طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه به صورت حرفه ای و اصولی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 شهریور 1402 در ساعت 13 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق خواب پسرانه را اینگونه با هیرادانا دیزاین کنید

از آنجایی که دکوراسیون اتاق خواب پسرانه به طور کلی دارای اهمیت بسیاری می باشد و می تواند تا حد زیادی روی افراد و روحیه ی آن ها تاثیر بگذارد بهتر است که به آن توجه نشان داده و توسط متخصصین و کسانی که در این کار تجربه دارند با مشورت با خود فرد انجام شود. در طراحی اتاق خواب با توجه به جنسیت و سن افراد پارامترهای مختلفی وجود دارد که با بررسی آن ها و در کنارهم قرار دادنشان با علایق وی، می توان به دکوراسیون داخلی ای زیبا و منحصر به فرد در یک اتاق خواب رسید. دکوراسیون داخلی اتاق خواب نیز می تواند به سبک های مختلفی مانند دکوراسیون کلاسیک، دکوراسیون اسپرت، دکوراسیون مدرن و ... اتفاق بیافتد. هر کدام از این سبک ها نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند.

طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه به صورت حرفه ای و اصولی

نکات قابل توجه در طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه

  • انتخاب یک رنگ مناسب با سلیقه ی فرد

رنگ در یک فضا به عنوان مشخصه ای که می تواند به تمامی عناصر و قسمت های آن حس و حالی ویژه را ببخشد شناخته می شود. در اتاق خواب به ویژه اگر برای سن یا جنسیت خاصی طراحی می شود لازم است که این نکته به طور ویژه ای مورد اهمیت واقع شود. برای پسران در سنین مختلف می توان از رنگ های مختلفی در اتاقشان استفاده نمود. اگر آن ها کودک هستند می توان به سیلقه ی خود و با بررسی های روانشناسانه رنگی را انتخاب نمود که روی روحیه و حال کودک تاثیر مثبت بگذارد و اگر فرد نوجوان و بزرگتر می باشد بهتر است که در ابتدا سلیقه ی وی را در نظر گرفته و با توجه به آن به طراحی دکوراسیون اتاق آن بپردازید.

  • استفاده از المان های مربوط به سن فرد

اگر کودک علاقه ای خاص به چیزی خاص دارد مانند علاقه به ورزش های مختلف، موسیقی و یا هر چیز دیگری می توان برای دکوراسیون اتاق وی از عناصر مربوطه به آن علاقه استفاده نمود. این کار باعث خاص تر شدن و منحصر به فردتر شدن اتاق خواب شده و آن را برای آن فرد کاملا شخصی سازی شه جلوه می دهد به طوری که هیچکس دیگر همچین دکوراسیونی را در اتاق خواب خود ندارد.

  • ایجاد یک کنج دنج

وجود کنج های دنج در فضاهای مختلف می تواند باعث دلچسب تر شدن فضاها بشود. با وجود آنکه اتاق خواب خودش یک فضای خصوصی محسوب می شود اما با به وجود آوردن فضایی دنج در آن همچنان می توان آن را خاص تر جلوه دهد و باعث علاقه مندتر شدن فرد به فضای اتاق خود شود.

  • انتخاب یک تخت خواب مناسب

مهمترین عنصر در یک اتاق خواب تخت خواب می باشد و سبک و رنگ و شکل آن می تواند تاثیر زیادی روی چگونگی اتاق خواب بگذارد. اولین نکته ای که در انتخاب تخت برای اتاق خواب باید در نظر گرفت سن فرد می باشد. اگر دارای سن کمی باشد تخت کوچک و اگر نوجوان و یا بزرگتر باشد باید برای آن تختی بزرگتر تهیه نمود. تخت خواب ها دارای انواع مختلفی می باشند. تخت خواب می تواند چوبی یا فلزی باشد و همچنین می تواند تک نفره و یا دو نفره باشد.

طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه به صورت حرفه ای و اصولی

  • ایجاد هیجان مناسب در اتاق

افراد مخصوصا در سنین نوجوانی و جوانی وقت زیادی از روز خود را در اتاق خواب خود می گذرانند و به آن وابستگی های عاطفی نیز دارند به طوری که می خواهند آن را به زیباترین و خاص ترین شکل ممکن دیزاین کنند. از طرفی مهم است که فضای اتاق خواب افراد طوری باشد که بتواند آن ها را جذب کرده و کاری کند که آن ها علاقه مند به بودن در اتاقشان شوند و بتوانند فعالیت های مختلفی را از درس خواندن و مطالعه تا بازی، کار و یا سرگرمی های دیگرشان را در آنجا انجام دهند.

  • طراحی روی دیوار و یا چسباندن پوستر و قاب عکس

پوسترها و قاب عکس ها می توانند جانی دوباره به یک فضا ببخشند. در طراحی اتاق خواب به سبک مدرن شما می توانید از پوسترهای افراد، فیلم ها و یا هر چیز دیگری که فرد دوست دارد برای تزیین دیوارهای اتاق وی استفاده کنید. بهتر است که این کار کاملا با مشورت با وی اتفاق بیافتد. از طرفی می توانید از قاب عکس های خانوادگی و دوستانه نیز برای این کار استفاده نمایید. این کار باعث می شود تا فضا یک روح و حس صمیمی تری به خود بگیرد.

  • استفاده از یک سری عناصر خاص مانند کتاب

هر فرد ممکن است علاقه ای متفاوت داشته باشد ولی اکثر افراد امروزه به مطالعه و داشتن کتاب های مختلف علاقه ی زیادی دارند و حتی اگر علاقه ای نداشته باشند به دلیل وجود مدرسه و خواندن درس های مختلف به فضایی برای نگهداری کتاب های خود و مطالعه نیازمندند. به همین دلیل بهتر است که اگر مساحت فضای اتاق خواب به مهندسین در شرکت دکوراسیون اجازه می دهد به بهترین و در عین حال کم جا گیرترین شکل ممکن به طراحی کتابخانه و فضایی برای مطالعه فرد بپردازند.

  • استفاده عناصر با توجه به سن فرد

هر عنصر و رنگ و جزییاتی که قرار است در اتاق خواب کسی استفاده شود بهتر است که مطابق با سن و سلیقه ی او باشد. برای مثال اتاق خواب یک کودک یک ساله را نمی توان مانند یک پسر 18 ساله طراحی نمود. چرا که این دو از نظر روحیه، علاقه و الویت های طراحی متفاوت می باشند. به همین دلیل در ابتدا باید این فاکتور را در نظر گرفته و سپس با آگاهی از شرایط مختلف مربوط به آن طراحی شروع شود.

طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه به صورت حرفه ای و اصولی

  • استفاده از قفسه ها به تعداد کافی

قفسه ها و کمدها در اتاق خواب از مهمترین نکاتی هستند که باید به آن ها توجه نمود در حالی که شاید بعضی از افراد فکر کنند همچین مسئله ی مهمی هم نیست. باید به این نکته دقت کنید که هر فرد و فضا عناصر و وسایلی دارد که نمی تواند همه را در معرض دید بگذارد و نیاز دارد تا آن ها در جای خود گذاشته شوند. به همین دلیل اتاق خواب باید دارای قفسه ها و کمد دیواری به اندازه کافی باشد تا همه چیز در مرتب ترین شکل خود در سر جای خود قرار بگیرد.

طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه به صورت حرفه ای و اصولی

طراحی دیوارها در اتاق خواب پسرانه چگونه است؟

می توان به جای استفاده از قاب ها و پوسترها و ... برای تزیین دیوارها آن ها را طراحی نمود. با توجه به سلیقه ی وی و سن آن می توان نقشی مناسب را روی دیوار کشید و یا از کاغذ دیواری های طرح دار برای پوشاندن آن استفاده نمود. برای مقاله در اتاق خواب پسری که در سنین کودکی است می توان نقاشی ابرقهرمان ها و یا شخصیت های کارتونی مورد علاقه اش را نقاشی نمود و برای پسری که در سنین نوجوانی است می توان از طرح های ساده تر کاغذ دیواری استفاده نمود. برخلاف دکوراسیون اتاق خواب دخترانه که میتوان با توجه به روحیه دختران شلوغ تر باشد و از اکسسوری های بیشتری استفاده کرد، در اتاق خواب پسرانه از لحاظ روان شناختی باید از دیزاین ساده تر و مختصر تری بهره برد. 

ترکیب رنگ های محبوب در اتاق خواب پسرانه کدامند؟

ترکیب رنگ هایی مانند ذغالی و کرم، آبی و سفید، سورمه ای و سفید و از این قبیل ترکیب ها اصولا رنگ هایی محبوب تر برای اتاق خواب پسرانه می باشند. اما می توان گفت که رنگ ها دارای جنسیبت خاصی نمی باشند به همین دلیل ممکن است کسی رنگ صورتی و گلبهی را برای اتاق خود برگزیند و کسی رنگ آبی و سورمه ای را و این هیچ تفاوتی در جنسیت وی ایجاد نمی کند.

طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه به صورت حرفه ای و اصولی

کلام آخر

شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا با داشتن تجربه های زیاد در زمینه دکوراسیون فضاهای مختلف می توانند به خوبی به شما در انجام پروژه های مختلف معماری و دکوراسیون و طراحی و بازسازی کمک کنند. شما می توانید از خدمات مختلف این شرکت بهره برده و از نتیجه ی خوب و با کیفیت آن مطمئن باشید. از طریق واتساپ موجود روی سایت وقت مشاوره حضوری بگیرید.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات