طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی معماری ساختمان تجاری

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 14 آبان 1398 در ساعت 13 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا ما در زمینه های مختلف بازسازی منزل ، تعمیرات ساختمان ، دکوراسیون اداری و طراحی ساختمان تجاری فعالیت داریم . یکی از این زمینه های فعالیت برای طراحی ، ساختمان های تجاری است .

برای طراحی یک ساختمان تجاری عوامل مهمی نقش دارند که باید بر اساس ضوابط طراحی این نوع ساختمان ها و نوع ساختمان تجاری و فرم آن باید آنها را در طراحی ایجاد کرد . مجری دکوراسیون  برای ساختمان های تجاری باید یک نمای مناسب با این فضاها را طراحی کند تا نقشی تاثیر گذار بر جذب مشتری داشته باشد. در ادامه ی این روند طراحی باید در طراحی دکوراسیون داخلی تجاری به عواملی که باعث جذب مشتری میشود توجه کرد . این عوامل میتواند طراحی یک ویترین جذاب باشد ، یک طراحی داخلی تازه و بکر ، سیرکولاسیون مناسب فضاها ، نورپردازی های عالی و ... باشد . در کنار این موارد توجه به سایر امکانات برای راحتی حال مشتریان اهمیت بالایی دارد . طراحی پارکینگ مناسب با دسترسی آسان برای مجتمع های تجاری بزرگ و وسیع ، حضور فروشگاه های مواد غذایی و بوفه ها ، طراحی آسانسور ها و پله های برقی ، سرویس های بهداشتی در دسترس و به تعداد کافی و ... که توجه کردن به آنها جز نقاط قوت ساختمان های تجاری به حساب می آید .

دسترسی مشتریان

انتخاب یک محل مناسب برای طراحی یک ساختمان تجاری باید در اولویت قرار گیرد . انتخاب مکانی که مشتریان بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند . دسترسی های محلی ، منطقه ای و حتی شهری باعث میشود یک ساختمان تجاری اهمیت ویژه در فضای شهری پیدا کند . حضور ساختمانی تجاری با عدم امکان دسترسی راحت به آن و دسترسی به پارکینگ برای پارک ماشین ها باعث میشود آن ساختمان مشتری های خود را از دست بدهد . برای ساختمان های تجاری بزرگ ، پارکینگ حتما باید طراحی شود . با توجه به وسعت ساختمان تعداد پارکینگ های مورد نظر باید پیش بینی شود . استفاده از رمپ های مناسب و اصولی ، ارتفاع سقف ، دسترسی به آسانسور و راه پله و ... باید در طراحی پارکینگ مورد توجه قرار گیرد .

سیرکولاسیون داخلی

برای طراحی دکوراسیون تجاری باید به سیرکولاسیون افقی و عمودی آن توجه شود . باید دسترسی سریع و مناسب به آسانسور و پله های برقی ایجاد شود و محل قرار گیری آنها به گونه ای باشد که مشتری برای رسیدن به آنها بتواند همزمان با طی کردن مسیر ، به مغازه ها نگاهی بیندازد و عبور از آنها و رسیدن به طبقات را برای آنها جذاب کند . هم چنین میتوان از آسانسور هایی شیشه ای برای ساختمان های تجاری استفاده کرد تا حضور در آنها را برای مشتریان و کودکان جذاب تر کند .

اما برای سیرکولاسیون افقی باید به چیدمان درست مغازه ها توجه کرد . ایجاد یک راهرو برای رفت و آمد مشتری ها با عرض مناسب که در زمان شلوغی فروشگاه باعث برخورد و ترافیک انسانی نشود برای راحتی حال مشتری ها ضروری است . ایجاد ویترین های جذاب برای جلب مشتری ، استفاده از منابع نوری پر قدرت و درخشان برای دید بهتر مشتری ها به مغازه ها ، استفاده از عناصری که میتوانند فضا را ممتاز کند مانند حضور گلدان ها و گیاهان در ابعاد مختلف و ... میتواند مسیر مناسبی را برای رفت و آمد ایجاد کند . استفاده از متریالی مناسب برای کف فضا که هم با رفت و آمد زیاد کثیف نشود و به راحتی بتوان آن را تمیز کرد حائز اهمیت است.

توجه به راحتی و رفاه مشتریان

برای بازسازی و دکوراسیون ساختمان تجاری که مهم ترین مشتری های آنها مردم هستند توجه به رفاه و حال آنها هنگام خرید و بازدید بسیار مهم است . طراحی فضایی جذاب و مردم پسند برای آنها میتواند نقشی موثر برای حضور در آن محیط را برای مشتری ها داشته باشد . طراحی سرویس های بهداشتی در جاهای مختلف و دسترسی آسان برای مشتری ها ، استفاده از تهویه مطبوع و مناسب در فضای داخلی ساختمان تا سرما و گرما را برای آنها سخت و طاقت فرسا نکند ، طراحی غرفه های مواد غذایی و فود کورت ها ، استفاده از متریال های مناسب و جذاب ، نورپردازی اصولی و راحت ، پخش موسیقی آرامش بخش در فضا و ... میتواند فضایی منحصر به فرد را برای مشتری ها ایجاد کند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات