طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون ویترین مغازه باید چگونه باشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 10 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ویترین را می توان قسمتی از یک بوتیک و مغازه دانست که تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتریان دارد . همانطور که می دانید نمای یک ساختمان از تاثیرگذارترین و مهم ترین قسمت های ساختمان است و اگر این ساختمان تجاری باشد اهمیت آن نیز دوچندان می شود . ویترین را نیز می توان نمایی خارجی از مغازه دانست که به عنوان هویت بوتیک کار می کند . خوب بودن آن به مخاطب و مشتری خوب بودن اجناس داخل مغازه را نشان می دهد و جالب نبودن آن نیز ارزش اجناس داخل مغازه را پایین می آورد . همچنین ویترین به افراد خارج از مغازه نشان می دهد که داخل این مغازه چه چیزهایی به فروش می رسد . به همین دلیل این مقاله تهیه شده است تا شما بتوانید با نکاتی که برای طراحی دکوراسیون ویترین مغازه ها مهم است آشنا شده و آن ها را در طراحی خود دخیل نمایید . آگاهی از این مسائل سبب بالاتر رفتن کیفیت طراحی شما خواهد شد .

 دکوراسیون ویترین مغازه باید چگونه باشد ؟

نکات ضروری در طراحی واجرای ویترین دکوراسیون مغازه ها :

  • اهمیت ارتفاع ویترین

نکته ای که برای چگونگی طراحی دکوراسیون ویترین مهم است ارتفاع و عرض و ابعاد آن است . مناسب بودن این اندازه ها به بیننده ها این اجازه را می دهد که بتوانند راحت تر محصولات شما را دیده و بررسی کنند . چیزی که به شما این امکان را می دهد که متوجه شوید چه ابعاد و اندازه ای مناسب تر است این است که شما خود را به جای بازدید کنندگان و مشتریان گذاشته و با دید خریدار به ویترین مغازه نگاه کنید . درواقع دید مناسب به ویترین تاثیر بسیار زیادی روی آن خواهد گذاشت که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند ولی کسانی که به آن اهمیت می دهند می توانند تاثیرات فوق العاده ی آن را مشاهده کنند .

 دکوراسیون ویترین مغازه باید چگونه باشد ؟

  • مفهوم و چگونگی ویترین

ویترین مغازه باید به گونه ای باشد که چگونگی محصولات داخل مغازه را نشان دهد . درواقع می توان گفت به طوری ویترین هویت مغازه را به مشتریان بیان می کند . اگر شما یک مغازه ی ارزان فروش هستید و یا یک مغازه ای که جنس های لوکس می فروشد همه و همه باید داخل ویترین نمایان باشد . در واقع می توان اینگونه گفت که ویترین اولین قسمت از مغازه است که افراد مختلف آن را می بینند وقتی نوع چیدمان و طراحی دکوراسیون آن به گونه ای باشد معرفی کننده جنس های داخل مغازه باشد و اگر آن ها بخواهند می توانند با دیدن ویترین متوجه شده و به داخل بیایند . به این روش شما رهگذران را تبدیل به مشتریان خود می کنید .

 دکوراسیون ویترین مغازه باید چگونه باشد ؟

  • دید مناسب به داخل مغازه

دید مناسب از داخل ویترین این اجازه را به رهگذارن می دهد که با دیدن ویترین یک دید اولیه نسبت به اجناس شما و با دیدن حدودی داخل مغازه نظر مناسب تری پیدا کرده و متوجه تنوع محصولات شما شده و میل بیشتری به داخل آمدن پیدا کنند . این سبک طراحی را می توانید به روش های مختلفی در دکور خود پیاده کنید . برای مثال می توانید از ویترینی شیشه ای استفاده کرده و یا می تواند از ویترین هایی که شبکه شبکه می باشند استفاده نمایید و محصولات خود را در استندها یا دیگر عناصری که برای ویترین تهیه نمودید جایگذاری کنید . همچنین باید توجه کنید که دکوراسیون داخلی مغازه نیز دارای اهمیت زیادی می باشد و از آنجایی که قابل دید است باید به طراحی آن توجه نمایید .

 دکوراسیون ویترین مغازه باید چگونه باشد ؟

  • استفاده از المان های خلاقانه

با توجه به محصولی که در مغازه ی خود ارائه می دهید باید دکوری خلاقانه نیز داشته باشید . امروزه نمونه های خلاقانه ی زیادی برای طراحی دکوراسیون ویترین وجود دارد که با یک سرچ ساده می توانید آن ها را مشاهده نموده و از آن ها برای طراحی دکور خود الهام بگیرید . برای مثال بسیاری از افراد از مانکن های مختلف برای ویترین خود استفاده کرده و یا از ریسه و نخ و المان های آویزان دیگر برای جان بخشیدن به ویترین بهره می برند .

  • استفاده از رنگ مناسب

رنگ در دکوراسیون جایگاه ویژه ای دارد چرا که هر عنصری که وجود دارد و استفاده می شود با رنگ جان گرفته و شکلی جدید می یگرد . از طرفی استفاده از رنگ های مختلف می تواند باعث القای حس های متفاوت به بیننده نیز بشود . باید به این نکته دقت کنید که با توجه به کاربری خود ، مد روز و رنگ سال می توانید رنگ قالب برای ویترین خود انتخاب کنید و این دیگر بستگی به بیزنس و سلیقه ی شما و مشتریانتان دارد .

 دکوراسیون ویترین مغازه باید چگونه باشد ؟

  • رنگ زرد : رنگ زرد باعث روشن تر شدن فضا شده و اغلب در فضاهایی که مربوط به اغذیه فروشی و یا کتابفروشی می باشد مورد استفاده قرار می گیرد .
  • رنگ قرمز : تاثیرگذارترین رنگ در ویترین مغازه ها را می توان رنگ قرمز دانست . این رنگ مخصوصا در بوتیک های کفش فروشی و کیف فروشی مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ قرمز توجه های زیادی را به خود جلب می کند و از طرفی باعث نمایان تر شدن اجناس نیز شده و رنگی مجلل شناخته می شود و به همین علت مغازه را لوکس تر نشان می دهد .
  • رنگ سبز : رنگ سبز رنگی طبیعی و پر از حس خوب می باشد و چشم را برای تماشا خسته نمی کند به همین دلیل می تواند برای استفاده در ویترین حس خوبی داشته باشد .
  • رنگ آبی : این رنگ رنگی ملایم شناخته شده و باعث آرامش می شود به همین دلیل بهتر است که از رنگ های دیگری هم در کنار آن در ویترین استفاده نمود .
  • رنگ بنفش : معمولا مغازه هایی که عطر می فروشند از رنگ بنفش برای دکور خود استفاده می کنند چرا که این رنگ حس و حالی شاعرانه و لطیف مانند عطر در خود دارد و می تواند گزینه ی مناسبی باشد .
  • رنگ مشکی : رنگ مشکی که نشان دهنده ی اقتدار و قدرت می باشد بیشتر در ویترین مغازه هایی مانند طلا فروشی و ... استفاده می شود و کاربرد دارد .

 

  • استفاده از نور به طور خیره کننده

ویترین ها باید دارای نور کافی باشند تا در تمام روز افراد بتوانند آن را واضح مشاهده کنند . هنگام شب اگر ویترینی دارای نورپردازی نباشد به هیچ وجه اجناس آن قابل مشاهده نخواهد بود و از طرفی باید طوری نورپردازی شود که اجناس بولد شده و توجه ها را به ویترین جلب کند . به همین دلیل برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و طراحی دکوراسیون ویترین باید از افراد خبره و متخصص کمک بگیرید تا کاری حرفه ای را به شما تحویل بدهند .

  • بهترین اجناس باید در ویترین باشند

بهترین و شیک ترین و زیباترین اجناس خود را در ویترین قرار دهید . در این صورت کیفیت مغازه بالاتر رفته و افراد دید مثبت تری به بوتیک شما پیدا می کنند و این تفکر باعث بالاتر رفتن فروش و ارزش اجناس شما می شود . همچنین باید به به روز بودن اجناس خود توجه کرده و چند روز یکبار ویترین را عوض کنید . این اتفاق این تاثیر را در ذهن مخاطب خواهد گذاشت که فروش بوتیک شما بالا می باشد و مشتریان زیادی دارید و باعث ایجاد رقابت در خرید می شود .

 دکوراسیون ویترین مغازه باید چگونه باشد ؟

  • خوانایی با سادگی

درست است که بیان کردیم باید در طراحی ویترین خلاقیت به خرج داد . اما باید به این نکته نیز توجه نمود که برد اصلی همیشه با سادگی است . باید به گونه ای ویترین را طراحی نمود که در عین خلاقیت ساده بود و در کنار سادگی زیبایی نیز داشته باشد . سادگی باعث بالا رفتن خوانایی ویترین شده و افراد بیشتر قابلیت تشخیص اجناس و چگونگی آن ها را خواهند داشت .

کلام آخر

شرکت دکوراسیون هیرادانا توانایی انجام پروژه های مختلف در زمینه طراحی دکوراسیون مغازه و طراحی دکوراسیون ویترین را دارد . شما می توانید از خدمات این شرکت با یک ارتباط سریع برخوردار شوید .

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات