طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نما و اجرای الگوهای آجر چینی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 13 مرداد 1400 در ساعت 17 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نخستین بخشی که در هر ساختمان توجه افراد را به خود جلب می کند و چه افرادی که وارد بنای شما شوند و یا حتی از جلوی آن رد شوند آن مشاهده می کنند ، نمای ساختمان است .

نمای هر ساختمان نمایانگر هویت آن می باشد . بنابراین می توان گفت که طراحی نمای ساختمان ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

یکی از مصالح پرکاربرد و پرطرفدار در کشور ما آجر می باشد و به دلیل ویژگی هایی از جمله تولید آسان ، مقاومت بالا ، اجرای آسان ، قیمت مناسب و همخوانی و ایجاد هماهنگی با معماری سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

امروزه برای بازسازی ساختمان ها و ایجاد تغییراتی در طراحی نمای ساختمان ها اغلب از آجر استفاده می کنند ، که اجرای آن در بازسازی و اجرای نما جلوه ای خاص و زیبا ایجاد می کند .

آجر دارای تنوع بسیار زیادی در ابعاد ، رنگ و الگوهای چیدمان می باشد و این امر باعث شده است که در طراحی نمای ساختمان های امروزی به عنوان یک عنصر قابل انعطاف و زیبا همواره مورد استفاده بسیاری از طراحان و معماران قرار گیرد .

طراحی نما و اجرای الگوهای آجر چینی

آجر به تنهایی دارای انواع گوناگونی می باشد که از نظر ظاهری و مواد تشکیل دهنده از هم متمایز می شوند .

یکی از مهمترین موضوعات در طراحی نمای آجری نحوه و چگونگی چیدمان و قرار گرفتن آجر ها در کنار یکدیگر است .

ما در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا قصد داریم شما را با انواع آجرهای مصرفی در نما و نحوه اجرای آن ها آشنا کنیم با ما همراه باشید ؛

طراحی نما و اجرای الگوهای آجر چینی

  • آجر چینی طرح تکنو یا کلاسیک در اجرای نما

این سبک از ابتدایی ترین روش های آجر چینی در اجرای نمای ساختمان ها می باشد .

اجرای این روش به این شکل است که آجرها با بند کشی مناسب و به صورت افقی در کنار هم قرار داده می شوند و بند های عمودی آجرها به صورت دقیق روی هم قرار داده می‌ شوند .

  • آجر چینی طرح راسته یا استاندارد در اجرای نما

آجر چینی طرح راسته در طراحی نمای آجری یکی از متداول ‌ترین نوع آجر چینی محسوب می شود . در این سبک آجر ها با بند کشی متناسب و به شکل افقی کنار هم قرار میگیرند و آجر ها در رج بعدی روی نصفه رج پایینی جای گذاری می شوند به گونه ای که بند های عمودی روی هم قرار نگیرد .

  • آجر چینی طرح عرضی طولی ( عمودی ، افقی ) در اجرای نما

همانگونه که از نامش پیداست در این سبک آجر ها به شکل عرضی و طولی در کنار هم قرار داده می شوند و در بین آنها بند کشی متناسب انجام می شود .

  • آجر چینی طرح مختلط در اجرای نما ها

این روش آجر چینی در زمان های گذشته نیز مورد استفاده قرار میگرفت و البته امروزه نیز سبکی نوین و امروزی به خود گرفته است .

در این روش آجر چینی مختلط آجر ها با شکل های گوناگون مستطیلی یا مربعی با ابعاد متغیر در کنار هم قرار داده می‌شوند و میان آنها بند کشی انجام می شود .

  • آجر چینی طرح زیگزاگی در اجرای نما

همانگونه که از نامش پیداست در این سبک آجر ها از طول خود به شکل زیگزاگی روی هم قرار داده می شوند و تا آخر کار به همین روش انجام می شود .

  • طرح مشبک در آجر چینی نما

این سبک به دلیل جلوه بسیار زیبایی که دارد از معماری سنتی ایرانی تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است .

در این روش میان آجرها شبکه هایی ایجاد می شود و یا به بیان ساده تر در چیدمان آجرها فاصله هایی ایجاد می کنند که آجر چینی را از حالت یکدستی و یکنواختی خارج می کند و سایه اندازی زیبایی را ایجاد کند که باعث می شود در طراحی نما جلوه ای جذاب و متفاوت ایجاد شود .

  • نما اجرای آجر چینی پارامتریک یا موج دار

در این روش آجرها روی هم قرار می‌ گیرند و روی یکدیگر چرخیده اند و حرکت موج داری ایجاد میکنند . یکی از روش های اجرای این سبک این گونه است که آجر ها سوراخ شده و از درون میله هایی عبور داده می شوند و در حالات مختلفی رو هم قرار داده می شوند .

یکی از مدرن ترین الگوهای آجر چینی سبک پارامتریک یا موج دار می باشد . این سبک بسیار زیبا و خاص است و یکی از محبوب ترین روش ها به شمار می رود .

  • آجر چینی با طرح کرکره ای

در این روش از آجرهای کرکره ای استفاده می ‌کنند که نمایی بسیار جالب و زیبا دارد . شرکت های تولید آجر ، آجر هایی را با نام کرکره ای عرضه می کنند که این آجر ها نسبت عرض با طول آن ناچیز هستند .

شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در جهت طراحی نما و اجرای آن ، آماده خدمات رسانی به کارفرمایان عزیز است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات