طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی لابی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 17 اسفند 1398 در ساعت 9 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی لابی از بخش های مهم و ضروری طراحی هتل،برج های مسکونی، طراحی مجتمع اداری و تجاری و... می باشد. لابی را میتوان نماینده کل ساختمان دانست بنا براین طراحی آن باید به گونه ای انجام شود که مناسب و در خور ساختمان باشد و به زیبایی آن بی افزاید. ابعاد و اندازه های لابی با توجه به متراژ بنا مشخص میشود. لابی مکانی پر رفت و امد و شلوغ  است که از کارایی های ان میتوان به مکانی برای انتظار و نشیمن عمومی،  نگهبانی ساختمان و در واقع تقسیم کننده و راه ارتباطی یک ساختمان نام برد.

اگر لابی به قدری بزرگ باشد که بتوان آن را به چند بخش تقسیم کرد و به هر بخش کارایی جدا گانه داد باید طراحی آن به گونه ای باشد که ماهیت هر بخش به خوبی  مشخص باشد. لازمه چنین چیزی تفکیک فضای اصولی و صحیح است. لابی  نشانگر هویت یک ساختمان و دیگر فضاها میباشد. طراحی دکوراسیون  داخلی لابی مانند طراحی دکوراسیون داخلی اداری و... دارای اصول خاصی است که شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد به آن بپردازد.

طراحی دکوراسیون داخلی لابی

طراحی نشیمن

در مقاله های قبلی به اهمیت نشیمن در بازسازی ساختمان پرداختیم در این بخش نیز قصد داریم به اهمیت نشیمن در طراحی داخلی لابی بپردازیم.

طراحی نشیمن یکی از مهمترین فضاهایی است که باید در طراحی داخلی لابی به آن بپردازیم.

ابعاد و اندازه های لابی هرچقدر هم که کوچک باشند باز باید مکانی برای نشستن داشته باشد. اگر فضای لابی شما بزرگ است میتوانید از چند مدل مبل راحتی و صندلی برای لابی استفاده کنید.برای مبلمان  لابی بهتر است تفکیک فضا ایجاد شود و به گونه ای باشد که مکان نشستن جدا از مکان رفت و امد و ... در نظر گرفته شود. استفاده از وسایل تزئینی ، گل و گیاه، فضایی برای مطالعه ، اکواریوم و .... میتواند برای نشیمن لابی شما مناسب باشد.

سقف

طراحی سقف لابی بستگی به این دارد که شما چه سبکی را برای دکوراسیون لابی خود در نظر دارید، اگر شما سبک کلاسیک را برای طراحی دکوراسیون داخلی لابی در نظر دارید میتوانید از سقف های تزئین شده و لوستر های بزرگ استفاده کنید اما اگر شما سبک مدرن را برای طراحی سقف در نظر دارید میتوانید از سقف های ساده استفاده کنید تزیینات زیاد برای سبک مدرن مناسب نیستند.

طراحی دکوراسیون داخلی لابی

نور پردازی

نور پردازی لابی به عنوان فضایی که ورودی یک ساختمان است از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بر جلوه و زیبایی این فضا تاثیر چشم گیری میگذارد. نورپردازی لابی بیشتر در جهت روشن شدن فضا صورت میگیرد اما از نور پردازی رکوراتیو نیز استفاده می شود نور پردازی دکوراتیو در جهت زیبایی بخشیدن به فضای لابی صورت میگیرد.

طراحی دکوراسیون داخلی لابی

کف پوش

در انتخاب کف پوش برای دکوراسیون اداری  و لابی علاوه بر زیبایی باید به استحکام آن نیز توجه داشته باشید زیرا لابی یک مکان پر رفت و آمد است. سنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای کف پوش لابی است ، زیرا هم بسیار زیباست و هم در رفت و امد های زیاد تغیر شکل نداده و فرسوده نمیشود. استفاده از کف پوش ها با رنگ روشن فضا را دلباز تر و بزرگ تر نشان میدهد.

تفکیک فضا

اگر لابی شما به قدری بزرگ است که میتوان ان را به چند بخش تقسیم کرد و هر قسمت به طور خاصی مورد استفاده قرار گیرد باید این کار را به گونه ای انجام دهید که ماهیت هر بخش مشخص باشد. لابی به ورودی، نگهبانی، نشیمن و... احتیاج دارد که باید این تفکیک با اصول پیش رود. برای جداسازی فضا ها در لابی نیز میتوان از دیوار های جدا کننده، تغیر کف پوش ، وسایل دکوراتیو و.... این کار را انجام داد.

متریال

انتخاب نوع متریال برای لابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است  در فضای لابی پیشنهاد میشود از متریال های مقاوم ، رنگ روشن و قابل شستشو مانند سنگ( همانطور که در قسمت کف پوش گفتیم تین متریال برای کف پوش ها بسیار مناسب است) سرامیک، پارکت و.... استفاده کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی لابی

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات