طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش اول

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 14 تير 1400 در ساعت 12 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از فعالیت هایی که برای تکمیل و ساخت پروژه های ساختمانی صورت می گیرد کف سازی است . هدف اصلی کف سازی فراهم نمودن سطحی یکدست برای استفاده کاربران است که کاربردی و با دوام بوده و جلوه بصری فضا را کامل نماید . این فعالیت از سه مرحله اصلی زیر سازی ، مسطح نمودن و روسازی تشکیل می گردد . روسازی به مرحله ای اطلاق می گردد که کف پوش در نظر گرفته شده بر روی کار مونتاژ می گردد . کف پوش های در دسترس انواع و اقسام گوناگونی دارند که باید با توجه به محل مورد استفاده و شرایط حاکم بر آن بهترین و مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمود . در این نوشتار کف پوش هایی که برای طراحی ویلا در قسمت روف گاردن مناسب و ایده آل هستند ، معرفی می شوند .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش اول

انواع کف پوش روف گاردن

برای انتخاب بهترین نوع کف پوش برای روف گاردن ها باید درباره انواع موجود این محصول آگاهی دقیقی کسب نمود چرا که انتخاب متریال نامناسب علاوه بر عدم کارایی ، هزینه های زیادی را نیز به کاربران تحمیل می نماید . از این رو لازم است برای گزینش کف پوش مناسب ، زمان کافی صرف شود و به شرایط آب و هوایی و مولفه های دیگری از این دست دقت لازم مبذول گردد . برخی از انواع کف پوش که استفاده از آنها در روف گاردن ها توصیه می شود عبارتند از چوب ، چمن مصنوعی ، کامپوزیت ، کاشی های پلاستیکی و پی وی سی . برای ساخت روف گاردن در پشت بام و یا بازسازی ساختمان در این بخش می توان یکی از انواع پیش گفته را انتخاب نمود . در ادامه متریال های ذکر شده تشریح می گردند .

  • ·      چوب

استفاده از کف پوش های چوبی در طراحی دکوراسیون روف گاردن انتخابی سازگار با کاربری محیط است که از لحاظ حس زیبایی شناسی نیز کاملا درخور و شایسته فضا است . همچنین تهیه این نوع کف پوش به آسانی صورت می گیرد و طرح بندی و رنگ بندی زیادی برای آن در نظر گرفته شده است . می توان کف پوش های چوبی را  با سایر انواع کف پوش از جمله چمن مصنوعی تلفیق نمود . نتیجه کار در این حالت بسیار چشمگیر و مطلوب خواهد بود . کف پوش های چوبی با تمامی سبک های طراحی معماری همخوانی دارند در نتیجه مشکلی از جهت عدم تناسب وجود نخواهد داشت .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش اول

در کنار مزایای قابل توجه کف پوش های چوبی ، معایبی نیز برای آنها عنوان می شود . مهم ترین ایراد وارده به این کف پوش ها هزینه نگهداری بالا در مقابل دوام و ماندگاری پایین آنها است . این محصول در برابر رطوبت مقاومت کافی نداشته و در نتیجه در شرایط آب و هوایی مرطوب قابل استفاده نیست . همچنین حساسیت بالای این کف پوش ها در مقابل خط و خش سبب محدودیت استفاده از آنها می گردد .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش اول

  • ·       چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یکی از متریال های پرکاربرد در طراحی و اجرای روف گاردن است . البته می توان از چمن مصنوعی نیز در طراحی استفاده نمود اما با توجه به مشکلات خاصی که این امر دارد ، اغلب کاربران استفاده از چمن مصنوعی را ارجح می دانند . نگهداری از چمن مصنوعی بسیار ساده تر از نوع طبیعی آن است و می توان پس از نصب آن به صورت چهار فصل از آن استفاده نمود که این امر در مورد چمن طبیعی مصداق ندارد . پیاده سازی طرحی که در آن چمن مصنوعی به عنوان کف پوش انتخاب شده است با سرعت بالایی انجام می شود و در نتیجه در زمان اتمام پروژه صرفه جویی می گردد .

نکات انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش اول

    استفاده از چمن مصنوعی برای کودکان ایجاد مزاحمت و حساسیت نمی کند زیرا این کف پوش ضد باکتری و قارچ می باشد . تنها عاملی که سبب جلوگیری از به کار گیری چمن مصنوعی در روف گاردن می شود ، مربوط به افزایش دمای این کف پوش در مواجه با گرما است که سبب افزایش دمای محیط شده و کیفیت فضا را برای مصرف کاربران کاهش می دهد .

برای آشنایی با سایر انواع کف پوش ایده آل و سازگار برای ساخت روف گاردن در طراحی ویلا یا ساختمان خود ، مقاله انتخاب کف پوش مناسب روف گاردن بخش دوم از شرکت معماری هیرادانا را مطالعه نمایید .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات