما بازخواهد گشت .

شرکت طراحی و اجرای نما و بازسازی ساختمان هیرادانا  با رزومه و سابقه ای موفق و چندین ساله در زمینه های طراحی و اجرای نمای ساختمانی در سبک های مختلف نما مانند نمای مدرن و نمای کلاسیک ، نماهای خشک و ... میتواند شما را در امر طراحی و اجرای نمای ساختمان از صفر تا صد یاری کند  و تمام مراحل طراحی از طراحی های اولیه تا نقشه های فاز دو و تصاویر 3 بعدی و در انتها اخذ مجوز های لازمه برای اجرای نما از شهرداری در کنار شما خواهد بود .

در اصل نمای ساختمان جزیی از بدنه ساختمان محسوب میشود با این وجود اولین برخورد با یک ساختمان نمای آن است به همین دلیل زیبایی و گیرایی آن بسیار مهم است و باید به شکلی کاملا معمارانه و خلاقانه طراحی شود . این مورد که یک شرکت بازسازی ساختمان و طراحی نما ساختمان میتواند هنر و خلاقیت خود را بر روی نما پیاده کند و در معرض دید همگان قرار دهد باعث داغ تر شدن بازار طراحی نما و در انتها ایجاد نماهای منحصر به فرد و خلاقانه در سطح شهر میشود و همچنین این مسئله شما را مجاب به فعالیت با شرکت های طراحی و اجرای نمای معتبر و دارای سابقه طراحی و اجرایی بالا هستند میکند .

زیبایی و جذابیت از الزامات طراحی نما است ولی تنها زیبایی ملاک برتری یک نمای ساختمانی نمیشود در کنار طراحی زیبا باید به فاکتورهای بیشماری دقت کرد که اگر آنها را نادیده بگیریم نما مانند یک پوسته جدا از ساختمان دیده میشود و یا با شرایط اقلیمی ناخوانی دارد و یا از همه مهمتر عملکر و فرایند درستی بین سازه و نما برقرار نمیشود . نما به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های ساختمان باید دارای استاندارد های مورد نیاز خود باشد . شاید در وحله اول تنها به دنبال زیبایی نمای خود هستید ولی با رعایت نکردن نکات اجرایی و ایمنی بعد از مدتی زیبایی نمای شما هم به مخاطره میوفتد و گیرایی اولیه خود را از دست میدهد .

طراحی نما باید با رعایت تمامی ظوابط و استاندارها شکل بگیرد و مواردی مانند نقشه های فاز دو  اجرایی ، توجه به عملکرد سازه و نوع آن ، شرایط اقلیمی و جوی منطقه و ... توجه شود تا نمای ساختمان دوام و استحکام خود را در شرایط مختلف حفظ کند .

نما و سازه

یکی از شاخصه های اصلی که در طراحی نما باید به آن توجه ویژه ای شود . هماهنگی که بین نما و سازه بنا باید صورت بگیرد علاوه بر رعایت استاندارها و ضوابط استحکام و مقاومت بالای نمای شما را تضمین میکند و دیگر نگران جداشدگی و کنده شدن بخش هایی از نمای خود نیستید .

نما و شرایط اقلیمی و جوی منطقه

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن دقت فراوانی شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و جوی منطقه ای است که ساختمان در آن قرار دارد . نما جزیی از بدنه و دیواره ساختمان محسوب میشود و نقش محافظ کننده فضای داخلی از بیرونی را بر عهده دارد به طوری که آسایش و راحتی ساکنین تا حد زیادی متوجه دقت بالای طراحی و اجرای نما ساختمان است ، به همین دلیل نمای ساختمان جدا از زیبایی باید دارای مقاومت بالا در برابر شرایط جوی باشد و متریال هایی که برای آن استفاده میشود در مقابل اینچنین مواردی از مقاومت بالایی برخوردار باشند .

نما و نقشه های تهیه شده

در طراحی نما باید از نقشه های نما به پلان های مجود حرکتی رفت و برگشتی وجود داشته باشد در این فرایند نما و یا پلان چندین بار مورد بازبینی و شاید تغییرات قرار بگیرند که برای رسیدن به نقشه های دقیق و مهندسی باید تجربه بالایی در پشت طراحی نما وجود داشته باشد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات