طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مکان های دیدنی در تهران برج میلاد قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 8 دی 1399 در ساعت 10 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله پیشین با نگاهی کلی به برج میلاد توضیح خلاصه و مختصری در مورد بنای این برج به شما عزیزان ارائه دادیم حال به معرفی بخش های مختلف آن می پردازیم:

  • معرفی بخش های مختلف

    معرفی بخش های مختلف برج میلاد

  این برج دارای  ۱۲ طبقه است  و در مجموع هشت طبقه آن امکان بازدید عموم دارد و دیگر طبقات آن برای استفاده های فنی و مخابراتی طراحی شده اند در ادامه مطلب به معرفی برخی از آنها می پردازیم با ما همراه باشید:

  • لابی

لابی برج میلاد فضایی خاص ، زیبا و منحصر به فردی  است که شامل ۶ طبقه می باشد که طبقات اول تا سوم آن  تریا ، رستوران های بین المللی ، نمایشگاه و واحدهای تجاری طراحی شده است .

به دلیل اینکه لابی محل ورود بازدیدکنندگان می باشد در طراحی دکوراسیون داخلی این قسمت خودپرداز ، بانک ، پذیرش مهمان و بخش های اداری نیز طراحی شده است .

  • موزه شهرداری

 این موزه در طبقه چهارم برج واقع شده است که دست نوشته های قدیمی ، هدایای که به شهرداری اهدا شده اند در دوره های مختلف قرن ۱۷ تا ۲۰ میلادی از موزه ژرژ پمپیدو خریداری شدند جزء جذابیت های بازدید از این برج به شمار می رود .

 در همین طبقه برج سکوی دید بسته نیز طراحی شده است که در فضای کاملا امن و سرپوشیده میتوانید در ارتفاع ۲۶۱ متری نمایی جذاب از تهران را مشاهده نمایید .

  • موزه مشاهیر و موزه سکه

موزه مشاهیر این برج در طبقه پنجم قرار دارد و دارای ارتفاع ۲۷۱ متر از زمین می باشد که در آن تندیس و مجسمه های ساخته شده از اشخاص مهم سیاسی ادبی مفاخر و دانشمندان ایرانی قرار دارد در موزه سکه نیز ۱۶۰ سکه   دوران باستان هخامنشیان اشکانیان ساسانیان نظیره دینار، درهم ، پول ، فلوس ، قران ، شاهی و غیره وجود دارد البته علاوه بر این سکه ها و اشیاء قدیمی دیگر را نیز می توان در این موزه مشاهده کرد .

  • گنبد آسمان

    گنبد آسمان

 این گنبد در آخرین طبقه عمومی برج میلاد واقع است که گنبدی به ارتفاع ۱۳ متر و از جنس شیشه می باشد در بالاترین طبقه از ساختمان بالای برج و در ارتفاع ۳۰۲ متری شاهد یک طراحی داخلی کم نظیری هستیم این اثر هنری خلق شده توسط دکتر رضا یحیایی است و به گونه ای هنرمندانه تاریخ تمدن ایران در دل این طبقه روایت شده است .

 این طبقه مزین به پرچم بارگاه های مطهر ائمه نیز می باشد که در مناسبت های مختلف به این مجموعه اهدا گردیده است .

 اثر هنری نصب شده بر روی دیواره  هشت ضلعی مرکزی در این طبقه جلوه‌ ای خاص به  این بخش داده است .

 مبنا و پایه این اثر هنری مجموعه ای از نماد ، اسطوره و روایات کهن ایران هستند و بازگو کننده تکامل تمدّن و فرهنگ چند هزار ساله ایرانیان از زمان امپراطوری بزرگ ایران ،دوران با شکوه اسلامی تا زمان کنونی می باشد .

 اندیشه نخستین طراحی این اثر هنری برخواسته از نشانه های  آن تمدن بشری یعنی  چهار عنصر  آفرینش آب، باد ، خاک و آتش و همچنین مفاهیم بنیادینی  مانند عشق ، مرگ ، زندگی ، عدالت ، صلح و مبارزه می باشد .

همچنین دکل آنتن برج که دارای کاربری مخابراتی می باشد از این طبقه شروع شده و۱۲۰ متر ادامه می‌ یابد .

  • سکوی دید باز

    سکوی دید باز برج میلاد

فضای روباز با دید۳۶۰ درجه در طبقه هفتم و ارتفاع ۲۸۰ متری  در اختیار عموم برای تماشای شهر در نظر گرفته شده است . جهت مشاهده چشم‌ اندازی بهتر و باکیفیت‌ تر در بالکن دوربین‌ هایی مستقر شده است که کمک می کند شما تصاویر واضح تری مشاهده نمایید .

در این طبقه ماکت برج های بلند مخابراتی دنیا ، میل های قدیمی ایرانی نیز قرار دارد علاوه بر آن می توانید از تریا موجود در این طبقه که برای استراحت افراد در نظرگرفته شده است استفاده کنید .

  • رستوران گردان برج میلاد

    رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد یکی از بزرگترین رستوران های گردان دنیا در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد و در هر ساعت یک دور این رستوران کاملاً می چرخد و شما در طول این زمان در حالی که نشسته اید می توانید نمای ۳۶۰ درجه از تهران را مشاهده نمایید ‌.

در دکوراسیون لوکس این رستوران از تابلو ها و آثار هنری که روایت گر شاهنامه فردوسی است نیز استفاده شده است و شما می توانید در طول این یک ساعت روایتی از شاهنامه را به شکل تصویری مشاهده نمایید .

 

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات