طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی حمام به سبک مدرن چه نکاتی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 مرداد 1400 در ساعت 15 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

متاسفانه در زمان های گذشته توجه چندانی به طراحی حمام و سرویس های بهداشتی نمیشد . اما امروزه در طراحی داخلی منزل علاوه‌ بر سالن پذیرایی ، آشپزخانه ، اتاق خواب ها و … به طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی نیز توجه زیادی می شود در واقع باید گفت که اگر شما قصد فروش خانه خود را داشته باشید ، یکی از قسمت هایی که خریدار حتما پیش از خرید به آن توجه می کند سرویس بهداشتی منزل می باشد .

طراحی سرویس بهداشتی با استفاده از سبک های مختلفی طراحی و اجرا می گردد . انتخاب سبک طراحی سرویس بهداشتی به سبک طراحی داخلی منزل شما بستگی دارد . یعنی شما باید از همان سبک در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی استفاده کنید که در طراحی داخلی منزل خود از آن پیروی می کنید .

یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در معماری سبک مدرن است که ما در این مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد داریم توضیحاتی را درباره آن به شما عزیزان ارائه دهیم . با ما همراه باشید ؛

سبک مدرن یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک ها در میان سبک های طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که این سبک اگر چه در فضاهای بزرگ و چه در فضاهای کوچک استفاده شود باعث ایجاد فضایی فوق العاده لوکس ، ساده ، شیک و آرام بخش می شود .

  • انتخاب رنگ

در واقع اولین مرحله پس از انتخاب سبک برای یک فضا انتخاب رنگ می باشد .

در معماری مدرن نسبت به سبک دکوراسیون کلاسیک به اصطلاح دست شما برای انتخاب رنگ بازتر می باشد و این سبک طیف گسترده ای از رنگ ها را در خود جای داده است . بر خلاف دکوراسیون کلاسیک که معمولا در متراژ های بالا انجام میشود و بیشتر از رنگ های طلایی و بژ استفاده می شود .

در سبک مدرن ، انتخاب رنگ به اندازه و متراژ فضای شما بستگی دارد به عنوان مثال در فضاهایی که کم نور و یا کوچک هستند ، اولین پیشنهاد طراحان استفاده از رنگهای روشن بخصوص رنگ سفید می باشد . این رنگ ها به دلیل انعکاس نور بالایی که دارند و به دلیل روشن بودن باعث ایجاد خطای دید شده و باعث می‌ شود که ابعاد فضا بزرگتر و بیشتر به چشم بیاید .

البته این به این معنا نیست که اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است ، حتماً باید از رنگ سفید و یا رنگهای روشن استفاده کنید . بلکه اگر هدف شما از طراحی بزرگتر نشان دادن فضا نمی باشد و یا این که قصد دارید یک فضای متفاوت و خاص را طراحی کنید می توانید از رنگ های تیره و یا حتی رنگ مشکی نیز در طراحی سرویس بهداشتی منزل خود استفاده کنید .

برای طراحی سرویس بهداشتی می توانید از یک یا نهایتا دو رنگ در طراحی استفاده کنید . استفاده از رنگ های بیشتر برای طراحی سرویس بهداشتی چندان توصیه نمی شود .

برای ایجاد فضایی زیباتر می توانید در کنار رنگ‌ های زیبا از طرح و یا رنگ چوب نیز استفاده کنید و فضای شیک و مدرن تری ایجاد نمایید .

از رنگ های پرکاربرد در طراحی سرویس های بهداشتی سبک مدرن می توان به رنگ سفید ، استخوانی ، قهوه ای ، آبی ، صورتی ، سبز و ... اشاره کرد .

طراحی داخلی حمام به سبک مدرن چه نکاتی دارد ؟

  • آینه

آینه یکی از اصلی ترین وسایل در طراحی سفید بهداشتی به شمار می رود . آینه های ساده و زیبای متنوعی وجود دارد که شما میتوانید در طراحی سرویس بهداشتی خود از آن استفاده کنید .

توصیه می شود در فضای سرویس بهداشتی کوچک و یا کم نور از آینه های بزرگترین استفاده کنید یا در صورت امکان از یک آینه ساده و زیبایی قدی استفاده کنید .

برای زیبا و مدرن تر دیده شدن فضا می توانید از نورهای زیبای مخفی در دور آینه سرویس بهداشتی خود استفاده کنید .

  • کابینت سرویس بهداشتی

یکی از بارزترین مشخصه های سبک مدرن کاربردی و عملکردی بودن آن می باشد . در واقع در این سبک فرم از عملکرد پیروی می کند . بنابراین تمام وسایل برخلاف دکوراسیون کلاسیک ، باید بسیار ساده و کاربردی طراحی شوند . در انتخاب سینک روشویی نیز باید این موضوع را مد نظر داشته باشید تا بتوانید فضایی زیبا و مدرن تر ایجاد نمایید .

سینک روشویی هایی که در طراحی سرویس بهداشتی های سبک مدرن استفاده میشود ، دارای ظاهری کاربردی اما زیبا و جادار می باشند .

در حقیقت اندازه آن باید قدری باشد که شما بتوانید تمام وسایل شوینده ، مراقبت های پوستی و … را به راحتی در آن جای دهید تا ظاهر حمام شما شلوغ و نامنظم به نظر نرسد .

  • انتخاب کاشی و سرامیک

سبک مدرن سبکی بسیار ساده می باشد و شما به هیچ عنوان طرح های پیچیده و شلوغ در این سبک مشاهده نخواهید کرد . بنابراین در انتخاب تمام اجزا و وسایل باید به این نکته توجه داشته باشید .

در این سبک اغلب از کاشی و سرامیک های ساده استفاده می شود و آن دسته از کاشی و سرامیک هایی که دارای طرح های شلوغ و پیچیده هستند ، برخلاف دکوراسیون کلاسیک ، در این سبک جایگاهی ندارند .

طراحی داخلی حمام به سبک مدرن چه نکاتی دارد ؟

  • استفاده از وان

اگر فضای کافی در حمام شما وجود داشته باشد شما می توانید از یک وان مدرن و زیبا در حمام خانه خود استفاده کنید .

انواع وان های مدرن متنوع و مختلفی در بازار وجود دارد که شما می توانید متناسب با بودجه ، اندازه فضا و سلیقه شخصی یکی از آنان را تهیه کنید .

سعی کنید فضای اطراف وان را زیاد شلوغ نکنید تا در هنگام استراحت در آن تمرکز شما بر هم نریزد و اگر قصد تزیین و یا چیدمان دوران آن را دارید می توانید تنها با چند شمع کوچک یا کوکتل های زیبا و وسایل مرتبط با آن استفاده کنید .

با همکاری با یک شرکت دکوراسیون مجرب تمامی نکات بالا به زیبایی و ظرافت اجرا خواهد شد .

7 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات