طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان لوکس

مشخصات کلی

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی ولنجک

طراحی دکوراسیون داخلی طبق ضوابط و شرایط خاصی صورت میپذیرد یک طرح زیبا و کارآمد باید در بر گیرنده ی اصول و مبانی طراحی و زیبایی شناسی در تمام جزئیات آن باشد.

در اینجا به نکاتی مبنا در طراحی یک کار دکوراسیون داخلی میپردازیم

شرکت معماری هیرادانا بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی و نما ساختمان این پروژه را بر عهده گرفت که مراحل کار عبارت اند از :

در ابتدا به خواست کارفرما طراحی سبک کلاسیک برای این کار انتخاب شد اما برای بروز کردن کار سعی کردیم با چرخش نوارهای طلایی تا حدودی سبک مدرن را وارد طرح های کلاسیک کنیم و رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی در هارمونی با رنگ کرم از پتینه استفاده شده است. 

در بازسازی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک برای ایجاد آرامش در محیط از رنگ کرم بسیار استفاده میشود در این میان سعی کردیم در برخی نقاط  به منظور شخص شدن فضا کمی رنگ تیره را وارد طرح کنیم .

طراحی به گونه ای صورت گرفته است که استانداردها ی معماری و ضوابط نویفرت در کنار سیرکولاسیون مناسب برای فضا پیش بینی شده است و به اصل تقارن در کلیه فضاها توجه شده است.

گروه معماری هیرادانا مجری دکوراسیون داخلی به دلیل حجیم بودن فضاها پوشش کف با سرامیک هایی با ابعاد 100*70 و یا 80*80 انجام شده است .

در نور پردازی سرویس های بهداشتی از نورهای غیر مستقیم و آویزهای دیواری در کنار متریال های نوین مثل سقف کاذب آی گلاس استفاده شده به این سبب که در طراحی کلاسیک بهترین نوع نورپردازی است همچنین از ویژگی های شاخص کار استفاده از متریالهای با کیفیت مثل ورقه های طلا ، سنگ های گرانیت یک تکه و شیر آلات آلمانی و به کار بردن برخی متریالها مانند کاغذ دیواری در جاهای غیر معمول مانند سرویس بهداشتی ها که در کنار ابزار خوردگی های سقف جلوه ی بسیار شکوهمندی به خود گرفته است .

سبک کلاسیک دارای المان ها و نمادهایی خشک و رسمی است به همین دلیل برای تلفیق طراحی با معماری ایرانی و تلطیف کردن فضا در بخش هایی مانند لابی از پوشش گیاهی در داخل باکس ها استفاده شده است همچنین دیوارها مزین شده با قوس های مازه دار به همراه تزیناتی ایرانی اسلامی در کنار قوس هایی با تزینات سبک کلاسیک و رومی است که این دو سبک معماری در زمانهای گذشته باعث پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر یکدیگر شده اند.

استفاده از لمسه دوزی ، تاج ، شیار های موجود بر روی ستونها ، مجسمه های کلاسیک ، حفره های ایجاد شده بر روی دیوار و قابهای کوچک ابزار خورده موجود در سقف در کنار یکدیگر جلوه بسیاری به خود گرفته اند .

برای زنده کردن لابی یک آکواریوم و شومینه برقی نیز تعبیه شده است .

ترکیب چوب با سنگ باعث گرمتر شدن فضای سرد کلاسیک شده است و در تمامی بخش ها تناسبات و تقارن بنا حفظ شده است.

به منظور گم شدن سازه و تیرهای سقف در طراحی ، سقف را با قاب هایی تقسیم بندی کردیم و در داخل قاب مرکزی لابی یک گنبد رنسانسی در نظر گرفتیم که با هدف هماهنگی سقف و کف دایره ای با قطر گنبد در کف ایجاد شده است به همین منظور گچبری های موجود در قابهای دیگر نیز دارای انعکاسی از طرح بر روی نقوش کف دارند . ستونهای موجود در این فضاها با تزیناتی به سبک معماری ایرانی و به رنگ طلایی پوشیده شده است که معماری رومی در کنار معماری ایرانی شکوه و جلال هر چه بیشتر را به رخ بیننده میکشد .

در لابی و مشاعات پرده ها به صورت قدی و بدون کتیبه استفاده شده و در این حین سبک کلاسیک کار حفظ شده است بر خلاف واحد ها که کتیبه ها نیز در نظر گرفته شده اند و با توجه به سبک خاص موجود در طراحی ایده ای برای چیدمان و رنگ بندی مبلمان پیشنهاد شده است اما در هر صورت فرم سلطنتی بودن محیط در سبک کلاسیک حفظ شده و به منظور چشم گیر شدن فضا تماما نورهای سقفی به کار رفته است .

در علم فنگ شویی استفاده از متریال آیینه در دکوراسیون داخلی بسیار توصیه میشود پس برای جذب انرژی ها و همچنین جلوه بخشیدن هر چه بیشتر به دکوراسیون از آینه در داخل قاب هایی با ابزارهای زیبا استفاده شده است .

در طراحی واحد ها سبک کلاسیک استفاده شده در نما و یا ورودی و مشاعات برای ایجاد هارمونی با یکدیگر مراعات شده است و به این صورت که تمامی ابزار خوردگی ها و گچ بری ها دارای طرح ها و ویژگی های سبک کلاسیک است که همچنین استفاده از ستونهای آماده که قابلیت جابه جا شدن و تغییر مکانی را دارند از ویژگی های بارز این طراحی است.

در دکوراسیون منزل قرنیزها به طور کامل دور تا دور فضا ها چرخیده اند تا علاوه بر مرتبط ساختن تمام بخش ها با یکدیگر حایلی میان دیوارها و کف باشند .

برای واحد های بزرگتر سبک دیگری از نمای کلاسیک در نطر گرفته شده است به این صورت که تمام دیوارها را قاب گرفته ایم که از کف آغاز و به سقف میرسد و داخل هر یک از قابها با کاغذ دیواری پوشیده و با آویزهای دیواری تزیین شده است .

شومینه محور اصلی در نشیمن است به همین دلیل بالای آن را با یک قاب تزین کرده و داخل قاب از متریال آیینه به منظور رعایت قوانین علم فنگ شویی استفاده شده است .

پوشش کف با سرامیک های آلمانی به ابعاد  80*80 فرش شده و نورهایی مرکزی باآویزهایی کلاسیک در مرکزیت قابهای موجود در سقف قرار گرفته است .

در قسمت ورودی پذیرایی نیز قوسهایی تعبیه شده است که به عنوان فیلتری ما بین فضای خصوصی و عمومی محسوب میشود .

در طراحی استخر ساختمان با ایده گرفتن از قوس های موجود در لابی چند قوس به عنوان قاب آیینه ایجاد شده است ستون ها نیز به سبک های کلاسیک و ایرانی قرار گرفته است .

ایجاد فرم موج در سقف با ایده گرفتن از موج های دریا با چوب ساخته شده است که تا حدودی باعث مدرن شدن فضای استخر شده است که از بارزترین ویژگی های این بخش به شمار میرود .

تفاوت رنگ سقف و کف نیز به منظور به وجود نیامدن فضای یکنواخت است که در مجموع محیطی دلنشین و آرامش بخش را ایجاد کرده است .

از پروژه های دکوراسیون خانه و دکوراسیون لوکس ما دیدن فرمایید

برای بازدید و مشاوره رایگان با شماره های 09125754921-44274146 تماس حاصل فرمایید

8 / 10
از 514 کاربر