طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 23 آذر 1398 در ساعت 10 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس و مدرن ، میدانیم که باید ویژگی ها و خصوصیاتی که برای اینکه سبکی مدرن را در خانه ایجاد کنیم باید رعایت کنیم .

سبک مدرن سبکی است که به سادگی و عملکردی بودن شهرت دارد . یعنی احساس راحتی کردن افراد در خانه اولویت اول کار بازسازی منزل است و هر عاملی که باعث شود انسان در این فضا احساس آرامش و راحتی داشته باشد در کمال سادگی و کارایی در جای درست خود قرار میگیرد و همه ی وسایل اضافی و شلوغ از این محیط ها دور میشود .

برای ایجاد این سادگی ها در بازسازی ساختمان سبک مدرن از فرم های ساده و با خطوط صاف و تمیز استفاده میکنیم و از فرم ها منحنی ، خشن و نامطلوب برای آن استفاده نمیکنیم .

رنگ ، متریال ، نور پردازی ، مبلمان و چیدمان آن از جمله عواملی هستند که در سبک مدرن دارای ویژگی هایی است که میتواند فضایی راحت و مدرن را دکوراسیون داخلی منازل برای ما به وجود آورد .

در این مقاله در شرکت معماری و طراحی داخلی  هیرادانا میخواهیم بعضی از ویژگی ها و خصوصیات سبک مدرن را برای شما بیان کنیم .

استفاده از رنگ های خنثی

رنگ های خنثی به دلیل سادگی که دارند برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن بسیار مناسب هستند و میتوانند فضایی جذاب را برای این سبک ایجاد کنند . رنگ های خنثی میتوانند در ترکیب با یکدیگر هارمونی رنگی مناسبی را برای فضا ایجاد کنند . اما باید توجه داشت این ترکیب رنگی درست و به جا استفاده شود . برای فضاهایی مانند اتاق خواب استفاده از ترکیب رنگی باید اصولی باشد . یعنی با انتخاب یک رنگ اصلی برای دیوار ها میتوان از یک رنگ دیگر به صورت جزئی و محدود برای ایجاد هارمونی استفاده کرد .

کفپوش خانه

یکی دیگر از عوامل مهم برای سبک مدرن کفپوش بازسازی خانه  است . برای اینکه بتوانیم این رنگ خنثی در سبک مدرن را به تعادل برسانیم میتوانیم کفپوش مناسبی را برای این کار برگزینیم . این کفپوش اگر از چوب باشد و مخصوصا چوب طبیعی میتواند فضایی گرم و جذاب را در کنار رنگ های خنثی سطوح به وجود آورد . از دیگر متریال های مناسب برای کفپوش خانه سرامیک های بزرگ و درخشان هستند .

مبلمانی عملکردی

مبلمان عملکردی یعنی از مبلمانی استفاده کنیم که به راحتی و آرامش داشتن ما کمک میکند و حضور آنها در فضای خانه ضروری و لازم است . در این سبک وسایل و مبلمانی که حضورشان لازم نیست و بیشتر جنبه ترئینی و دکوری دارند به چشم نمیخورد و همه ی وسایل در جهت رفاه حال افراد در خانه چیده شده اند . رنگی که برای این مبلمان استفاده میشود نیز بسیار مهم است که هارمونی رنگی و تعادل رنگی به وجود آمده را به هم نزند .

سادگی در طراحی

همانطور که گفتیم سادگی در طراحی ویژگی بسیار مهمی برای سبک مدرن است . این سادگی خود را در خطوط صاف و منظمی که در طراحی به وجود آوردیم نشان میدهد . این سادگی خودش را در مبلمانی که برای فضا خریداری کرده ایم نمایش میدهد . هرگونه عاملی که بخواهد این سادگی را بر روی سقف و دیوار یا کف خانه خدشه دار کند باید حذف شود .

فضای منظم و پرهیز از شلوغی

سادگی در طراحی در کنار نظم خود را نشان میدهد . اگر فضایی ساده ایجاد کنیم ولی فضا شلوغ و پر از وسایل در جاهای نامناسب خود باشد ، فضایی نامطلوب را به وجود می آورد و به آن دکوراسیون لوکس مدرنی که در نظر داریم نخواهیم رسید  . پس نظم و چیدمان مناسب برای مبلمان و عناصر خانه میتواند در ایجاد حس آرامش و آسایش برای افراد نقش مهمی داشته باشد . شلوغی فضا برای افراد میتواند استرس زا و نامطلوب باشد .

ایجاد نقطه کانونی

میتوانید در طراحی سبک مدرن با ایجاد یک نقطه کانونی و برجستگی در فضای خانه ، بر جذابیت خانه تاکید بیشتری کنید . این نقطه کانونی میتواند یک دیوار با یک رنگ متفاوت با بقیه دیوار ها باشد . یا یک فضای نشیمن که با ایجاد کاناپه هایی رنگی و فرشی با طرح جذاب در کف باشد که چشم ها را به خود معطوف کند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات