طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی به سبک بوهمین را بشناسیم

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 21 دی 1400 در ساعت 10 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی یک فضا می تواند بر اساس سبک های مختلفی صورت بگیرد . خوب است بدانید که تنوع در سبک طراحی بسیار بالا است . از این روی می توان بر اساس بودجه و سلیقه ی شخصی هر برای طراحی دکوراسیون یک فضا تصمیم گیری کرد .

از میان سبک های موجود ، شرکت معماری هیرادانا قصد دارد در این مقاله شما کاربران محترم را با سبک بوهمین و ویژگی های آن آشنا کند . در پایان این مقاله انتظار می رود که شما بتوانید تا حد زیادی با طراحی داخلی به سبک بوهمین آشنا شده باشید .

سبک بوهمین به چه معنا است و پیدایش آن متعلق به چه کشوری می باشد ؟

قبل از این که با ویژگی های این سبک و طراحی دکوراسیون بوهمین آشنا شویم ، خوب است اندکی به تاریخچه ی این سبک بپردازیم .

در زبان عامیانه بوهمین به کولی وار معنی می شود . آزادی و رهایی در این سبک حرف اول را می زند . هم چنین به کار بردن عناصر طبیعی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست .

این سبک سرشار از آرامش و عشق است . صرفه جویی نیز یکی دیگر از نکته هایی است که بوهمین به آن پایبند است .

در سبک بوهمین مصرف گرایی هیچ جایی ندارد و به دنبال این نکته استفاده از وسایل کم هزینه بسیار رایج است .

این سبک در طراحی داخلی ، مد و فشن ، معماری و .... کاربرد فراوانی دارد . جالب است بدانید که واژه ی بوهمین در قرن نوزدهم توسط فرانسویان ابداع شد .

طراحی دکوراسیون محیط بر اساس این سبک می تواند آرامش بسیار زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد .

حال که اندکی با سبک بوهمین آشنا شده اید ، بهتر است به سراغ جزئیات و ویژگی های این سبک در طراحی داخلی بپردازیم با ما همراه باشید .

دکوراسیون داخلی به سبک بوهمین را بشناسیم

رنگ ها در سبک بوهمین

آزادی یکی از مهم ترین ویژگی های سبک بوهمین است . از این روی می توان نتیجه گرفت که رنگ در این سبک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

استفاده از رنگ های گرم و شاد نظیر بنفش ، قرمز ، طلایی و ... انتخاب بسیار هوشمندانه ای به جهت طراحی دکوراسیون می باشد .

به یاد داشته باشید که هیچ گاه از رنگ های بی روح و خنثی نظیر کرم و یا سفید در این سبک استفاده نکنید .

علاوه بر رنگ ، شما می توانید در برخی از آیتم ها از رنگ های اکلیلی و براق نیز استفاده کنید .

اکسسوری در سبک بوهمین چه نقشی دارد ؟

شاید مهم ترین ویژگی این سبک ، اکسسوری های خاص و منحصر به فرد آن باشد . قطعا با اکسسوری های بافت آشنایی اندکی دارید . این نوع از آیتم ها برای سبک بوهمین گزینه ی بسیار مناسبی می باشد .

شما می توانید آیتم هایی نظیر شال مبل ،کوسن ،رومیزی و ... را با متریال بافت طراحی و استفاده کنید .

جالب است بدانید که در این سبک به منظور طراحی دیوارها ، می توانید به جای تابلوهای نقاشی از پارچه با طرح و نقش های فراوان استفاده کنید .

رنگ قرمز پیشنهاد شرکت معماری هیرادانا به این منظور می باشد .

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، سبک بوهمین سرشار از آرامش و حس خوب می باشد . از این روی می توان دریافت که گیاهان نیز در طراحی داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند .

شما می توانید بر اساس سلیقه ی شخصی خود به سراغ گیاهان آپارتمانی بروید و با استفاده از گلدان هایی به رنگ طلایی آن را در بخش های مختلفی از محیط قرار دهید .

دریم کچر نیز یکی دیگر از آیتم هایی است که در طراحی دکوراسیون به سبک بوهمین جایگاه ویژه ای دارد . به عقیده ی گذشتگان این آیتم انرژی های منفی و کابوس ها را از فضا دور نگه می دارد .

دریم کچر در اندازه و رنگ های گوناگونی به صورت دست ساز ساخته می شود .

طرح و نقش

وجود طرح و نقش در هر جایی از منزل و یا فضا ، می تواند طراحی دکوراسیون آن بخش را به سبک بوهمین نزدیک تر کند . جالب است بدانید که در یک اقدام هوشمندانه ، می توان بخش هایی از طرح و نقش های ایرانی را نیز در این سبک به کار برد .

استفاده از طرح و نقش های ایرانی در فرش و یا بافت پارچه ها انتخاب بسیار هوشمندانه ای می باشد .

متریال آیتم ها در سبک بوهمین

هر چیزی که آرامش را به دنبال داشته باشد ، قطعا ریشه هایی از طبیعت را نیز با خود به همراه دارد . در طراحی داخلی به سبک بوهمین شما می توانید از آیتم های طبیعی نظیر چوب و یا فلزات استفاده کنید .

پارچه های بافت نیز کاربرد بسیار فراوانی در این سبک دارد .

به یاد داشته باشید که این سبک مخالف مصرف گرایی و تجملات است از این روی لازم نیست به سراغ چوب های گران قیمت و یا فلزات با ارزش نظیر طلا و غیره بروید .

شما می توانید از کریستال های طبیعی نیز برای ایجاد حس بهتر در منزل استفاده کنید .

انرژی مثبت در سبک بوهمین

بعد از انجام طراحی داخلی و رعایت تمامی نکات شما می توانید با ایجاد یک حس خوب ، آرامش محیط را تا چندین برابر افزایش دهید .

استفاده از عود و اسماج های طبیعی نیز یکی دیگر از مواردی است که در سبک بوهمین اهمیت ویژه ای دارد .

مبلمان در سبک بوهمین

می توانید از مبلمان چوبی در سبک بوهمین استفاده کنید . به یاد داشته باشید که سبک بوهمین افراد را محدود به یک متریال خاص نمی کند . از این روی شما در این مسئله نیز آزادی کامل دارید .

فرش ایرانی با طرح و نقش های فراوان یکی از بهترین گزینه ها به این منظور می باشد . ما به شما استفاده از فرش به رنگ قرمز را پیشنهاد می کنیم .

نورپردازی محیط

شما می توانید به منظور تامین نور محیط از چراغ های فانتزی استفاده کنید . هم چنین چیدن شمع های معطر در هر جایی از منزل اعم از سرویس بهداشتی و حمام نیز انتخاب هوشمندانه ای محسوب می شود .

بهتر است چراغ های فانتزی از جنس مس و یا دیگر فلزات را انتخاب کنید . زیرا دکوراسیون داخلی منزل را تا حد زیادی به سبک بوهمین نزدیک می کند .

آشپزخانه ی بوهمین

شما می توانید از کابینت های چوبی در محیط آشپزخانه استفاده کنید . هم چنین استفاده از ظروف و تجهیزات سنگی نیز انتخاب بسیار هوشمندانه ای محسوب می شود .

هم چنین در صورت وجود فضای کافی شما می توانید یک دست میز و صندلی چوبی نیز در آشپزخانه قرار دهید .

شما می توانید از قابلمه های مسی و آیتم هایی از این دست به عنوان اکسسوری در محیط آشپرخانه استفاده کنید .

دکوراسیون داخلی به سبک بوهمین را بشناسیم

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با سبک بوهمین و ویژگی های آن آشنا کرده ایم . همان طور که در طول مقاله به این نکته اشاره کردیم ، در این سبک هیچ محدودیتی نخواهید داشت و می توانید آزادانه سلیقه ی شخصی خود را در دکوراسیون داخلی به کار بگیرید .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در امر طراحی دکوراسیون و دیگر امور مربوط به معماری و طراحی می تواند گزینه ی مناسبی برای شما عزیزان به این منظور باشد .

شما کاربران محترم می توانید به جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل بفرمایید و یا به وب سایت این شرکت معماری مراجعه کنید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات