طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری کلیسای ساگرادا فامیلیا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 21 مهر 1399 در ساعت 11 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد شما را با یکی از شخصیت های مهم جنبش معماری مدرنیسم ، یعنی آنتونی گائودی ، معمار بزرگ اسپانیایی آشنا کند همچنین عمده آثار این معمار خلاق و توانا با الهام از طبیعت طراحی شده اند که ما می خواهیم با هم نگاهی به یکی از منحصر به فردترین و جذاب ترین آن ها بیندازیم ، پس با ما همراه باشید.

آنتونی گائودی از ابتدا به معماری علاقه ی فراوانی داشت به همین علت به بارسلونا ، مدرن ترین شهر اسپانیا در آن زمان رفت و پس از مدتی از مدرسه ی معماری بارسلونا فارغ التحصیل شد. روش آنتونی گائودی به صورتی بود که از مدل های سه بعدی برای خلق ایده های ذهنی خود استفاده می کرد و علاقه ای به ترسیم نقشه نداشت. مشهورترین اثر او کلیسای خارق العاده ی ساگرادا فامیلیا می باشد که طراحی داخلی آن بر اساس سنت های گوتیک و بیزانس شکل گرفته است و شخصیت مذهبی اش او را به سمت خلق چنین اثر شگفت انگیزی هدایت کرد ، اثری که کار ساختش هنوز به پایان نرسیده است اما همچنان مخاطبان بسیار زیادی را امروزه از سراسر جهان به سمت بارسلونا می کشاند.

طراحی داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا ، مهم ترین جاذبه ی گردشگری بارسلونا

طراحی داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

بارسلونا را نمی توان بدون کلیسای ساگرادا فامیلیا تصور کرد و این معبد مدرن تبدیل به یکی از مشهورترین دیدنی های این شهر بسیار زیبا و یک سمبل جهانی شده است که تمام المان ها و سمبل های مسیحیت را داراست. آنتونی گائودی ، استاد معماری مدرن ، تمام ذهن خود را مشغول طراحی این کلیسای عظیم کرد به طوری که زمان بسیار طولانی ای از زندگی خود را (حدود چهل سال) صرف ساخت آن کرد و بیشتر وقت خود را در محل پروژه ی آن گذراند به صورتی که در کارگاه های اطراف محوطه ی کلیسا زندگی می کرد. او علاقه مند بود تا نسل آینده پروژه ای را که او شروع کرده است تکمیل کند و به پایان برساند ، پس سال 1882 ساخت این کلیسا را شروع کرد و چون می دانست که تمام کردن آن تا قرن ها طول می کشد بیشتر بر روی طراحی نما جلوی کلیسا متمرکز شد.

این کلیسا 95 متر طول و 60 متر عرض دارد که می توانید با پای پیاده و یا با استفاده از آسانسور از برج های آن بالا بروید و از تماشای منظره خیره کننده وجذاب بارسلونا لذت ببرید.

طراحی نمای ساختمان

طراحی نما کلیسای ساگرادا فامیلیا

در طراحی نمای شاهکار این معبد مدرن برج هایی انحنا دار به زیبایی هرچه تمام به چشم می خورند. این انحنای به کار رفته در طراحی برج ها نیز به علت اعتقاد گائودی مبنی بر وجود نداشتن هیچ خط راستی در طبیعت است و به طور کلی منبع الهام این انحناهای موجود در برج هایش ، قلل عجیب کوهستان مقدس مونتسرات بود که در خارج شهر بارسلونا قرار دارند.

اگر بخواهیم به طور کلی تر نمای بیرونی این کلیسا را بررسی کنیم ، آنتونی گائودی خلاق از المان های موجود در انجیل و صحنه های تولد مسیح برای طراحی نمای کلیسایش استفاده کرده است.

نگاهی به طراحی داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

طراحی داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

با ورود به فضای داخلی این کیسا ، حسی مانند حس ورود به طبیعت به انسان منتقل می شود که دلیل به وجود آمدن این حس ، طراحی شگفت انگیز ستون هایی است که به شکل تنه ی درخت طراحی و اجرا شده اند. همچنین آنتونی گائودی از دوازده رنگ در دکوراسیون داخلی شکوهمند این کلیسا استفاده کرده است که نمادی از دوازده حواریون حضرت مسیح هستند و به طور کلی نور و رنگ اصلی ترین عناصری هستند که در فضای داخلی هنجار شکن کلیسای ساگرادا فامیلیا دیده می شوند. رنگ شیشه ها و طرز قرار گیری آن ها به گونه ای هنرمندانه انجام شده است که با تابش نور خورشید و برخورد با این شیشه های رنگار رنگ ، رنگ آمیزی خیره کننده و بسیار زیبایی در داخل کلیسا به وجود می آید. از دیگر نکاتی که در طراحی فضای داخلی این کلیسا به چشم می خورد می توان به شکل کلی داخل آن اشاره کرد که شبیه به یک صلیب طراحی کرده شده است.

دکوراسیون  داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا

سخن پایانی

آنتونی گائودی سرانجام در سال 1926 در اثر برخورد به تراموا جان خود را از دست داد و تا آخرین لحظه ی زندگی اش دست از کار بر روی بنای کلیسای ساگرادا فامیلیا بر نداشت. در آن زمان فقط یکی از چهار مناره ی کلیسا ساخته شده بود و قرار است که به مناسبت صدمین سال در گذشت او ، کار ساخت این بنای شگفت انگیز تا سال 2026 به پایان برسد.

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات