طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

جاروبرقی مرکزی چیست؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 27 دی 1401 در ساعت 13 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جاروبرقی مرکزی چیست؟ مزایا و معایب جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی مرکزی تکنیکی بسیار کاربردی و امروزی است. امروزه به لطف پیشرفتی که در تکنولوژی صورت گرفته است نظافت و پاکیزه نمودن خانه ها بسیار آسان تر از قبل شده است که از جمله ی این موارد می توان به این اشاره کرد که دیگر نیازی به داشتن جاروهای مخصوص در هر خانه نیست چرا که می توان از جاروبرقی هایی به عنوان جاروبرقی مرکزی استفاده کرد. این وسیله یا جارو مرکزی درواقع دارای یک موتور قدرتمند و بزرگ با مکش بالا بوده که واقع در زیرزمین خانه و یا بالکن آن می باشد. این موتورها در جارو مرکزی به دلیل قدرتمند بودن توانایی جمع آوری زباله های خانه ها را بدون فشار زیادی دارد. برای آنکه بتوان از آن استفاده نمود باید پریزهای مخصوص آن در سرتاسر خانه نصب شده تا شما به عنوان یک خانه دار بتوانید لوله ی جاروبرقی را به پریزهای آن نصب کرده و به تمیزی خانه بپردازید. با هیرادانا و مقاله جارو مرکزی همراه باشید.

به همین دلیل امروزه در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل و برای به روز کردن آن ها از جارو مرکزی استفاده می کنند.

جارو-برقی-مرکزی-2

مزایای جاروبرقی مرکزی چیست؟

  • آسان تر شدن تمیزکاری

با توجه به مشغله های فراوانی که امروزه وجود دارد افراد تمایل دارند تا بتوانند تمیزکاری خانه ی خود را هر چه زودتر تمام کرده تا هم کمتر خسته شوند و هم بتوانند به دیگر کارهای خود برسند. از طرفی جاروبرقی های معمولی دارای وزن زیادی بودن و بردن آن به این اتاق و آن اتاق می تواند باعث خستگی بیشتر و حتی کمردرد افراد شود و از این رو استفاده از جاروبرقی مرکزی هم می تواند سرعت کار را بالا برده و هم آسیبی به جسم افراد نمی زند.

  • ایجاد سر و صدای کم جاروبرقی مرکزی

برای بسیاری از افراد در زمان خواب صدای جاروبرقی یکی از بزرگترین مشکلات به شمار می رود که مزاحم خواب آن ها شده و آسایش را از آن ها می گیرد. از طرفی در بیداری نیز این صدا به دلیل مداوم بودن برای دقایقی که طول می کشد تا تمام خانه تمیز شود می تواند مزاحم و اعصاب خورد کن بنظر برسد و به همین دلیل می توان با استفاده از جاروبرقی مرکزی هم نیاز به پاکیزگی خانه را رفع نمود و هم به دلیل صدای کمی که جاروهای مرکزی دارند باعث ایجاد مزاحمت در خانه نشد.

جارو-برقی-مرکزی-3

  • عدم ایجاد گرد و غبار با جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی های معمولی هنگام استفاده اغلب اوقات گرد و خاکی را از دستگاه خارج کرده و به محیط خانه پس می دهند که همین نکته باعث ایجاد یکسری حساسیت ها مانند مشکلات تنفسی در افراد ایجاد کرده که بیشتر برای کودکان و افراد سن بالا می تواند مشکل ساز باشد. اما جاروبرقی مرکزی تمامی گرد و خاک هایی که از خانه به داخل خود کشیده را به بخش مخزن خود هدایت کرده و هیچ مقدار از آن را پس نمی دهد و به همین علت هم خانه کاملا تمیز و پاکیزه شده و مشکلات تنفسی و حساسیتی برای کسی ایجاد نمی کند.

  • دوام و عمر زیاد جاروبرقی مرکزی

یکی دیگر از مزایای دستگاه جاروبرقی مرکزی عمر زیاد و دوام بیشتر آن ها نسبت به جاروبرقی معمولی می باشد و این یکی از دلایلی است که از جاروی مرکزی در طراحی داخلی خانه های امروزی استفاده شده و یا ساختمان ها را در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل به جارو مرکزی مجهز می کنند. همچنین عمر بالایی که جاروبرقی های مرکزی دارند به دلیل خراب نشدن مداوم قطعات آن ها می باشد و همین نکته نیاز افراد به تعمیر مداوم آن ها را از بین برده و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

  • عدم گرفتگی لوله جاروبرقی

ممکن است در طول سال هایی که از جاروبرقی مرکزی استفاده می کنید بارها و بارها برای زباله هایی نسبتا حجیم به مشکل خورده باشید و با گرفتگی لوله های دستگاه جاروبرقی رو به رو شده باشید. در جاروبرقی های مرکزی این مشکل به حداقل رسیده چرا که مکش آن به دلیل قدرت زیاد موتور فوق العاده می باشد و از طرفی لوله های آن نسبت به جاروبرقی های معمولی دهانه های بزرگتری را دارا می باشند. از طرفی از آنجایی که دستگاه جاروبرقی معمولی برای کشاندن زباله های حجیم به سمت مخزن باید فشار زیادی را به خود وارد کنند امکان سوختن موتور آن ها زیاد است اما این مورد نیز در نوع جارو مرکزی مشاهده نمی شود.

  • استفاده از یک جاروبرقی مرکزی برای کل ساختمان

در آپارتمان ها می توان از یک موتور جاروبرقی مرکزی برای چند واحد استفاده نمود و همین نکته تمام هزینه های مربوطه را تقسیم کرده و از طرفی فضای کمتری در ساختمان اشغال می شود.

معایب جاروبرقی مرکزی چیست؟

تعبیه این وسیله بعد از بازسازی منزل دارای مزایای زیادی می باشد که به بسیاری از آن ها در این مقاله اشاره شد. اما این محصول مانند هر چیز دیگری در کنار مزایای خود دارای معایبی نیز می باشد که همین موارد باعث می گردد تا هنگام استفاده و یا تصمیم به استفاده از آن ها با دقت و توجه بیشتری تصمیم بگیریم. حال بعضی از معایب جارو مرکزی عبارتند از:

  • کم بودن مکش جاروبرقی مرکزی در صورت استفاده ی همزمان چند واحد از آن

مکش جاروبرقی های مرکزی نسبت به جاروبرقی معمولی بسیار بهتر است اما به دلایل مختلف ممکن است مکش آن کاهش یابد که از جمله ی آن ها میشه به نصب نادرست و نامناسب پریزهای مخصوص آن و لوله های آن اشاره نمود. از طرفی اگر به صورت همزمان چند واحد از آن استفاده کنند به دلیل پخش شدن قدرت موتور در چند طرف کشش کاهش یابد. البته می توان ادعا نمود که در مدل های امروزی تر این جارو برقی با استفاده از پیشرفت تکنولوژی قدرت موتورها افزایش یافته و بسیار بیشتر شده است و به همین دلیل اجازه ی استفاده ی چند کاربره را می دهد اما با این حال بازهم مکش جارو های مرکزی کمتر از حالت عادی خود خواهد شد. 

جارو-برقی-مرکزی-4

  • پریزهای زیاد روی دیوار خانه

از آنجایی که جاروبرقی مرکزی نیازمند پریزهای مختلفی در قسمت های گوناگون خانه می باشد تا بتوان لوله ها را به آن وصل نمود و در سرتاسر خانه مورد استفاده قرار داد می توان گفت که در طراحی داخلی خانه کمی مشکل ایجاد خواهد نمود و این هم به این علت است که هم تعداد پریزهای روی دیوار زیاد می شود و هم ارتفاع این پریزها از سطح دیوار نسبت به پریزهای عادی کمتر بوده و نظم کلی را بر هم می زند.

  • هزینه ی بالا جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی های مرکزی دارای قیمت های مختلفی می باشند که این قیمت با توجه به اندازه ی مخزن، متراژ کلی ساختمان، چگونگی قدرت موتور و ... تعیین می گردد. کمترین قدرت این موتورها 3000 وات و بیشترین آن ها برابر با 6000 وات می باشد. به طور کلی می توان گفت هزینه ی جارو برقی مرکزی بالا بوده و به همین علت ممکن است استفاده از آن برای بعضی از افراد مشکل باشد.

استفاده و اجرای این جاروبرقی ها در ساختمان ها چگونه است؟

در ابتدا باید اجزای لوله کشی جارو مرکزی در ساختمان جایگذاری شود که قطر و چگونگی آن ها بستگی به کارشناس مربوطه دارد که بعد از بازدید از خانه آن را مشخص می کند. از طرفی باید از اتصالات تو کار برای این لوله کشی استفاده شود. بعد از آنکه این کار صورت گرفت باید به سراغ سیم کشی و نصب پریزها در جای مخصوص خود رفت و در نهایت مخزن آن را در جای مشخص شده یعنی بالکن یا زیرزمین و ... نصب کرده و موتور را نیز در جای خود که توسط کارشناس تعیین می شود نصب می کنید. بعد از نصب و انجام تمامی این مراحل جاروبرقی آماده ی استفاده است. نحوه ی استفاده از جارو مرکزی به این صورت است که لوله های خرطومی را به پریزهای مخصوص که در روی دیوارها نصب شده اند وصل کرده و بدون هیچ تماسی با مخزن و موتور آن را راه انداخته و از آن استفاده می کنید و تمامی قسمت های خانه را با آسودگی پاکیزه می نمایید.

بازسازی و دکورمنزل شما با بازدید و مشاوره رایگان با هیرادانا: 09125754921

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات