طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی حمام به سبک مینیمالیست

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 19 آذر 1399 در ساعت 16 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 اگر به همه عکس های حمام هایی که با سبک مینیمالیست طراحی شده اند دقت کنید متوجه می شوید که از آینه و سینک های خاصی استفاده نکردند مهمترین موضوعی که در آنها وجود دارد نورپردازی خوب آنهاست. نورهایی که به صورت ملایم در فضا تابیده می شوند و ایجاد آرامش می کند.  طراحی داخلی حمام هایی که به سبک مینیمال ساخته شده به هبچ وجه  پنجره فراموش نمی شود برخلاف معماری ایرانی ها که کلاً پنجره را در طراحی لحاظ نمی کنند.

وجود گیاهان در حمام امکان پذیر است؟

 در دکوراسیون داخلی حمام به طرح مینیمالیستی می‌توانید اگر شده یک شاخه گل هم در حمامهای مینیمال مشاهده کنید ، زیرا طراحان این سبک اعتقاد دارند که وجود گیاهان در حمام باعث می شود که آن سردی و خشکی مینیمالیستی شکسته شود و ایجاد گرمی در فضا و رواج پیدا کند .ممکن است سوال برایتان پیش بیاید که گیاهان مگر در بخار حمام از بین نمی‌روند؟ باید به شما بگویم که  گیاهانی وجود دارند که گاهی نیاز به نور زیاد ندارند و همچنین سازگار با رطوبت هستند می توانید از آن گیاهان در حمام منزل استفاده کنید.

 این گیاهان صرفاً برای سبک مینیمالیست نیستند؛ شما با هر سبکی منزل که دارید می توانید گیاهان را در فضای حمام تان قرار دهید.

رنگ

رنگ  حمام  سبک مینیمال

لابد شنیده اید که اگر این سبک را انتخاب میکنید باید از رنگ های خنثی و روشن مانند سفید استفاده کنید.بله این ویژگی سبک مینیمال است اما گاهی ایده و ترکیب در فضا بد نیست.گاهی یک رنگ مکمل میتواند به خاص بودن فضا کمک کند.با کمی دقت میتوانید علاوه به عدم ساختار شکنی ،حتی شروع کننده یک زنجیره تولید محیط های زیبا باشید.

شیرآلات

ممکن است وقتی اسم مینیمال را میشنوید قبل از اینکه بدانید چگونه است فکر کنید که چیدمان عجیب و غریبی است.خیر اتفاقا سبک مینیمال سبک حداقل گرایی و ساده گرایی است.یعنی با حداقل وسایل زیباترین فضا را تولید کنید.مثلا برای شیرآلات نیازی نیست که بیشترین هزینه را انجام دهید و لوکس ترین ها را بخرید.با کمی جستجوی بیشتر یک شیرآلات ساده و شیک را تهیه کنید.به عقیده برخی طراحان زیبایی در سادگی است.

 

پرده حمام

پرده حمام ممکن است دیگر مخاطب خاصی نداشته باشد.ما میخواهیم حمام مینیمالیستی طراحی کنیم اما پرده از المان هایی است که در سبک مدرن از آن استفاده میکنند.برای سبک مینیمالیستی باید برای جداکردن فضای زیر دوش از دیوارهای شیشه استفاده کرد.اما اگر نمیخواهید زیاد هزینه کنید و چاره ای جز انتخاب پرده نداشتید میتوانید از از پرده های ساده و سفید استفاده کنید.پرده های ضد آب وجود دارد که دارای رنگ بندی مختلفی هستند اما باید دقت داشته باشید که شما سبک مینیمال را برای دکوراسیون حمام انتخاب کرده اید و همه چیز باید طبق ان انتخاب و اجرا شود.

همه وسایل باید داخل کمدها باشند

حمام به سبک مینیمالیست

از گذاشتن وسایل بر روی کمد ها خودداری کنید.زیرا منظر محیط را شلوغ میکند و جلوه مناسبی ندارد.مسواک ها خمیر دندان،سشوار،و ... را در کمهای مخفی قرار دهید.به عبارتی میتوان گفت که از قرار دادن وسائل غیرضروری خودداری کنید زیرا از خاصیت های این سبک است.

از چوب در حمام استفاده کنید

حمتم به سبک مینیمالیستی

چوب بامبو بهترین گزینه برای حمام های مینیمالیستی است زیرا یکی از نمادهای ساده زیستن در سبک مینیمالیست است.در زمان های قدیم استفاده از چوب را یک کار غلط میشماردند.اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از چوب های خاص برای طراحی حمام استفاده میکنند.

نقش آینه ها در سبک مینیمال

قطعا هر حمام و سرویس بهداشتی نیاز به آینه دارد.آینه های مختلفی در بازار وجود دارند که هرکدام مربوط به یک سبک است.برای سبک مینیمال باید از آینه هایی استفاده کنید که قاب نداشته باشد.آینه های بدون قاب و ساده اولویت طراحی حمام میباشد.اما اگر علاقمند به استفاده از آینه قابدار هستید میتوانید از یک آینه با قاب چوبی باریک استفاده کرد. امروزه آینه های مختلفی وارد بازار شده اند که با برشکاری بر روی آنها به سادگی به زیبایی آن می افزایند.

سبک مینیمال سبکی جوان پسند است و در عین حال جز دکوراسیون لوکس محسوب می شود که امروزه به وفور ازین سبک در  طراحی داخلی منزل استفاده میکنند.باکمترین هزینه میشود این سبک را اجرا کرد.برخلاف سبک کلاسیک که تجملاتی و اشرافی است و هزینه زیادی برای چیدمان یک حمام یا سرویس بهداشتی باید بشود و از متریال مرغوب استفاده کرد.

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات