طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ویلا به سبک مدرن چه ملزوماتی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 14 شهریور 1400 در ساعت 9 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 جهت بازسازی ساختمان انواع سبک های گوناگونی وجود دارد . یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در بازسازی ویلاها سبک مدرن می باشد ، این سبک به دلیل ایجاد فضاهای ساده و آرام جز پرکاربردترین و پرطرفدار ترین سبک ها به شمار می رود .

در حقیقت در سبک مدرن برخلاف سبک کلاسیک هیچگونه طرح های پیچیده مشاهده نمی شود و طراحی در اوج سادگی صورت می گیرد . در این سبک فرم از عملکرد پیروی می کند و در طراحی تمام اجزا ، عملکرد و کاربردی بودن آن مد نظر قرار می‌ گیرد .

در حقیقت زمانی می توان طراحی ویلا این سبک را مورد تایید قرار داد ، که تمام فضاها در طراحی داخلی به خوبی با نیاز افراد مطابقت داشته باشد و طبق سبک زندگی و نیاز آنان طراحی و اجرا شده باشد .

بنابراین سبک مدرن در طراحی ویلا علاوه بر ایجاد فضایی ساده و آرام بخش بسیار کاربردی و عملکردی نیز می‌ باشد .

درک بصری ویلاهایی که به سبک مدرن بازسازی شده‌ اند ، بسیار آسان می باشد . در این سبک طراحی ویلا به دلیل ایجاد فضاهای بسیار ساده فهم و درک آن برای بیننده بسیار آسان می شود .

در بازسازی ساختمان به سبک مدرن اصول زیباشناسی که شامل تعادل توازن ، ایستایی ، ترکیب رنگی های درست و اصولی و تناسب است به خوبی رعایت می شود .

بازسازی ویلا به سبک مدرن چه ملزوماتی دارد ؟

این سبک به دلیل ایجاد ظاهری ساده و به دور از طرح های شلوغ و پیچیده و همچنین به دلیل استفاده از رنگ های روشن باعث ایجاد خطای دید شده و باعث می‌ شود که فضای شما بزرگ تر از آنچه که هست به نظر آید . بنابراین اگر فضای ویلای شما کوچک می باشد ، توصیه ما به شما عزیزان استفاده از سبک مدرن برای طراحی ویلا است .

  • انتخاب رنگ

انتخاب رنگ یکی از مهمترین انتخاب ها در طراحی داخلی به شمار می رود . زیرا علاوه بر این که بر روی روحیه افراد تاثیر چشمگیری می گذارد ، باعث زیباتر شدن فضاهای داخلی نیز می گردد .

در سبک مدرن نسبت به دیگر سبک و از جمله سبک کلاسیک به اصطلاح دست شما برای انتخاب رنگ بازتر میباشد و میتوانید از انواع رنگ های گوناگون برای طراحی دکوراسیون داخلی فضای ویلای خود استفاده کنید .

از پرکاربردترین رنگها در طراحی فضاهای مدل می توان به رنگ سفید طوسی خاکی قهوه ای ، بژ ، سبز ، مشکی و … اشاره کرد .

بازسازی ویلا به سبک مدرن چه ملزوماتی دارد ؟

رنگ‌ سفید پرکاربردترین رنگ در سبک مدرن می باشد .

در ترکیب رنگ باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ ها در کنار هم ترکیب زیبا و جذابی را ایجاد کنند و تعادل بصری مناسبی ایجاد شود .

  • نورپردازی

به طور کلی در طراحی به سبک مدرن توجه زیادی به بهره گیری از نور طبیعی در فضاهای داخلی می گردد .

در طراحی ویلا به سبک مدرن به دلیل استفاده از پنجره های یکسره و وسیع ویلا ارتباط خوبی با فضای اطراف پیدا می‌ کند و به ایجاد جلوه های مدرن تر در ظاهر ویلا کمک شایانی می‌ کند .

علاوه بر آن به دلیل وجود این پنجره ها در طول روز نور طبیعی مناسبی به فضاهای داخلی راه پیدا می کند و نور مورد نیاز از طریق نور طبیعی تامین می گردد و برای شب نیز از نورپردازی مصنوعی استفاده می‌ شود .

برای نورپردازی ویلاهای مدرن اغلب از نورهای سقفی ، دیواری ، زمینی ، نقطه‌ ای و نور های مخفی استفاده می شود .

  • عدم پیچیدگی در طراحی پلان ویلا

در واقع می‌ توان گفت که پلان ویلا هایی که به سبک مدرن طراحی شده‌ اند ، بسیار آسان تر درک می شود این پلان‌ها دارای ارتباط منطقی و بدیهی با فضاهای مختلف می باشد .

علاوه بر آن به دلیل اینکه ویلاهای سبک مدرن دارای پلان های آزاد هستند ( پلان آزاد به معنای استفاده حداقلی از دیوارها می باشد ) بنابراین چیدمان آن بسیار راحت می باشد و این یک امتیاز برای افرادی می باشد که علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون و تغییر چیدمان وسایل خود دارند . تنها در چیدمان باید به این نکته توجه داشته باشید که بر خلاف سبک کلاسیک چیدمان در سبک مدرن متقارن می باشد و تنها در چیدمان باید به این نکته توجه داشته باشید که تعادل در فضا حفظ شود .

بازسازی ویلا به سبک مدرن چه ملزوماتی دارد ؟

  • انتخاب کفپوش

در طراحی داخلی ویلا های مدرن برای کفپوش اغلب از مصالح طبیعی استفاده می‌ شود . یکی از پرکاربردترین کفپوش ها در این سبک پارکت از جنس چوب می باشد . از دیگر متریال های پرکاربرد برای کفپوش می‌ توان به سرامیک نیز اشاره کرد .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات