طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی منزل به سبک مدیترانه ای و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 19 مرداد 1400 در ساعت 16 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه انواع سبک های مختلفی در بازسازی ساختمان ها وجود دارد که افراد با توجه به اندازه فضا ، بودجه ، سلیقه شخصی و غیره می توانند یکی از آنها را برای بازسازی منزل خود استفاده کنند یکی از سبک های محبوب ، پرطرفدار و متفاوت در طراحی داخلی سبک مدیترانه ای می باشد این سبک همراه با طرح های ساده و رمانتیک کشورهای اروپای جنوبی مشاهده می شود و مشخصه های اصلی سبک مدیترانه ای استفاده از رنگ های روشن و گرم و بکارگیری گسترده از مواد طبیعی همچون چوب ، پنبه و آهن کار شده می باشد .

در بازسازی منزل به سبک مدیترانه طراح فضای ساده ، راحت ، متفاوت و زیبایی را ایجاد می کند . بنابراین می‌توان از این سبک هم برای طراحی داخلی آپارتمان و هم جهت طراحی ویلا استفاده کرد .

در حقیقت می توان گفت که این سبک یکی از نمونه های بارز زندگی روزمره آرام و شاد سواحل جنوب اروپا می باشد .

در ادامه مقاله از شرکت دکوراسیون هیرادانا به معرفی ویژگی های اصلی این سبک می پردازیم با ما همراه باشید ؛

  • ویژگی های اصلی سبک مدیترانه ای در بازسازی ساختمان

۱ _ در این سبک از مبلمان و لوازم جانبی استفاده می‌ شود که منحصراً از مواد طبیعی همچون چوب ، شیشه و سنگ و آهن کار شده باشد . در حقیقت رنگهای طبیعی و سرد باید با پارچه هایی با رنگ روشن که در فرش ، کوسن ، مبل و ... بکار میرود ترکیب زیبایی ایجاد کند .

بازسازی منزل به سبک مدیترانه ای و ویژگی های آن

۲ _ رنگ های پرکاربرد در این سبک اغلب الهام گرفته از رنگ خورشید می باشد . در حقیقت کلید طراحی فضاهای سبک مدیترانه‌ ای انتخاب صحیح رنگ ها می باشد .

الهام از تنالیته های مختلف رنگ شنهای ساحل ، سایه های بنفش کم رنگ ، آبی و ... در این سبک پرکاربرد می باشد . اما اگر به این رنگ ها علاقه ای ندارید ، می توانید از رنگ های آفتاب مانند رنگ قهوه‌ ای مایل به قرمز ، زیتونی ، زرد ، قرمز و غیره استفاده کنید .

۳ _ در بازسازی منزل به سبک مدیترانه‌ ای باید ارتفاع سقف زیاد باشد و از رنگ های مناسبی نظیر رنگ ماسه ای مات ، شیری و بژ استفاده کرد .

اگر قصد ایجاد فضایی متفاوت و زیبایی را دارید ، می‌توانید با استفاده از تیرهای چوبی عظیم سقف خانه خود را تزیین نمایید و به این ترتیب حس و حال سبک مدیترانه ای را وارد فضاهای داخلی منزل خود کنید .

برای دیوارها نیز باید به این نکته توجه داشته باشید ، که در این سبک استفاده از کاغذ دیواری مجاز نمی باشد و به جای آن برای تزیین دیوارها می توانید از رنگ‌ های زیبای روشن استفاده کنید .

۴ _ هنگام استفاده از اکسسوری ها در بازسازی به این سبک باید به این نکته توجه داشته باشید که باید از وسایل کاربردی استفاده کنید . در غیر این صورت فضای خانه شما شلوغ می شود و این سبک به کاربردی بودن و ایجاد فضاهای زیبا ، ساده و خاص شهرت دارد و تجملات و شلوغی خارج از قوانین این سبک می باشد .

۵ _ برای کفپوش می‌ توان از کاشی یا سرامیک ، چوب ، لمینت و تخته های چوبی سفید رنگ زبر استفاده کرد .

در فضاهای داخلی می‌ توان با استفاده از پرده های نازک به رنگ روشن حس زبری دیگر متریال های موجود در فضا را از بین برد . پرده هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به این سبک استفاده می‌شود اغلب ساده و به دور از طرح های رنگی و دیگر تزیینات میباشد و برای تزیینات این قسمت می‌ توانید از کتیبه های دست ساز در بالای پرده ها استفاده کنید .

بازسازی منزل به سبک مدیترانه ای و ویژگی های آن

  • بازسازی نشیمن به سبک مدیترانه

در بازسازی قسمت نشیمن به سبک مدیترانه ‌ای اول از همه به سراغ انتخاب رنگ برویم . ابتدا باید انتخاب کنید که از کدام تنالیته های رنگی میخواهید استفاده کنید . اما به طور کلی رنگ هایی مانند شنی و ماسه ای ، خاکستری ، زرد و رنگ های مایل به رنگ سفالی مناسب می باشد . از دیگر رنگ هایی که در طراحی داخلی این سبک می توانید استفاده کنید ، می توان به رنگ‌ های قرمز ، زیتونی و آبی اشاره کرد .

برای این سبک می توانید از مبلمان چوبی و یا مبلمان با عناصر ظریف و آهن کار شده استفاده کنید .

در بازسازی منزل به این سبک اغلب از یک کتابخانه کوچک استفاده می شود . برای تزیین این قسمت می‌ توانید از یک دراور استفاده کنید و روی آن را با استفاده از چراغ ها و اکسسوری های زیبای این سبک تزیین کنید .

برای تزئینات و اکسسوری های قسمت نشیمن نیز می توانید از کوسن ها و تشک های نرم با رنگ روشن و شمعدان ها و چراغ های مسی کار شده زیبا استفاده کنید .

متریال های مناسب برای انتخاب کفپوش این قسمت سنگ طبیعی ، لمینت ، تخته های چوبی نقاشی شده و سرامیک می باشد .

توصیه می‌ شود برای اینکه در فضای نشیمن خود ، حس و حال سبک مدیترانه ای را منتقل نمایید ، هرگونه صیقل دادن دیوار ها به غیر از گچ برجسته و نقاشی را حذف کنید .

9 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات