طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

زمان پیدایش معماری کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 26 خرداد 1399 در ساعت 15 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سنت  ساختمان سازی به شیوه‌ ی کلاسیک به مدت دو هزار سال قبل که بخش مهمی از تمدن غرب بوده است. پیوستگی و همزیستی از ویژگی های بارز این سبک بوده. طراحی کلاسیک مانند ادبیات شکل‌های گوناگونی داشته و بسیار متنوع بوده و یک ساختمان کلاسیک مانند یک رمان بزرگ پیام ساده‌ای برای همه خواهد داشت و از سوی دیگر برای بیننده مفهوم عمیق‌تری در آن نهفته است. که ما در این مقاله در شرکت معماری هیرادانا سعی داریم به بررسی پیدایش و ریشه های معماری کلاسیک بپردازیم .

 به طور کلی به سبکی از معماری که عناصر معماری کلاسیک روم و یونان در آن استفاده شده باشد معماری و یا دکوراسیون داخلی کلاسیک گفته می شود .اغلب سبک های معماری پس از دوره رنسانس در اروپا ظاهر شده‌اند.

تعریف کامل سبک معماری کلاسیک

زمان پیدایش معماری کلاسیک

ساختمان های بسیار زیادی با استفاده از این سبک تولید شده اند از جمله این ساختمان ها می‌توان به رم باستان ،پانتئون در دوران یونان باستان، کلیسای سنت پیتر برای صدر مسیحیت و غیره اشاره کرد که این ساختمان‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند .مهمترین نشانه های سبک معماری کلاسیک در قرن نوزدهم استفاده کردن از طرح نمای رومی در ساخت نمای ساختمان بوده است .تاریخ معماری در قرن هجدهم به معنای احیای سبک ابتدایی همراه با تغییراتی بوده است که در جریان آن نظم دنیای کهن اروپا به دنیای مدرن در قرن ۱۸ و ۱۹ تغییر یافت

 اطلاعاتی در رابطه با معماری کلاسیک

زمان پیدایش معماری کلاسیک

 سبک کلاسیک از معماری روم و یونان ایجاد شده است که پس از این از سبک های معماری بسیار استفاده شده و یکی از این سبک ها، معماری نئوکلاسیک میباشد .در ظاهر شهری خانه ها و اداره ها از معماری کلاسیک برای ساختمانها استفاده می‌شده .پیدایش و ظهور معماری کلاسیک با اولین حماسه هومر همزمان شده .استفاده از این سبک معماری در زمان رشد امپراتوری روم، افول امپراطوری روم، ظهور و مسیحیت تا اواخر دوره باستان رواج داشته و در سده ۷ تا ۱۱ قرون وسطا استفاده از این سبک بسیار کاهش پیدا کرده است.

دوره های معماری کلاسیک مختلف بودند که این دوره‌ها شامل:

شیوه و دوران هندسی

دوران کهن

دوره کلاسیک

دوره هلیسمی

بوده است. ساختمان سازی به شیوه معماری کلاسیک در حدود ۲۰۰۰ سال قبل در غرب باز می گردد. این سبک مانند سبک های دیگر با گذشت زمان تغییرات زیادی را در خود شکل داده است. ساختمانهای که به سبک معماری کلاسیک اجرا شده‌اند علاوه بر پیامد هایی که داشته اند مطالبی و مسائلی در عمق آن ها پنهان بوده است. به طور کلی می‌توان گفت که اجتماعی ترین هنر انسان معماری می باشد با سر و سامان دادن یک مکان و با استفاده از متریال و روش های مختلف و خلاقانه توانسته اند که به آن سبک مورد نظر برسند. معماری به طور کلی به معنی هنر و علم طراحی ساختمان می‌باشد.

ازنظر آگوست ،معماری هنر سازماندهی کردن فضا هاست که این هنر از طریق ساختمان بیان می شود. سبک معماری کلاسیک نشان‌دهنده تأثیرات اجتماعی و مذهبی یک ملت است که زیبایی و کمالات را به دنیا عرضه می کند. زمانی که در یونان انسان محوری اهمیت قابل ملاحظه‌ای داشت سبک کلاسیک بنا شد و همه چیز بر اساس آن بازسازی  و طراحی شد، به همین دلیل در معماری کلاسیک گل و گیاه کمتر دیده میشود.

ویژگی های بارز معماری کلاسیک

زمان پیدایش معماری کلاسیک

 هماهنگی و تناسب از ویژگی‌های اصلی و بارز این سبک هستند. ستون سازی در دوره معماری کلاسیک بخش اصلی ساختمان سازی بود که در قسمت ورودی از ستون استفاده می‌شده که نیازمند سقف های بلند بوده است.

ستون هایی که در این سبک معماری و یا در طراحی داخلی  می‌شدند دارای تزیین های زیبایی بودند همچنین سقف های بلند باعث می‌شد که جلال و شکوه در فضای کلاسیک ایجاد شود و توجه قابل ملاحظه‌ای به آن داشته باشند. استفاده از تزیینات زیاد و شلوغی یکی از ویژگیهای این سبک دکوراسیون لوکس بوده است همچنین علاوه بر سقف های بلند از پنجره های بلند هم استفاده می شده است این پنجره ها اغلب از کف تا سقف نصب می شدند و به عنوان سومین ویژگی بارز این سبک  شناخته می شدند استفاده از وسایلی منحنی باعث آرامش و راحتی و اصیل بودن را در فضا القا کرده است.

 رنگهای قابل استفاده در سبک معماری کلاسیک

در این سبک از  رنگ‌هایی مانند طلایی برنزی سدری یشمی زرشکی قهوه‌ای سرمه‌ای و صورتی چرک استفاده می کردند اما همه این رنگ‌ها را همزمان استفاده نمی‌کردند در هر فضای معمولاً از دو رنگ ثابت استفاده میشده است.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات