طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شیوه های نوین در دکوراسیون اداری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 11 دی 1402 در ساعت 15 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شیوه های نوین در دکوراسیون اداری

دکوراسیون داخلی به طور کلی نکته ای است که از گذشته تا امروز مورد توجه بوده است و هر چه زمان می گذرد این هنر بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از آنجایی که امروزه افراد در سرتاسر دنیا وقت زیادی از عمر خود را در فضای خانه و محل کار و به طور کلی فضاهای بسته می گذرانند، همین امر باعث شده است تا معماران و مهندسان و کارفرمایان بیش از گذشته به طراحی داخلی فضاهای مختلف اهمیت بدهند و آن ها را تبدیل به فضاهایی که برای ماندن مناسب تر است و آرامش، آسایش و رفاه افراد را تامین می کند، کنند.

از جمله ی این فضاها، فضاهای اداری هستند که اتفاقا امروزه رقابت بر سر یک دکوراسیون اداری خوب و منحصر بفرد و خاص در بین شرکت ها و کمپانی های مختلف در سرتاسر جهان بسیار زیاد است. از آنجایی که ظاهر هر چیزی یکی از عواملی است که باعث نگاه اولیه و جذب افراد به آن چیز می شود، شرکت در تلاش برای بهتر کردن طاهر شرکت خود هستند و از طرفی امروزه فقط حقوق و مزایای خوب باعث جذب کارمندان نمونه به یک شرکت نمی شود، بلکه فضای اداری مطلوب و مناسب هم از دلایلی است که یک فرد با استعداد ممکن است برای محل کار خود در نظر داشته باشد و به آن اهمیت دهد.

به همین دلیل صاحبان کمپانی ها و اداره ها در سدد به روز کردن و فراهم نمودن تمامی امکانات فضایی و اداری برای کارمندان خود هستند.

شیوه های نوین در دکوراسیون اداری

انواع سبک ها در دکوراسیون اداری از زبان شرکت معماری هیرادانا:

سبک های مختلف زیادی در تمام دنیا برای دکوراسیون داخلی خانه ها و دکوراسیون اداری استفاده می شود که هر کدام از این سبک ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند. شرکت معماری هیرادانا به طور مختصر به معرفی چند سبک محبوب اداری در سرتاسر دنیا می پردازد که می توانید آن را مطالعه کرده و با سبک های مختلف آشنا شوید.

  • دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی از گذشته ی دور تا به امروز بوده است. این سبک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد باعث القای حس اصالت، شیک بودن و گرما به مخاطب می شود. بعد از گذر سال ها سبک های جدید تر و به روز تری در دکوراسیون داخلی به وجود آمده است اما سبک کلاسیک ارزش خود را از دست نداده است و همچنان طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

همچنین به دلیل شیک بودن و لوکس بودن این سبک، می توان گفت بیشتر طرفداران این سبک در میان ثروتمندان و افراد با اصالت می باشد.

ویژگی های سبک کلاسیک:
  • رعایت تقارن ، نظم و تعادل در طراحی عناصر مختلف
  • استفاده از رنگ های گرم مانند رنگ کرمی، قهوه ای، قرمز و بژ
  •  استفاده از متریال هایی مانند چوب، چرم و ...
  • استفاده از تزیینات به طور زیاد ولی دقیق و حساب شده
  • دکوراسیون اداری به سبک مدرن

سبک مدرن سبکی است که طول عمر زیادی ندارد اما در همین چند دهه توانسته است حسابی در معماری، طراحی داخلی و دکوراسیون اداری جای خودش را باز کند. این سبک نیز مانند دکوراسیون کلاسیک دارای جزییات و ویژگی ها و نکات قابل توجه مخصوص به خودش می باشد که باعث منحصر به فرد شدن این سبک شده است.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی، طراحی ویلا و دکوراسیون اداری به دلیل سادگی و زیبایی ای که دارد نظر طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است. البته در کشور ما آنچنان هنوز مورد توجه قرار نگرفته است اما روز به روز تعداد طرفداران این سبک در کشورمان در حال افزایش است و این جای خوشحالی دارد.

شیوه های نوین در دکوراسیون اداری

ویژگی های سبک مدرن:

  • استفاده از احجام ساده
  • توجه به سادگی در عین زیبایی
  • استفاده از رنگ ها و متریال های محدود
  • توجه به نور پردازی
  • دکوراسیون اداری به سبک مینیمال

می توان گفت این سبک از دکوراسیون تقربیا ویژگی های نسبتا مشابهی با سبک مدرن دارد اما کمی از آن ساده تر است و نسبت به سبک مدرن ویژگی های کوچک متفاوتی نیز دارد که تاثیرات بزرگی در نتیجه ی طراحی می گذارد. سبک مینیمال نیز امروزه از سبک های پر طرفدار در سرتاسر جهان به ویژه آسیای شرق می باشد و توجه این سبک در طراحی روی فراهم کردن نیازها در عین سادگی و زیبایی است.

ویژگی های سبک مینیمال:

  • استفاده از احجام ساده و نرم
  • استفاده از رنگ ها و متریال های محدود
  • توجه به سادگی و زیبایی در عین کارآمدی
  • توجه به نور پردازی
  • دکوراسیون اداری به سبک اسپرت
  • و ...

شیوه های نوین در دکوراسیون داخلی اداری:

  • طراحی اوپن اسپیس ها:

طراحی فضاهایی که در پلان قابلیت انعطاف پذیری داشته باشند و بتوان کاربری آن ها را به خواست کارفرما تغییر داده و یا طراحی فضاهای بازی که به منظور استراحت، گذاشتن جلسات گروهی و ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی یک اداره و کمپانی موجب خاص بودن کمپانی نسبت به مابقی کمپانی ها می شود و همچنین رضایت بیشتر کارمندان را در پیش دارد.

همچین فضاهایی به منظور گذران اوقات ناهار، فراغت و رفع خستگی استفاده می شوند و طراحی آن ها در یک اداره می تواند رفاه کارمندان را تامین کند و راندمان کاری را بالا ببرد.

  • استفاده از انواع گیاهان به عنوان عنصر تزیینی:

از آنجایی که این روزها اکثر خانه ها و اداره ها آپارتمانی هستند و ساختمان دیگر حیاط آنچنانی ندارند و از آنجایی که افراد امروزه بیشتر در فضاهای سربسته می مانند و نیازمند عوض شدن حال و هوایشان هستند استفاده از گیاهان در فضاهای داخلی در سرتاسر دنیا ترند شده و اداره ها هم از این قضیه مستنثا نیستند. ایجاد فضایی که فقط مخصوص گیاهان است و یا استفاده از گیاهان در جای جای یک اداره می تواند حس و حال اداره و افراد را به خوبی تغییر داده و باعث نشاط فضای مورد نظر شود.

  • استفاده از نور طبیعی:

نور مصنوعی می تواند بیشتر از آنچه که فکر می کنید روی خستگی ما تاثیر بگذارد و به همین دلیل امروزه برای بهتر کردن شرایط رفاهی کامندان و در نتیجه بالا رفتن و بهتر شدن نتیجه ی کار آن ها، تا جایی که بشود از نور طبیعی برای روشنایی دفاتر استفاده می شود و همچنین طراحان می توانند به شیوه های هنرمندانه از نور طبیعی استفاده کرده و جلوه های خاص و ویژه به فضای اداره ها بدهند.

  • ایجاد فضاهای خصوصی:

طراحی فضاهای مکعبی و کوچک که کار کردن در آن ها برای ساعت هایی محدود باعث بالا رفتن تمرکز کارمندان و فعالیت بهتر آن ها می شود می تواند تاثیر به سزایی هم در طراحی داخلی اداره ی شما بگذارد و هم در بالا رفتن راندمان کاری کارمندانتان تاثیر مثبت دارد.

 شیوه های نوین در دکوراسیون اداری

 سخن آخر

همانطور که در طالب بالا گفته شد دکوراسیون داخلی چه دکوراسیون اداری و چه طراحی داخلی یک خانه از اهمیت زیادی برخوردار است و برای داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب سلیقه و کار ما بهتر است که سبک های مختلف دکوراسیون داخلی را شناخته و از ترند های روز دنیا با خبر باشیم که ما در این مقاله تلاش کردیم تا به طور مختصر شما را با این نکات قابل توجه آشنا سازیم.

همچنین برای داشتن یک دکوراسیون مناسب بهتر است که به سراغ مهندسین و طراحان در شرکت دکوراسیون اداری بروید تا بتوانند با راهنمایی ها و سلیقه ی شما دکوراسیون اداری مناسبی برای کارتان طراحی کنند. که یکی از این شرکت ها، شرکت معماری هیرادانا است که در سطح کشور کارنامه ی پربار و موفقی در این زمینه و زمینه های دیگر طراحی و معماری دارد و با سپردن کارتان به طراحان و مهندسان این شرکت می توانید از نتیجه ی کار خود مطمئن باشید.

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات