طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی منزل و آشپزخانه طبق جدید ترین ترند های روز دنیا

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 27 آذر 1400 در ساعت 10 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به فعالیت هایی که انجام آن ها باعث زیباتر شدن و همچنین باعث طولانی تر شدن عمر ساختمان می شود بازسازی ساختمان می گویند . بازسازی می تواند به دلایل مختلفی صورت بگیرد . برای مثال می توان گفت اگر از ساخت یک ساختمان سالها بگذرد این ساختمان به خاطر دلایل متفاوت مانند مقابله با عوامل جوی ، استفاده ی بیش از حد و بدون مراقبت و انواع دلایل دیگر ، دچار آسیب شود و در این صورت بازسازی می تواند کمک کند تا آسیب ها را شناسایی کرده و آن ها رفع کنید . همچنین ممکن به دلیل به وجود آمدن سبک های جدید و شیوه های جدید در ساخت و ساز ممکن است به سلیقه ی صاحبان ساختمان نیاز به تغییر و بروزتر شدن احساس شود و در این هنگام هم بازسازی می تواند عملی کارآمد باشد .

 

دلایل مختلف برای بازسازی منزل و یا ساختمان :

  • برای ایجاد کردن تنوع

با گذشت زمان و گذر روزها ممکن است که نمای یک ساختمان و یا طراحی کلی و دکوراسیون داخلی منزل یکنواخت شده و برای افراد خانه کسل کننده بنظر برسد . به همین علت بازسازی و تغییر این فضاها و طراحی ها می تواند تاثیر مثبتی روی خانه بگذارد و فضای آن را بهتر کرده و با امروزی و جدید کردن آن ، تنوع ایجاد کرد .

  • درست کردن آسیب ها

یک ساختمان در گذر سال ها به علت کارکرد زیاد دچار آسیب هایی می شود که گاهی ممکن است ظاهری بوده و گاهی هم ممکن است سازه ای باشد . هر کدام از این آسیب ها می تواند خطرناک باشد و روی سلامتی افراد خانه و یا عابران تاثیر بگذارد . به همین علت بهتر است که آسیب های ساختمان را سریع تر شناسایی کرده و به رفع آن ها روی بیاورید . در این موقعیت بازسازی منزل و ساختمان می تواند عملی مفید باشد .

  • حذف فضای اضافه

با گذشت زمان به علت های مختلف مانند تغییر کردن صاحبان خانه و یا تغییر تعداد آن ها و یا بزرگتر شدن آن ها ممکن است که به یکسری از فضاها دیگر در خانه نیازی نباشد و به همین علت می توان با بازسازی منزل ، فضاهایی که اضافه هستند را حذف نموده و یا در کاربری آن ها تغییر ایجاد نمود .

  • اضافه کردن فضایی جدید

به همان دلایلی که ممکن است نیاز به حذف فضایی در یک ساختمان باشد ، ممکن است که نیاز به اضافه کردن فضایی جدید نیز در ساختمان باشد . به همین علت می توان با انجام عملیات بازسازی منزل فضاهای اضافه ی مورد نیاز را در صورت داشت توانایی ساختمان ایجاد نمود .

بازسازی منزل و آشپزخانه طبق جدید ترین ترند های روز دنیا

  • بیشتر کردن ارزش ساختمان

بازسازی منزل همانطور که گفتیم باعث بروز شدن ساختمان و رفع ایرادات و آسیب های آن می شود . به همین دلیل بر ارزش ساختمان می افزاید و باعث می شود تا ساختمان مانند ساختمانی نوساز و جدید جلوه دهد .

 

ترندهای بازسازی منزل از زبان شرکت معماری هیردانا :

  • استفاده ی مناسب از دیوارهای شیشه ای

یکی از کارهایی که در ساختمان سازی و بازسازی منزل و بازسازی ساختمان این روزها ترند می باشد ، استفاده از دیوارهای شیشه ای برای نمای بیرونی ساختمان می باشد . استفاده از شیشه به طور کلی در طراحی نمای مدرن و امروزی بسیار پرکاربرد می باشد و همچنین باعث داخل شدن نور به مقدار بیشتر ، لذت بردن از منظره و ویوی ساختمان در طول زمان و ... می شود .

  • استفاده از مصالح مدرن و یا شیوه های مدرن

یکی از متریال هایی که این روزها بسیار ترند می باشد ، سنگ مرمر می باشد . شما می توانید منزل و ساختمان خود را بازسازی کرده و برای نمای آن ، نمای قدیمی را کنار زده و برای نمای جدید از سنگ مرمر با استفاده از ترندهای طراحی نما ، کاری زیبا را برای آن طراحی کنید و ساختمان و منزل خود را مانند یک ساختمان نوساز کنید .

  • تبدیل پشت بام به روف گاردن

یکی از کارهایی که می توانید در بازسازی منزل و ساختمان انجام دهید ، که بسیار ترند می باشد و نیاز به هزینه ی زیادی هم ندارد تبدیل پشت بام به روف گاردن می باشد . شما می تواید با استفاده از شیوه های ساده و کم هزینه پشت بام خود را جایی مناسب برای هوا خوری و نشستن های دورهمی کنید و از منظره لذت ببرید . این فضا می تواند فضایی امن و آرامش بخش برای اعضای خانواده باشد .

  • ساخت فضاهای دنج در خانه

شما با استفاده ی درست از گوشه ها و فضاهای پرت خانه می توانید آن ها را تبدیل به مکان هایی دنج کنید . برای مثال یک گوشه را می توانید تبدیل به فضایی برای کتابخانه و کتابخوانی کنید و گوشه ای دیگر را به گل و گیاهان و عناصر تزیینی اختصاص دهید .

  • استفاده از پارکت ها و کفپوش های زیبا و ساده

یکی از کارهایی که به وسیله ی آن می توانید تغییر زیادی به وسیله ی بازسازی منزل در منزل خود ایجاد کنید تغییر کفپوش ها می باشد . استفاده از کفپوش های مدرن و ساده و کنار گذاشتن کفپوش های قدیمی باعث زیباتر و بازتر دیده شدن فضای خانه ی شما شده و همچنین تغییری بزرگ را در آن باعث می شود .

  • برداشتن دیوارها و بزرگتر و باز کردن فضاها

برعکس خانه های قدیمی که بین تمامی فضاها دیوار و در بود ، امروزه هم صاحبان خانه ها و هم مهندسین علاقه به داشتن فضاهای باز تر با دیوراها و درهای کمتری می باشند . به همین علت در بازسازی منزل می توان دیوارهایی که بین فضاهایی مانند نشیمن و پذیرایی یا غذاخوری ساخته شده اند را برداشت و یا نیم یاز از آن ها را برداشته و مانند ترندهای روز به طور مناسبی آن ها را درست کرد . به این شیوه نیز می توان تغییری اساسی در فضای داخلی منزل ایجاد نمود .

  • و ...

ترندهای روز برای بازسازی آشپزخانه :

  • ایجاد پنجره در آشپزخانه

از آنجایی که می توان آشپزخانه را قلب خانه دانست باید به نورگیری و ایجاد جذابیت ها در آن نیز توجه نمود . امروزه آشپزخانه هایی که دارای پنجره می باشند ، بسیار ترند می باشند و در بازسازی منزل اگر منزل شما پتانسیل ایجاد پنجره در آشپزخانه را دارد بهتر است که این کار را انجام دهید .

  • تغییر کابینت ها

در آشپزخانه کابینت ها بیشترین تاثیر را روی زیبایی و کارآمدی آن می گذرانند . در بازسازی آشپزخانه در وهله ی اول باید کابینت ها را تغییر داد . حال یا بدنه ی اصلی را نگه داشته و درب و رنگ و روی آن را تغییر دهید و یا کلا سبک ساخت و شیوه ی اجرای آن را مدرن و امروزی کنید . این کار می تواند تاثیر زیادی بگذارد و باعث زیباتر شدن و امروزی تر شدن خانه و آشپزخانه ی شما شود .

بازسازی منزل و آشپزخانه طبق جدید ترین ترند های روز دنیا

  • برداشتن دیوار ، در و یا اپن و ایجاد جزیره

آشپزخانه های قدیمی اغلب یا مانند یک اتاق بودن و یا با اپن از دیگر فضاها جدا می شدند . البته هنوز هم می توان در روند بازسازی اپن را به اپنی امروزی تبدیل کرد و زیبا و کارآمدترش کرد . اما امروزه اغلب آشپزخانه ها به صورت جزیره هستند . شما هم می توانید در بازسازی منزل و آشپزخانه ی خود با برداشتن اپن و تبدیل آن به جزیره و پیروی از این ترند به زیباتر و امروزی تر شدن آشپزخانه تان کمک کنید .

  • و ...

 

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ، بازسازی منزل و ساختمان می تواند به دلایل مختلفی مورد نیاز باشد . که برای هر یک از این دلایل راه حل های مختلفی وجود دارد . شما می توانید برای انجام یک بازسازی تاثیر گذار از ترندهای روز پیروی کنید و برای این کار بهتر است که با متخصصین و مهندسین یک شرکت معماری مشورت کنید . شرکت معماری هیردانا که طی سالها فعالیت خود کارهای زیاد و فوق العادی ای در سرتاسر کشور در این زمینه انجام داده است می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد .

8 / 10
از 7 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات