طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون داخلی در کیش و ارائه خدمات بازسازی و دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 23 بهمن 1400 در ساعت 18 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی را می توان یکی از هنرهایی دانست که امروزه در سرتاسر دنیا میان مردم مختلف برای فضاهای مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده است و از محبوبیت زیادی برخوردار شده است . به همین دلیل تعداد افرادی که به یادگیری این مهارت نیز می پردازند سال به سال بیشتر می شود . طراحی دکوراسیون داخلی را به طور کلی می توان هنری دانست که باعث می شود تا عناصر مختلف یک فضا طوری در کنار یکدیگر قرار بگیرند که هم باعث زیبایی محیط شوند و هم کیفیت فضایی فضا را تا حد زیادی بالا ببرند و در نتیجه رفاه افراد بیشتر تامین شود . از آنجایی که به طور کلی امروزه اغلب فضاها کوچکتر شده و نیاز است که بتوان حداکثر استفاده را از فضاها برد و از طرفی ظاهر همه چیز دارای اهمیت شده است ، داشتن یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب را می توان ارزش به حساب آورد که روی روحیات افراد نیز تاثیر مثبت می گذراد .

سبک های مختلف در طراحی داخلی :

در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری داخلی نیز مانند ابعاد دیگه معماری سبک های مختفی وجود دارد که هر یک از این سبک ها را می توان برگرفته از یک اقلیم ، یک فرهنگ و یا یک تاریخ دانست . به همین علت هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند و مشخصه های مختلفی را دارا هستند . در روند طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی باید در ابتدا یک سبک را انتخاب کرده و سپس تک تک آن ویژگی ها و مشخصه ها را در طراحی و اجرا دخیل کرد تا نتیجه ی حاصله یک طراحی داخلی با سبک مشخصی باشد . از جمله سبک های محبوب در سرتاسر دنیا می توان به سبک مدرن در طراحی داخلی ، سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی ، سبک روکوکو در طراحی داخلی ، سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی ، سبک مینیمال در طراحی داخلی و ... اشاره نمود .

 طراحی دکوراسیون داخلی در کیش و ارائه خدمات بازسازی و دکوراسیون

نکات قابل توجه در طراحی داخلی از نظر شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا :

در طراحی دکوراسیون داخلی نیز مانند هنرهای دیگر برای انجام بهتر و مناسب تر کارها باید یکسری نکات را رعایت نمود و به آن ها توجه نشان داد تا نتیجه ای که حاصل می شود دارای کیفیت بهتری باشد و کارفرما را بیشتر راضی کند . این نکات عبارتند از :

  •  توجه به بودجه کارفرما

یکی از نکاتی که در طراحی داخلی و به طور کلی برای انجام هر کاری باید به آن توجه نمود ، بودجه ی کارفرما می باشد . چرا که شما به عنوان یک طراح حتی اگر بهترین ایده ها و بهترین طرح را با بهترین مصالح طراحی کرده باشید ولی کارفرما توانایی پرداخت هزینه ها را نداشته باشد ، نمی توانید آن طرح را اجرا کنید . به همین دلیل بهتر است که در اولین مراحل طراحی داخلی بودجه و مقدار هزینه ای که کارفرما می تواند برای این کار بگذارد را در نظر گرفته و با در نظر گرفتن آن شروع به طراحی کنید .

  • توجه به عملکرد و کاربردی که ساختمان دارد

یکی از نکات اصلی ای که در چگونگی طراحی و دکوراسیون داخلی تاثیر می گذارد ، نوع کاربری فضا می باشد . شما به عنوان یک مهندس و طراح در شرکت دکوراسیون باید بدانید که یک فضای اداری به هیچ وجه نمی تواند مانند یک ساختمان مسکونی طراحی شود . دکوراسیون داخلی این دو نیز شباهتی به یکدیگر ندارند و از عناصر مختلفی برای چیدمان فضاهای این دو استفاده می شود . به همین دلیل باید با ویژگی هایی که یک فضا هم از نظر طراحی داخلی و هم از نظر دکوراسیون داخلی باید دارا باشد را بدانید و در طراحی خود به آن ها توجه کنید .

طراحی دکوراسیون داخلی در کیش و ارائه خدمات بازسازی و دکوراسیون

  • توجه به سلیقه و علایق صاحب ساختمان

سلیقه ی کارفرما و علایقی که دارد و فضاهایی که در ساختمان خود نیاز دارد نیز ، می تواند یکی از عواملی باشد که روی چگونگی طراحی داخلی تاثیر می گذارد . اگر یک فضا مسکونی باشد کلیت فضاهایی که باید در آن وجود داشته باشد یکسان است . اما ممکن است با توجه به علایق آدم ها ، فضاهای متنوع تری در ساختمان های مسکونی مختلف وجود داشته باشد . همچنین می تواند در چگونگی وجود آن فضاها نیز تاثیر زیادی بگذارد . برای مثال ممکن است یک کارفرما به خانه ای که تمامی فضاها به وسیله ی دیوار از یکدیگر جدا شده اند علاقه داشته باشد و کارفرمایی دیگر به خانه ای که میان فضاهای عمومی دیواری وجود ندارد و تنها با چیدمان از یکدیگر جدا می شوند ، علاقه داشته باشد .

  • و ...

 طراحی دکوراسیون داخلی در کیش و ارائه خدمات بازسازی و دکوراسیون

بازسازی ساختمان و منزل :

بازسازی را می توان عاملی دانست که باعث تغییر و یا تعمیر ساختمان می شود و تاثیرات مثبت زیادی روی آن در تمامی ابعاد خواهد گذاشت . ساختمان ها به دلایل مختلف می توانند نیازمند عملیات بازسازی شوند که اگر بخواهیم به بعضی از این دلایل اشاره کنیم می توان بگوییم ، ممکن است یک ساختمان بر اثر گذر سال ها دچار آسیب هایی شود که این آسیب ها نیز می تواند به دلیل عوامل جوی ، استفاده ی نادرست از ساختمان و یا فرسودگی سازه ساختمان باشد . این آسیب ها نیز می توانند جزیی و یا کلی باشند . همچنین به دلیل ایجاد تنوع و یا تغییر کاربری نیز می توان عملیات بازسازی را شروع کرد . باید توجه نمود که هر کدام از دلایل با توجه به میزانی که اتفاق افتاده اند به چه روشی از بازسازی نیازمندند و با توجه به همان نیاز روش مورد نظر را انتخاب نمود .

  • ترمیم

این روش هنگامی که یک ساختمان دچار آسیب های جزیی شده است ، مورد استفاده قرار می گیرد . باید در ابتدا مهندسین در شرکت دکوراسیون و معماری ساختمان را مورد بررسی قرار داده و سپس بعد از شناسایی آسیب ها و ایراداتای که طی سال ها به آن وارد شده است عملیات بازسازی و ترمیم قسمت های آسیب دیده را شروع نمود .

طراحی دکوراسیون داخلی در کیش و ارائه خدمات بازسازی و دکوراسیون

  • تعویض

یکی از روش های بازسازی و دکوراسیون مدرن روش تعویض می باشد . این روش زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که کارفرما برای ایجاد تنوع بخواهد قسمتی از ساختمان خود را به طرو کل تغییر دهد . در این زمان می توان به وسیله روش تعویض قسمت یا قسمت هایی که کارفرما مد نظر دارد را بازسازی کرده و از طرح های جدیدتر و به روزتر برای آن استفاده کنید .

  • نوسازی

یکی دیگر از روش ها در بازسازی روش نوسازی می باشد . این روش هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل فرسودگی بیش از حد ساختمان دیگر نتوان از آن استفاده ای نمود یا به طور کلی قصد تغییر کاربری و تغییر فضاهای ساختمان داشت . در آن صورت می توان از این روش استفاده نموده و هر تغییری را که کارفرما می خواهد در ساختمان اعمال نمود . نسبت به دیگر روش های بازسازی هزینه ی بیشتری را می خواهد . اما باز هم نسبت به ساخت ساختمان جدی هزینه ی کمتری را بر کارفرما متحمل می کند .

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا ما گفتیم و شما مطالعه نمودید ، می توانید متوجه شوید که طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند تا حد زیادی روی نظر افراد نسبت به فضاهای مختلف تاثیر بگذارد . به همین دلیل بهتر است که برای داشتن یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب از متخصصین کمک بگیرید . شرکت معماری هیرادانا که در سرتاسر ایران از جزیره ی کیش تا شمال کشور فعالیت های مختلفی در این زمینه انجام داده است و دارای کارنامه ای پربار و کوله باری از تجربه می باشد می تواند به خوبی به شما در این زمینه کمک کند . مهندسین و طراحان این مجموعه همگی دارای تجربه در زمینه های دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مطب ، دکوراسیون تجاری و ... می باشند و شما با سپردن پروژه ی خود به این افراد می توانید با خیال راحت از نتیجه ی با کیفیت و مرغوب آن مطمئن باشید .

شرکت ساختمانی هیرادانا طراح و مجری لوکس پروژه های معماری و طراحی دکوراسیون .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات