طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی ویلا دوبلکس

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 7 دی 1399 در ساعت 13 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی ویلا یکی از دغدغه های مهم در زندگی های امروزی میباشد‌. ویلا ها  به صورت  فرم های گوناگونی طراحی و اجرا می گردد و یکی از فرم های  محبوب و پرطرفدار ویلاهای دوبلکس میباشد .

 طراحی پلان ویلا دوبلکس باید مطابق با سلیقه شما باشد تا بتوانید به راحتی در آن فضا به آسایش و آرامش  برسید .

یکی از مهمترین مزایای ویلای دوبلکس این است که شما می توانید در یک زیر بنای ثابت برای پلان خود مساحت بیشتری در اختیار داشته باشید و دکوراسیون داخلی دلبازتری  داشته باشید و این یک امتیاز برای ویلاهای دوبلکس می باشد .

  • اصول طراحی ویلای دوبلکس

اصول طراحی ویلاهای دوبلکس اصولی تقریباً ثابتی هستند اما اگر قصد طراحی یک ویلای دوبلکس ایده‌آل و آرامبخش را دارید باید به تمام نکات حتی نکات جزئی توجه ویژه ای کرد .

طراحی ویلای دوبلکس باید به گونه‌ ای باشد که هنگام ورود به آن احساس دلنشین و مفرحی پیدا کنید در ادامه نکاتی را به شما ارائه خواهیم داد تا شما بتوانید به راحتی چنین فضایی را طراحی کنید .

ویلا مدرن

  • محل قرارگیری

 برای طراحی یک ویلای دوبلکس بهترین مکان ساخت این بنا در شمالی ترین قسمت زمین می باشد نور و صرفه جویی در مصرف انرژی اصلی ترین نکات در مورد محل قرارگیری ویلا میباشد علاوه بر آن طراحی نمای کلاسیک یا نمای مدرن زیباتر و بهتر به نظر خواهد آمد .

خورشید از شرق طلوع و به سمت مغرب حرکت کرده و غروب می کند زمانی که طراحی ویلا مطابق با این جهت جانمایی شود بهترین و مطلوب ترین نتیجه را جهت دریافت نور و صرفه جویی در مصرف انرژی برای شما در پی خواهد داشت . علاوه بر آن طراحی نما ویلای دوبلکس شما نیز به سمت خورشید قرار خواهد گرفت .

در طراحی ویلا باید به اندازه سایه بان های روی پنجره ها نیز دقت کرد به عنوان مثال در قسمت جنوبی باید از سایه بان های بلندتری استفاده کرده و در قسمت شمالی می توان به نسبت تا حد زیادی اندازه این سایبان ها را کاهش داد .

  • اندازه فضاها در ویلای دوبلکس

در طراحی داخلی کلاسیک ویلا ارتفاع سقف و اندازه فضاها نسبت به طراحی داخلی منزل بسیار متفاوت می باشد که باید به این مورد نیز توجه کرد علاوه بر آن آپارتمان ها نور طبیعی محدودی دریافت می کنند این در حالی است که این محدودیت در طراحی ویلای دوبلکس وجود ندارد .

یکی از مزیت های بزرگ در طراحی ویلای دوبلکس این است که شما می توانید مطابق با سبک زندگی خود اندازه فضاهای گوناگون را مشخص نمایید . به عنوان مثال اگر شما از فضاهای بزرگ لذت برده و مهمان پذیر هستید می توانید سالن اصلی خانه را بزرگ طراحی کنید و یا اینکه به جای یک سالن از دو یا سه سالن برای طراحی داخلی ویلای خود استفاده کنید .

جداسازی فضا می تواند کمک چشمگیری به طراحی شما کند  به عنوان مثال  محل قرارگیری اتاق ها و آشپزخانه شما و ارتباط به سالن های مختلف و غیره .

  • طراحی دیوار شیشه ای در ویلا

سعی کنید در بخش هایی که در معرض تابش نور مستقیم آفتاب است برای طراحی ویلای مدرن خود از دیوارهای شیشه‌ ای استفاده کنید. البته آب و هوای منطقه ای که شما در آن قرار دارید  بسیار موثر در این امر می باشد .

 این کار در بخش هایی از ویلا تقریباً ممنوع می باشد اما در جهت جنوبی زیبایی منحصر به فرد و خاصی به ویلای شما خواهد داد .

  • محل جانمایی پله ها در طراحی ویلای دوبلکس

    ویلای دوبلکس

یکی از مهمترین و طلایی ترین نکات در طراحی ویلا محل جانمایی پله ها می باشد پله ها باید در جایی قرار بگیرند که مانع دریافت نور طبیعی نشده، فضاهای اصلی را اشغال نکند و امکان دسترسی از طبقه پایین به بالا و قسمت‌های مختلف به راحتی امکان‌پذیر باشد .

  • ارتفاع سقف در طراحی ویلای دوبلکس

در طراحی ویلای دوبلکس ارتفاع سقف ویلا امری بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد به گونه ای که می تواند همه چیز را تحت‌ الشعاع قرار دهد و حتی بهترین طراحی داخلی نیز می تواند در یک ارتفاع سقف نامناسب ارزش خود را از دست بدهند و فضای دلخواه شما را ایجاد نکند .

توصیه می‌شود تا جایی که قوانین اجازه می دهد ارتفاع سقف ویلای دوبلکس خود را بلند در نظر بگیرید .

 

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات