طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی دکوراسیون اداری و تجاری در اردبیل

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 2 آذر 1400 در ساعت 13 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون پروسه ای زمان بر است . در این کار لازم است به سراغ افراد متخصص بروید تا بتوانید با کمترین هزینه به بهترین نتیجه دست پیدا کنید .

در این مقاله ما در شرکت معماری هیرادانا قصد داریم تا شما عزیزان را با روش طراحی دکوراسیون در دو فضای پر اهمیت تجاری و اداری آشنا کنیم تا شما عزیزان بتوانید در صورت نیاز از این مقاله استفاده کنید .

طراحی دکوراسیون اداری

در محیط های اداری افراد زیادی رفت و آمد دارند . از این روی طراحی داخلی این فضا باید به نوعی باشد که در صورت رفت و آمد زیاد با مشکل مواجه نشوید . هم چنین کارمندان ساعات زیادی از طول روز را در این فضا می گذرانند . بنا براین باید امکانات رفاهی برای آن ها فراهم باشد ، تا بازدگی کار آن ها دچار افت کیفیت نشود .

بهتر است به هنگام طراحی دکوراسیون اداری از افراد متخصص یاری بجویید تا بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید و از تمامی فضایی که در دست دارید به بهینه ترین حالت استفاده کنید . شرکت دکوراسیون اداری هیرادانا با سال ها تجربه گزینه ی مناسبی به این منظور برای شما عزیزان می باشد . هم چنین در ادامه این شرکت شما کاربران محترم را با برخی نکات به جهت طراحی دکوراسیون اداری آشنا خواهد کرد .

طراحی دکوراسیون اداری و تجاری در اردبیل

کف پوش

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم ، افراد زیادی در طول روز به محیط اداری مراجعه می کنند . از این روی طراحی دکوراسیون اداری باید پاسخ گوی این نیاز باشد . یکی از مهم ترین گزینه ها کف پوش ها است . لازم است برای کف پوش از متریالی استفاده کنید که به راحتی قابل شست و شو داشته باشد . سرامیک گزینه ی مناسبی است که در طراحی داخلی فضای اداری کاربرد دارد .

جالب است بدانید که در شهر هایی مانند اردبیل به دلیل بارش فراوان ، امکان آلودگی کف پوش بسیار بالا می باشد . به این جهت نیاز به استفاده از کف پوشی است که به آسانی قابلیت تمیز شدن داشته باشد .

وسایل گرمایشی و سرمایشی

مناسب بودن دمای هوا می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد کارمندان داشته باشد . به طبع سرد بودن بیش از حد و یا گرم بودن غیر عادی یک چالش بسیار بزرگی برای کارمندان محسوب می شود . در صورتی که ساختمان اداری فرسوده است و از وسایل گرمایشی و یا سرمایشی مناسبی برخوردار نیست بهتر است اقدام به بازسازی ساختمان اداری کنید .

استفاده از وسایلی که دمای هوا را تنظیم کند ، خود نیز نکته ای ضروری است . خصوصا در شهری مانند اردبیل که هوا در بیشتر اوقات سال سرد است .

میز و صندلی

کارمندان ساعات زیادی از طول روز از صندلی و میز کار خود استفاده می کنند . بنابراین لازم است این وسایل بر اساس استاندارد های لازم طراحی شود تا کارمندان دچار خستگی نشوند . هم چنین این وسایل نباید مانع از رفت و آمد افراد شود . به یاد داشته باشید که نحوه ی چیدن وسایل تاثیر بسیار زیادی در طراحی داخلی ادارات دارد .

نور

بهتر است در صورت امکان در طول روز از نور طبیعی خورشید استفاده کنید . این نور می تواند بر انرژی کارمندان تاثیر گذار باشد .

استفاده از چراغ های تزئینی نیز می تواند به عنوان اکسسوری گزینه ی مناسبی باشد و تا حدی نور محیط را نیز تامین کند .

اگر قصد بازسازی ساختمان اداری را دارید ، خوب است به پنجره ها توجه بیشتری داشته باشید تا برای تامین نور نیز با مشکل رو به رو نشوید .

طراحی دکوراسیون اداری و تجاری در اردبیل

تقسیم فضا

شما می توانید به منظور ایجاد نظم و تعیین حریم خصوصی برای کارمندان اقدام به تقسیم بندی فضا کنید . این کار باید بر اساس نقشه ی محیط صورت بگیرد . تقسیم بندی فضا به کمک پارتیشن یکی از متداول ترین روش ها به این منظور می باشد .

حال که با نکاتی در خصوص طراحی دکوراسیون اداری آشنا شده اید ، قصد داریم تا به بررسی نحوه ی چیدمان دکوراسیون تجاری نیز بپردازیم .

نظم و ترتیب

در دکوراسیون تجاری نظم و البته ترتیب چیدمان وسایل مهم ترین نکته می باشد . تصور کنید در یک روز افراد زیادی برای خرید به مغازه ی شما مراجعه می کنند و اجناس بدون هیچ ترتیبی در مغازه قرار دارد . می توان حدس زد که مشتریان کلافه خواهند شد و بدون هیچ خریدی مغازه را ترک خواهند کرد . طراحی داخلی مغازه و نحوه ی چیدمان اجناس نکته ای است که باید به آن اهمیت دهید و هم چنین در این راه از افراد متخصص یاری بگیرید .

چیدمان ویترین

ویترین نشان دهنده ی سبک و البته کاربری مغازه ی شما می باشد . چیدمان ویترین نیز یکی دیگر از مسائل پر اهمیت در زمینه ی دکوراسیون تجاری قرار دارد . به این منظور لازم است تا بهترین اجناس خود را انتخاب کنید و آن را در ویترین بچینید . می توانید به منظور ایجاد نمای زیباتر ، از نورپردازی نیز استفاده کنید .

اکسسوری ها

شما می توانید بر اساس کاربری و اجناس قابل فروش در مغازه ، اقدام به انتخاب اکسسوری کرده تا بتوانید تمامی ریزه کاری ها به هنگام طراحی دکوراسیون تجاری را رعایت کنید .

برای مثال در یک مغازه ی کفش فروشی می توانید از آینه به عنوان یک اکسسوری استفاده کنید تا هم نمای مغازه زیباتر شود و هم مشتریان بتوانند از آن استفاده کنند .

انتخاب سبک و تم

در این مورد نیز شما می توانید بر اساس اجناس قابل فروش ، اقدام به انتخاب تم و یا سبک به منظور طراحی داخلی کنید . برای مثال اگر فروشنده ی ظرف و ظروف هستید ، می توانید تا حد زیادی مغازه را به سبک ایرانی و سنتی طراحی کنید . و یا اگر فروشنده ی اجناس برای کودکان هستید می توانید از رنگ های شاد و یا آیتم های عروسکی به جهت طراحی دکوراسیون تجاری استفاده کنید . بهتر است در این زمینه نیز از افراد متخصص یاری بجویید تا بتوانید به بهترین نتیجه دست یابید .

حریم خصوصی

دکوراسیون داخلی در برخی از مشاغل باید به گونه ای باشد که حریم خصوصی مشتریان حفظ شود . برای مثال در مغازه های لباس فروشی باید بخشی از فضا را برای اتاق پرو در نظر بگیرید . بهتر است این فضا را در جایی قرار دهید که رفت و آمد اندک باشد تا حریم خصوصی مشتریان حفظ شود .

مسیر رفت و آمد

سعی کنید برای طراحی مسیر رفت و آمد با هوشمندی کامل برنامه ریزی کنید تا در زمان های شلوغی با مشکل رو به رو نشوید .

مسیر را به گونه ای طراحی کنید تا مشتریان بتوانند از تمامی اجناس موجود در مغازه دیدن کنند .

تعیین مسیر تا حد زیادی تحت تاثیر متراژ مغازه است . اگر صاحب مغازه با متراژ پایین هستید ، می توانید از افراد متخصص یاری بگیرید تا بتوانید استفاده ی بهینه از فضا داشته باشید .

طراحی دکوراسیون اداری و تجاری در اردبیل

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با نکاتی در خصوص طراحی داخلی فضاهایی چون تجاری و اداری آشنا کرده ایم . همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم دکوراسیون اداری یکی از فضاهای پراهمیت است که لازم است برای چیدمان و طراحی آن از افراد متخصص و یا شرکت دکوراسیون معماری یاری بجویید . هم چنین دکوراسیون تجاری نیز باید به نوعی طراحی شود که مشتریان به سوی مغازه ی شما جذب شوند و بتوانند در کمال آسایش و آرامش به خرید مشغول شوند .

طراحی داخلی فضاها تا حد زیادی می تواند بر روی کسب و کار شما تاثیر گذار باشد . هم چنین طراحی فضاها باید بر اساس آب و هوای شهر صورت بگیرد تا در فصول سال با مشکل برخورد نکنید .

حال که با اهمیت این موضوع آشنا شده اید ، خوب است بدانید که می توانید برای رفع نیاز خود در زمینه ی بازسازی ساختمان اداری ، طراحی دکوراسیون تجاری و یا از این دست موارد ، با شرکت معماری هیرادانا ارتباط برقرار کنید و از مشاورین ما راهنمایی مناسب دریافت کنید .

7 / 10
از 8 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات