طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی رستوران روبل

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 1 آذر 1399 در ساعت 16 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه رستوران روبل برنده جایزهA’ Design Award 2020   در شاخه معماری، ساختمان و طراحی سازه

طراحان: پیمان کیانی و پریسا بی ریا

تاریخ اجرای پروژه: 97

محل اجرای پروژه: تهران

مساحت: 890 متر مربع

نوع استفاده: رستوران

معرفی و شرح پروژه:

رستوران روبل در مرتفع ترین بام تهران، در مرکز خرید گالریا واقع شده است. این رستوران روف گاردن با طراحی داخلی زنده و جذاب و استفاده از تکنیک های مدرن آشپزی مکانی عالی برای صرف غذا در فضای باز است.

منبع ایده:

پس از معرفی پروژه ، متوجه شدیم که سبک غذایی رستوران آمریکایی است و بیشتر تمرکز آن بر استیک و غذاهای دودی است. بنابراین، در فضا ، از چوب ، چرم و مواد فلزی بیشتری با رنگ های نسبتاً تیره استفاده شده و همچنین استفاده از نور گرم با لوکس کم نور ، فضای رستوران را به میخانه رستوران های آمریکایی یا دودخانه های آمریکایی هدایت می کند. ما همچنین در طول پروژه به رنگ سبز و سیاه به همراه گلد رز و طلایی تمایل پیدا کردیم.

چالش: بی مکانی

از ابتدا ، هدف از طراحی حفظ عناصر مفهوم اصلی (Smoke House American) و استفاده از رستوران ، طراحی فضایی بود که اگر تصور کنیم می توانیم آن را به شهری در کشور دیگری مانند لس آنجلس ، فرانکفورت ، دبی یا هر جای دیگر بگذارید مردم آن منطقه با هر فرهنگ ، اندیشه ، اعتقاد و اقلیمی آن را بپذیرند و در آن احساس راحتی کنند و از لحظات خود لذت ببرند. اکنون این رستوران علاوه بر مردم محلی منطقه خود، میزبان دیپلمات های مستقر در تهران و وزرای کشورهای دیگر است.

 

مصالح:

رستوران روبل

کف سالن اصلی: ترکیبی از اسلب های سرامیکی چینی با ابعاد مختلف و شمش های برنجی در بند های آن

طبقه VIP: سرامیک دست ساز

دکوراسیون لوکس: لوسترهای بزرگ: گویی از آینه استیل ساخته شده است

کانتر بار :2 نوع سنگ یشم و سفید و یک نوع سنگ شفاف ، سرامیک طرح دار ، چوب سیاه با هسته سیاه ، شمش برنج ، پروفیل و ورق های آهنی

لوسترهای ورودی: لوله آهنی خم شده و چراغ های LED

بدنه ورودی: قاب های چوبی با روکش بلوط

تحقیق: با توجه به فهرست غذاهای رستوران آمریکایی که بیشتر روی استیک و غذاهای دودی تمرکز داشت ، تحقیقات تیمی فاز  0 پروژه روی استیک و دودخانه های آمریکایی متمرکز بود.

ابعاد:

طراحی رستوران روبل

کل فضای رستوران 890 متر مربع است. 270 متر مربع سالن اصلی ، 150 متر مربع استعمال دخانیات ، 70 متر مربع VIP ، 130 متر مربع آشپزخانه و بقیه فضا به توالت ، انبار ، دالان های دفتری و اداری و همچنین نمای مدرن منحصر به فرد برای همه مردم برای استفاده در کل رستوران. تهران ، با ساخت یک عرشه بزرگ ، ما 4 اختلاف سطح در فضاهای ورودی (0.00 +) ، سالن اصلی (72/0 +) ، فضای استعمال دخانیات (42/0 +) و افراد VIP  (57/0) ایجاد کردیم.

ویژگی های طراحی داخلی و طراحی نما:

طراحی داخلی بیمارستان روبل

طراحی نمای ساختمان این بنا با توجه به قرار گرفتن رستوران در پشت بام یک مجتمع تجاری معروف در شمال تهران (با ارتفاع زیاد و دید کامل به تهران) ، کل سقف از پارچه بازشو ساخته شده است که در فصل مناسب نور خورشید یا ستاره های درخشان هنگام غذا خوردن آنها لذت می برند. برای جلوگیری از یکنواختی سقف با نصب تکیه گاه در یکی از پله های اصلی و ایجاد کنسولی با 1200 توپ فولادی ، 6 لوستر براق را در فضا معلق کردیم. سقف میله پیشخوان بدون پشتیبانی 275 سانتی متر پشتیبانی می شود و تعداد زیادی بطری روی پیشخوان را مانند چتر با آرایش می پوشاند.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات