طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مقالات مربوط به فنگ شویی

1مجموع 2 مقاله
1مجموع 2 مقاله

فنگ شویی در واقع هنریست که از شرق سرچشمه گرفته است و مطابق آن باید وسایل موجود در یک محیط را در جای صحیح خود قرار داد . هدف فنگ شویی در واقع هماهنگی محیط پیرامون با انسان است و هرچه محیط با انسان هماهنگ تر شود رسیدن به موفقیت و همچنین آرامش بیشتر میشود . مقاله فنگ شویی نیز در این رابطه نوشته میشود و مواردی در آن شرح داده میشود که میتوان با الهام گرفتن از آن از ایجاد هرج و مرج در دکوراسیون جلوگیری کرد و همچنین آرامش را برای ساکنان به ارمغان آورد .

فنگ-شویی-1

شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا با سالها تجربه در زمینه طراحی داخلی ، دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل با افتخار آماده مشاوره حضوری و آنلاین به همراهان خود جهت دکوراسیون اصولی میباشد : 09125754921

در مقاله فنگ شویی به این موضوع اشاره میکند که چگونه میتوانید با چیدمان وسایل در جای مناسب خود و همچنین با استفاده از رنگ های مناسب در منزل و یا محیط کار خود مرکز قدرت و انرژی و همچنین آرامش به وجود آورید . ممکن است تا بحال به فضای یک خانه ورود کرده باشید و بعد از مدتی با سردی و همچنین اثرات منفی حاکم بر فضا مواجه شده باشید . در مقاله فنگ شویی به خوبی توضیح داده میشود که چه ترکیب و چیدمانی را باید برای فضای منزل خود ایجاد کنید تا دلنشین و گرم تر باشد و از ایجاد حس سرد و بی روح حاکم بر فضا خلاص شوید . مقاله فنگ شویی میتواند به عنوان یک درمان و طبیب عمل کند ولی با این تفاوت که درمان آن از طریق چینش صحیح وسایل و تغییر در فضا انجام میشود .

فنگ-شویی-2

فنگ شویی چیست ؟

فنگ شویی ، دانش قدیمی است و هنری برای ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان طبیعی انرژی های اطراف ما می باشد . اگر فنگ شویی را لغت به لغت معنی کنیم به حرکت باد و اب و استفاده درست از عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما به جریان می اندازد می رسیم . زمانی که انسان و طبیعت با هم هماهنگ شوند ، می توانند به موفقیت برسند دقیقا چیزی که هدف فنگ شویی می باشد . برای افزایش و زیاد شدن نشاط و ارامش و تعادل از فنگ شویی استفاده می شود . فنگ شویی هنری است انعطاف پذیر و ساده که در زندگی روزمره بسیار از آن استفاده می شود و با انواع دکوراسیون ها سازگاری دارد . فنگ شویی دانشی است که قدمتی چند هزار ساله دارد . به اندیشه و فکر های کهن شرقی باز می گردد .

فنگ-شویی-3

هدف فنگ شویی

هدف از فنگ شویی ، استفاده کردن از آن برای خلق حس هماهنگی در خانه و زندگی انسان ها می باشد . در فنگ شویی ذهن ، موفقیت های مثبت ذهنی و شانس خوب در محیط اطراف به وجود می اورد .

فنگ-شویی-4

معنای فنگ شویی

در فرهنگ آسیای شرقی مردم بر این باورند در اثر متحد شدن باد و اب ، که می تواند سلامتی و خوبی به دست اورد . فنگ شویی خوب به معنای دارایی و ثروت بسیار است و فنگ شویی بد به معنای تنگ دستی و بدبختی و بیچارگی است . از این رو به فنگ شویی حین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خود توجه خاصی دارند .

فنگ-شویی-5

با بهترین شرکت دکوراسیون در ایران در ارتباط باشید :09125754921

خواستگاه فنگ شویی

فنگ شویی هنر باستان شرقی است که برای جایگذاری و قرار دادن هر وسیله در جای درست و صحیح در دکوراسیون منزل و محیط کار است . برای مثال خانه تکانی که مردم ایران در اواخر اسفند و اغاز بهار انجام می دهند و بی نظمی و آلودگی ها را از بین می برند و با انرژی جدید به استقبال سال جدید می روند و الودگی ها و انرژی های کهنه را خالی میکنند .

فنگ-شویی-6

فنگ شویی در اپارتمان

استفاده از اکسسوری ها و یا حتی یک مجسمه در خانه یا محل کارتان باعث می شود تا انرژی خوبی به زندگی تان بیاید و حس خوب پیدا می کنید . این یعنی شما از علم فنگ شویی استفاده کرده اید و اثرات منفی را از خود دور کرده اید با این کار .

فنگ-شویی-7

فنگ شویی در چیدمان

فنگ شویی در چیدمان ، برای داشتن دکوراسیون داخلی مناسب و خوب در چیدمان درست وسیله و اشیا در ساختمان های مسکونی و باغ و ساختمان های تجاری و پاساژ ها و طراحی ویلا و . . . استفاده می شود و شما با این کار یعنی کمک گرفتن از علم فنگ شویی در واقع انرژی مثبت را به خودتان و خانه تان می اورید . مهم ترین اصل که شما باید در فنگ شویی رعایت کنید استفاده مناسب و درست و به جا از رنگ ها و اشکال مناسب است . به غیر از رنگ و اشکال در نظر گرفتن جهت های مناسب است . در فنگ شویی اگر بخواهید از این علم استفاده کنید ، ابتدا باید انرژی های مثبت و منفی فضا های اطراف خود را تحلیل و بررسی کنید تا متوجه شوید باید انرژی مثبت را افزلیش داد یا خیر تا با این کار کیفیت زندگی خود را افزایش دهید . علم و دانش فنگ شویی در تعداد زیادی از مراکز علمی معتبر دنیا تدریس می شود .

فنگ-شویی-8

جهت یک مثال عالی در این زمینه می شود اشاره کرد به این مورد که مثلا شما در یک مهمانی غریبه هستید ولی به محض ورود احساس راحتی می کنیم و سریع مشغول صحبت می شویم . ولی گاهی موقع با وجود اشنایی با افراد اما حس غریبگی در ما رخ می دهد و احساس راحتی نمی کنیم . این به این خاطر است که صاحب خانه از علم فنگ شویی استفاده کرده است و علم فنگ شویی به ما کمک می کند تا این ارتباط را کشف کنیم و جنبه های مثبت را بهبود و تقویت و جنبه های منفی را بر طرف کنیم .

فنگ-شویی-9

با کسب اگاهی و دانش می توانیم توازن و هماهنگی را در منزل خود به وجود بیا وریم . مثلا خانه مان را طوری طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی کنیم تا هر کس وارد منزل مان شد روح صداقت و صمیمیت را با تمام وجودش احساس کند .  در نتیجه شناسایی نقاط و جنبه های خوب ، شناسایی و تقویت و بهبود نقاط مثبت می باشد .

فنگ-شویی-10

در زیر چند مورد از قوانین فنگ شویی را برایتان ذکر می کنیم :

  • برای داشتن فضایی که در آن صلح و دوستی ، سلامت ، خوشبختی و سعادت باشد باید به چند مورد از قوانین دقت کنید .
  • در موارد بهداشتی اجازه ندهید تا افراد خانواده یا حتی غریبه ها کفش ها و دمپایی های خود را وارد منزل کنند و بهتر است از جا کفشی استفاده کنید . زیرا در علم فنگ شویی صحبت از این است که انرژی مثبت همراه باد وارد خانه می شود و اگر کفش ها جلوی در باشند با خود بوی بد را وارد منزل می شود و باعث می شود انواع بسیاری از بیماری ها برای اعضای خانواده به وجود می اید . به غیر از بیماری ، بی نظمی را نیز وارد خانه می کند .
  • قانون بعدی این است که هرگز مسواک و حوله خود را در حمام یا سرویس بهداشتی  نگذارید . زیرا شما با حوله صورتتان را پاک می کنید و این باعث بیماری شما می شود اگر جایی برای قرار دادن ندارید بهتر است از کمد یا جایی برای قرار دادن حوله و مسواک به وجود بیاورید
  • در هنگام انتخاب رنگ و پترن در طراحی ویلا و دکوراسیون منزل تان سعی کنید حتما تعادل را بر قرار کنید . حتما از چند نمونه پارچه و چند پایه رنگ استفاده کنید . مثلا وقتی می خواهید از دو پترن استفاده کنید ، حتما سعی کنید به اندازه از آن ها استفاده کنید تا تعادل در فنگ شویی بر هم نخورد .
  • استفاده از عناصر طبیعی ، اضافه کردن گیاه ، سنگ ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزئینات دکوراسیون خانه و طراحی ویلا یتان بسیار تاثیر گذار است . مثلا گیاهان بزرگ و پهن برگ در خانه بسیار عالی هستند . یا مثلا درخت پرتقال برای خوشبختی و اقبال بلند بسیار مناسب است . تا جای ممکن سعی کنید از گل های مصنوعی استفاده نکنید .

فنگ-شویی-11

  • حتما سعی کنید عکس خانواده را از دیوار اویزان کنید ولی بیش اندازه هم به کار نبرید .
  • زیاده روی در هر چیزی نه تنها بد نیست بلکه انرژی بخش هم نیستند .
  • سعی کنید عکسی از نبرد و جنگ ، افراد پیر و تصاویر غم انگیز استفاده نکنید .
  • هرگز از ابزاری مانند اسلحه در خانه استفاده نکنید . زیرا باعث می شود تا خاطرات جنگ زنده می شود و امکان مشاجره بین اعضای خانواده بیشتر می شود .
  • جنس مواد و متریالی که در خانه و طراحی ویلا خود استفاده می کنید بسیار اهمیت دارد . مثلا کف پوش مرمر در تابستان احساس خنک و عالی به وجود می اورد ولی در زمستان آزار دهنده است .
  • هرگز از تلویزیون در اتاق خواب استفاده نکنید . زیرا در فنگ شویی جای تلویزیون در اتاق خواب نیست .
  • استفاده از پارائان های تاشو و پایه دار ، بهترین چیدمان برای تقسیم فضا در یک اتاق هستند .
  • اینه را در مکان هایی که مورد علاقه تان است به ویژه در اتاق خواب قرار ندهید . اینه را در جایی قرار ندهید که در آن اجاق گاز یا اشپز خانه یا سرویس بهداشتی را نشان دهد . هرگز اینه را روی سقف اویزان نکنید .
  • حتما منبع آب در خانه داشته باشید .
  • هنگام انتخاب لوازم فلزی مانند سینک ظرفشویی ، شیر الات ، و . . . . به دنبال کیفیت باشید .
  • در قسمت مطالعه بهتر است زمانی که در حال نوشتن و خواندن هستید پشت به دیوار باشید .
  • از گذاشتن تنگ ماهی در بخش شمالی خانه جلوگیری کنید .
  • اگر خواب راحتی ندارید ممکن است مشکل از محل قرار گیری تخت خواب تان است . تخت خواب خود را به دیواری که متریال اش از جنس خاک است منتقل کنید .
  • اتاق تان را بیش از حد شلوغ نکنید . رنگ یکنواخت استفاده کنید . از ظروف کوچک فلزی و بزرگ به عنوان اکسسوری استفاده کنید . از اشیا ی چوبی استفاده کنید . کاغذ دیواری متریال عالی است برای دیوار ، حتما از کاغذ دیواری استفاده کنید .
  • در اشپز خانه سعی کنید از مثلث طلایی استفاده کنید و یخچال و اجاق گاز را در کنار هم قرار ندهید .
  • مبلمان خانه را از جنس راحت انتحاب کنید . از این که تند تند دکوراسیون داخلی را عوض کنیم پرهیز کنید . در وسیله های خانه به دنبال فرم ساده باشید .
  • از پنجره هایی استفاده کنید که بزرگ باشید و باز بگذارید تا هوای تازه وارد خانه بیاید . هوای تازه باعث می شود تا انرژی مصبت وارد منزل تان شود . اگر زمان دارید گرد گیری را هر روز انجام دهید تا الودگی را تمیز کنید و انرژی مثبت بیشتری وارد خانه تان شود .
  • در دکوراسیون منزل تان از وسیله هایی استفاده کنید که به فرهنگ خودتان و کشور تان بخورد  . از چیدمان مبلمان زیاد پرهیز کنید هر چه ساده تر بهتر .

فنگ-شویی-12

در نتیجه . . . . .

با استفاده از علم و دانش فنگ شویی و کاربرد آن در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی خود انرژی مثبت را در فضای منزل تان به وجود بیاورید .

جهت طراحی ویلا ، طراحی داخلی و دکوراسیون منزل و محل کار خود با شماره 09125754921 تماس بگیرید تا خدماتی بی نظیر و بی سابقه را دریافت کنید . با مراجعه به بخش پروژه ها از نمونه کار ها دیدن فرمایید .

در این صفحه میتوانید مقالات متععدی از فنگ شویی را مطالعه بفرمایید .

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :