طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 6 مهر 1400 در ساعت 13 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چرا بازسازی ساختمان صرفه اقتصادی دارد ؟

بازسازی ساختمان می تواند به دلایل مختلف اتفاق بیافتد . از آسیب دیدن قسمتی از ساختمان گرفته تا ایجاد تنوع در فضای مورد نظر می توانند دلایل خوبی برای بازسازی یک ساختمان باشند .  در واقع هنگامی که تغییری در قسمتی یا کل یک ساختمان ایجاد می کنیم ، می گوییم بازسازی رخ داده است که می تواند به ارزش ساختمان حسابی بیافزاید و باعث جلب بیشتر نظر ها به آن شود .

 

دلایل بازسازی یک ساختمان :

  • زیباسازی ساختمان و ایجاد حس تنوع در فضا

ممکن است در گذر سال ها و در طی زمان معماری ساختمان شما قدیمی شود و دیگر آن زیبایی سابق را نداشته باشد و یا اینکه شما احساس کنید همه چیز یکنواخت و تکراری شده است و نیازمند کمی تنوع و نوسازی هستید . این موقع است که بازسازی می تواند انتخاب درست و به صرفه ای برای شما باشد .

نحوه بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

  • افزایش قیمت و ارزش اقتصادی ساختمان

با آسیب دیدن قسمت هایی از ساختمان و یا قدیمی شدن طرح کلی آن از ارزش اقتصادی آن کم می شود و در حالت کلی مشتریان زیادی نخواهد داشت . ولی با بازسازی منزل و بخشیدن جلوه و حس جدیدی به آن می توان به طور قابل توجهی ارزش اقتصادی آن را بالا برد و نظر مشتری ها و افراد را به آن جلب کرد .

  • بالا رفتن استحکام کلی ساختمان و یا قسمت مد نظر

ممکن است به دلایل مختلف قسمتی از ساختمان آسیب ببیند یا استحکام خود را از دست بدهد . در این صورت با بازسازی ساختمان و بررسی آسیب های آن می توان مشکلات ایجاد شده را رفع کرد و باعث استحکام بیشتر ساختمان شد .

  • ایجاد فضای جدید و یا استفاده ی مناسب تر از فضاهای موجود

گاهی به دلیل اضافه شدن افراد جدیدی به خانواده ، نیازمند بودن فضاهای بیشتری در منزل هستید که در این صورت بازسازی ساختمان تصمیم درستی است که می توانید بگیرید و به کمک آن در ساختمان خود تغییرات مناسبی ایجاد کنید و نیاز های خود را رفع کنید .

 نحوه بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

  • تخریب قسمت های اضافی و طرح های قدیمی ساختمان

گاهی هم به دلیل قدیمی شدن پلان ساختمان ، نیاز میبینید که طرح کلی را مدرن تر کرده و از شر دیوارها و فضاهای زیادی راحت شوید که در این صورت هم با بازسازی ساختمان می توانید تغییرات دلخواهتان را در ساختمان ایجاد کرده و به طرح مورد نظرتان برسید .

  • رفع آسیب ها و قسمت های تخریب شده

دلایل مختلفی می تواند باعث آسیب به قسمتی یا کل ساختمان شود و در مرحله ی اول باید تمامی این آسیب ها با دلایلشان مورد بررسی قرار بگیرند تا بتهرین راه برای رفع آسیب و بازسازی آن ها پیدا شود .

 

برای بازسازی ساختمان با هزینه ی کم ولی خوب چه نکاتی باید رعایت شود :

  • در چهارچوب کلی ساختمان تغییری ایجاد نکنید .

اگر هدفتان از بازسازی تغییر ظاهری و زیباسازی و ایجاد تنوع است ، بهتر است که به چهارچوب کلی ساختمان کاری نداشته باشید و روی جزییات ساختمان تغییراتی ایجاد کنید . این کار باعث صرفه جویی در هزینه هایتان می شود و می توانید با هزینه ی کمتر تغییرات زیاد و مفیدی در منزلتان ایجاد کنید .

  • تغییر شیرآلات فراموش شود .

شیرآلات می تواند هزینه ی زیادی را برای شما بتراشد و اگر شیرآلات ساختمانتان به ظور کلی سالم است ، بهتر است که از تغییر آن ها دست بردارید .

  • در تغییر رنگ همه ی دیوار ها دقت زیادی شود .

از آنجایی که کاغذ دیواری هزینه ی زیادی را برای شما ایجاد می کند ، بهتر است از رنگ با کیفیت استفاده کنید و هوشمندانه رنگ دیوار های خود را انتخاب کنید که هم تا مدت ها آسیبی نبیند و هم دلتان را نزند .

نحوه بازسازی ساختمان با کمترین هزینه

  • بدنه ی اصلی کابینت ها را به هیچ وجه تغییری ندهید .

یکی دیگر از اقداماتی که بسیار پر هزینه است تغییر کابینت ها در آسپزخانه است . برای کمتر هزینه کردن در بازسازی منزل ، شما می توانید بدنه ی اصلی کابینت ها را اگر سالم هستند نگه دارید و فقط به تعویض درها و یا روکش های آن بسنده کنید .

 

کلام آخر

همانظور که گفته شد بازسازی ساختمان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و همچنین با توجه به این دلایل و میل کارفرما می تواند شامل قسمتی از ساختمان و یا کل آن بشود . به هرحال از آنجایی که این روزها قیمت همه چیز بالا رفته است ، بازسازی هم می تواند شامل هزینه های زیادی بشود . برای داشتن هزیه های کمتر ولی بازسازی با کیفیت بهتر است از شرکت دکوراسیون هایی که در این زمینه کارنامه ی موفقی دارند ، مانند شرکت معماری هیرادانا کمک بگیرید و کارهایتان را به آن ها بسپارید .

8 / 10
از 14 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات