طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

روند طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 آذر 1398 در ساعت 9 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه بتوانیم یک بازسازی ساختمان مناسب را ایجاد کنیم باید بدانیم که برای طراحی ساختمان ها چه اصول و قواعدی لازم است تا آن ها را در طراحی های خوب به کار ببریم تا به یک اجرای مناسب دست پیدا کنیم . یک روند طراحی داخلی دارای شرایط و ویژگی هایی است که بر اساس آن طراحی دکوراسیون داخلی شکل میگیرد و نتیجه ی فوق العاده ای را در اختیار مشتری میگذارد . برای اینکه بتوانیم تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل را اصولی و دقیق انجام دهیم باید بدانیم که برای ایجاد یک ساختمان چه بخش هایی را باید طراحی کنیم .

بازدید از محیط و اندازه گیری فضا

اولین بخش در طراحی داخلی یک دکوراسیون لوکس ، بازدید طراح و معمار از ساختمان مورد نظر است که بتواند فضا را از نزدیک لمس کند و کمبود ها ، ایرادات و نواقص ، نقاط قوت و تمام ویژگی ها و خصوصیات فضایی را برای طراحی دکوارسیون داخلی منازل را بشناسد . سپس تمام فضا را با اصول و با تجهیزات مناسب اندازه گیری کند تا بتواند نقشه ای کامل و مهندسی شده را طراحی کند .

درخواست های کارفرما

پس از بازدید از محل سایت و گرفتن اندازه ها برای طراحی نقشه ، نوبت به صحبت با کارفرما و مشتری میرسد . این نکته بسیار حائز اهمیت است که خواسته های کارفرما برای طراحی فضای داخلی خانه اش چیست و چه فضاهایی را میخواهد داشته باشد یا چه فضاهایی را میخواهد حذف کند . معمار باید با سلیقه و علایق مشتری در این بخش آشنا شود تا بتواند همان چیزی که مدنظر مشتری است را در خانه اجرا کند . در این صورت است که نتیجه ی کار یک فضای با کیفیت است که هم رضایت مشتری را به همراه دارد و هم رضایت شرکت معماری و طراحی داخلی  را که این نهایت خواسته ی دو طرف است .

البته باید این نکته را هم بیان کرد که ممکن است بعضی از خواسته های مشتری نامعقول و مناسب با فضایی که میخواهد نباشد که در این صورت معمار میتواند با دلایل خود ، عیوب و نقص های خواسته ی مشتری را برای او بیان کند .

طراحی نقشه ها و بیان ایده ها

پس از جمع آوری اندازه ها و خواسته های مشتری در این قسمت طراح و معمار به طراحی نقشه ها بر اساس اندازه ها می پردازد . نقشه های فاز یک و دو در این قسمت توسط معمار طراحی میشوند .

معمار در این قسمت به بیان ایده ها و نظرهای خود در طراحی فضای مسکونی میپردازد و تمام ایده های مناسب و جذاب خود را بر روی کاغذ می آورد .

طراحی مدل سه بعدی ساختمان

پس از طراحی نقشه ها نوبت به شکل دهی به فضای ساختمان چه از بیرون و چه از دورن فضای خانه میرسد .

در این قسمت تمام ایده ها و تفکرات معمار برای ساختمان به صورت یک مدل سه بعدی که تمام اجزا و فضاهای خانه در آن مشخص است ، به نمایش گذاشته میشود .

در این قسمت مشتری میتواند تمام فضاهای داخلی خانه را به صورت واقعی مشاهده کند و تمام خواسته های خود و ایده های طراح را درآنجا ببیند و اگر از کار رضایت داشت طراح به سراغ مرحله ی بعدی کار برود .

برنامه ریزی پروژه

در این قسمت پس از آماده کردن نقشه ها و طرح ها ، سراغ برنامه ریزی برای اجرای پروژه میرویم . در این قسمت تیم معماری و طراحی باید طی یک برنامه ریزی درست و دقیق ، بودجه ی لازم برای ساخت یا بازسازی ساختمان را برآورد کنند ، مدت زمان لازم برای اجرای پروژه را تخمین بزنند و روند اجرای کار را طبق یک برنامه ی درست و منطقی برای کارفرما مشخص کنند تا با تایید او کار ساخت یا بازسازی ساختمان وارد مرحله ی اجرا شود .

ساخت و ساز

در مرحله ی آخر پس از ارائه نقشه ها و گرفتن مجوز های لازم برای ساخت و بازسازی ساختمان و آماده کردن تمام تجهیزات و مصالح مورد نیاز کار ساخت و بازسازی خانه شروع میشود و در طول پروسه ساخت ، نظارت بر روند اجرای کار توسط شرکت معماری و طراحی داخلی انجام میشود تا کار به سرانجام برسد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات