طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک مینیمال در طراحی ویلا چه کاربردی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 31 مرداد 1400 در ساعت 10 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از سبک های بسیار ساده و در عین حال چشمگیر در طراحی ویلا ، سبک مینیمال می باشد . این سبک از طراحی ، در عین سادگی بسیار زیبا بوده و طرفداران بسیار زیادی را به سوی خود جذب کرده است .

این سادگی در سبک مینیمال در عنصر هایی نظیر طراحی داخلی ، تزئینات و یا حتی رنگ ها رعایت شده است . در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی های این سبک از طراحی ویلا آشنا کنیم . پس اگر به این سبک علاقه مند هستید این مقاله را تا انتها دنبال کنید .

حجم و معماری ساختمان

احجام به کار برده شده در طراحی به سبک مینیمال ، بسیار ساده خواهد بود و بیشتر از فرم مکعب مستطیل برای طراحی به سبک مینیمال استفاده می شود .

استفاده از ساده ترین عناصر

استفاده از جزئیات و تزئینات در این سبک بسیار محدود خواهد بود . این محدودیت در طراحی نما به سبک مینیمال نیز به چشم می خورد .

متریال لازم برای ساخت ویلا به سبک مینیمال

برای طراحی ویلا به سبک مینیمال بهتر است از شرکت دکوراسیون یاری بگیرید معمولا این شرکت ها تنها از دو ماده ی اولیه برای ساخت ویلا استفاده می کنند متریال استفاده شده به شرح زیر می باشد .

  • به کار گیری از سیمان سفید
  • بتن به صورت اکسپوز
  • بتن به صورت پرداخت شده

به یاد داشته باشید که ممکن است استفاده از سنگ و یا چوب نیز در طراحی ویلا به این سبک به چشم بخورد .

فضای داخلی در طراحی به سبک مینیمال

در سبک مینیمال ، طراحی داخلی نیز باید از این سبک پیروی کند . به یاد داشته باشید که در این سبک از وسایل ساده با رنگ های خنثی استفاده کنید . گاهی بسیاری از افراد خالی بودن فضا را بخشی از سبک مینیمال می دانند اما باید به یاد داشته باشید که در سبک مینیمال باید از وسایل ساده با جزئیات کم استفاده کنید .

سبک مینیمال در طراحی ویلا چه کاربردی دارد ؟

اکسسوری در طراحی به سبک مینیمال

استفاده از تابلوهای نقاشی ساده و یا وسایل تزیناتی با طراحی مینیمال ، در این سبک بسیار رایج می باشد . این سادگی به جذابیت بیشتر در فضا کمک شایانی می کند . در سبک مینیمال تا حد امکان از وسایل ضروری استفاده می شود . یعنی فضای داخلی خانه شلوغ و پر از وسیله نخواهد بود .

نور در طراحی به سبک مینیمال

طراحی ویلا به سبک مینیمال به گونه ای خواهد بود که از نور خورشید به بیشترین حد ممکن استفاده می شود . از این رو استفاده از پنجره برای نورگیری رایج خواهد بود . پس در نتیجه نیاز به طراحی نمای خاصی هم دارد .

طراحی نما

در طراحی نما به این سبک ، استفاده از جزئیات و تزئینات رایج نمی باشد . از این روی شما با یک نمای بسیار ساده و بدون تزئینات رو به رو خواهید بود .

رنگ ها

استفاده از رنگ های روشن و خنثی ،  در طراحی داخلی و نما به چشم خواهد خورد . معمولا از رنگ سفید در این سبک استفاده می شود . به یاد داشته باشید که هیچ گاه از رنگ های گرم نظیر قرمز در این سبک استفاده نمی شود .

هم سطح بودن فضا

نکته ی دیگری که در طراحی به سبک مینیمال وجود دارد ، هم سطح بودن تمامی فضاها با یکدیگر است . یعنی در یک فضای باز ، آشپزخانه و نشمین با فاصله از یکدیگر قرار گرفته اند . از این رو می توان گفت استفاده از دیوار در سبک مینیمال بسیار محدود خواهد بود و تنها در فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب از آن استفاده می شود .

وجود شیشه در سبک مینیمال

شیشه نیز یکی از عناصر بسیار پرکاربرد در سبک مینیمال می باشد . از شیشه در هر دو فضای داخل و خارج استفاده می شود . ممکن است در طراحی ویلا به سبک مینیمال شاهد استفاده از شیشه در کف و یا حتی راه پله ها نیز باشید .

سبک مینیمال در طراحی ویلا چه کاربردی دارد ؟

استفاده از فضاهای باز

در طراحی پلان به این سبک فضاهای باز نیز در نظر گرفته خواهد شد . بنابراین می توان نتیجه گرفت که نور طبیعی در این فضاها به چشم خواهد خورد .

زوایا

در طراحی نما به این سبک استفاده از زاویه ابدا رایج نمی باشد . همان طور که پیش تر به این موضوع اشاره کردیم از احجام ساده ای مانند مکعب مستطیل برای طراحی فرم اصلی خانه استفاده می شود .

کلام آخر:

در این مقاله با سبک مینیمال و ویژگی های آن آشنا شده اید . اگر به این سبک علاقه مند هستید و قصد دارید ویلا و یا خانه ای با این سبک طراحی کنید بهتر است از افراد متخصص مانند شرکت دکوراسیون یاری بگیرید تا با بهترین نحو به هدف مورد نظرتان دست یابید .

8 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات