طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ترکیب رنگ های اصولی در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 6 مهر 1400 در ساعت 12 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی

ممکن است انتخاب رنگ برای دکوراسیون خانه یا محل کارتان در وهله ی اول امری ساده و سهل بیاید ولی می توان گفت رنگ بندی عناصر و مبلمان و ترکیب آن ها با هم مهم ترین بخش یک دکوراسیون است و باید در انتخاب رنگ ها کمال دقت صورت بگیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود . انتخاب رنگ در طراحی داخلی امری سرسری نیست و هر سبک و سیاقی برای خود رنگ های مخصوص دارد و همچنین مهندسین در شرکت معماری باید علم رواشناسی و ترکیب رنگ ها را داشته باشند تا بتوانند از رنگ هایی در کنار هم استفاده کنند که هارمونی زیبایی به فضا بدهد و همچنین  برای عملکرد آن فضا مناسب باشد .

 

نکات قابل توجه برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای طراحی داخلی :

  • آگاهی به علم رنگ شناسی ، رنگ های فرعی ، اصلی و مکمل

نمی شود رنگ ها را در طراحی داخلی تصادفی انتخاب کرد و توقع یک دکوراسیون فوق العاده را داشت . با داشتن دانش رنگ شناسی و شناخت رنگ های مکمل ، فرعی و اصلی و شناسایی محدوده ی آن ها ، انتخاب رنگ ها و ترکیب آن ها با یکدیگر برای شما آسان تر می شود .

ترکیب رنگ های اصولی در دکوراسیون داخلی

  • توجه به سبک انتخابی برای دکوراسیون خانه

در هر سبک در طراحی داخلی رنگ های به خصوصی استفاده می شود . برای مثال در دکوراسیون کلاسیک از رنگ های جیغ  و تند استفاده نمی شود . باید سبک مد نظر را به خوبی شناخته و طبق آن رنگ هایی را برای مبلمان و ... انتخاب کنیم تا همه چیز در یک راستا و هماهنگ با یکدیگر جلو بروند .

  • توجه به هارمونی رنگ ها هنگام ترکیب آن ها

باید دقت شود که رنگ دیوار ها با پرده و مبلمان و تک تک جزییات همخوانی داشته باشد و هیچ چیز تصادفی و رندوم انتخاب نشود . وقتی در انتخاب رنگ تک تک جزییات دقت شود ، آن وقت است که هارمونی خوبی میان رنگ بندی عناصر در طراحی داخلی ایجاد می شود .

  • شناخت علایق صاحبان خانه

با توجه به شناخت علایق و سلایق تک تک افراد خانواده و شناسایی روحیات آن ها می توانید با توجه به علم رنگ شناسی و روانشناسی رنگ ها ، از ترکیب رنگ هایی برای فضاهای مخصوص اون افراد استفاده کنید که برای تک تک آن ها مناسب تر است .

 ترکیب رنگ های اصولی در دکوراسیون داخلی

انواع ترکیب رنگ ها در طراحی داخلی :

  • آبی با سفید و قهوه ای

از ترکیب رنگ های محبوب در طراحی داخلی به سبک مدرن و دکوراسیون کلاسیک ترکیب رنگ های آبی با سفید و قهوه ایست . این سه رنگ در کنار هم می توانند دکوراسیونی آرامش بخش و بسیار شیک را بسازند .

  • سبز با آبی

اگر علاقمند به فصل بهار و رنگ و روی آن هستید و تمایل دارید تا منزلتان هم همیشه این حس و حال را به شما بدهد ، می توانید از ترکیب رنگ آبی با سبز استفاده کنید که رنگ های اصلی فضل بهار هستند و می توانند میشه حس طراوت و تازگی بهار را به شما القا کنند .

  • آبی فیروزه ای با کاربنی

ترکیب این رنگ ها که هر دو از یک طیف هستند ممکن است بنظرتان خسته کننده و کسل کننده بیاید ، ولی در واقع با ترکیب این دو رنگ و کنار هم قرار گرفتنشان ، می توانید شاهد این باشید که حسی اشرافی و زیبایی خاصی به فضای منزلتان داده می شود .

 

  • کرمی با شرابی

از ترکیب رنگ های محبوب مخصوصا برای اتاق خواب می توان به این ترکیب اشاره کرد . این دو رنگ گرم می تواننند در کنار یکدیگر حس گرما ، وقار و آرامش خاصی به فضا بدهند .

  • سبز با خاکستری

از آنجایی که خاکستری رنگی خنثی است با تمام رنگ ها ترکیب می شود و می توان در کنار رنگ های دیگر ترکیب های فوق العاده از آن ساخت . ترکیب این رنگ با رنگ سبز را می توان ترکیب رنگ مناسب و خوبی برای سالن غذاخوری دانست .

 

  • مشکی با سفید و خاکستری

این ترکیب را می توان ترکیب رنگی مدرن دانست . ترکیبی از رنگ های خنثی که به فضای شما حس شیک بودن همراه با سادگی می دهند .

 

کلام آخر :

همانطور که پیش تر هم گفته شد دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است و ترکیب رنگ ها از اصولی ترین و مهم ترین نکات قابل توجه در طراحی داخلی هستند . برای داشتن یک طراحی داخلی خوب با توجه به سبک مد نظرتون و سلایق و علایق شخصیتون شما باید با یک شرکت معماری که کارنامه ی موفقی در زمینه ی طراحی داخلی دارد ، مشورت کنید که شرکت معماری هیرادانا می تواند با تجربه ی فراوان و کارنامه ی موفق خود ، کمک خوبی برای شما باشد .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات