طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان و منزل با رنگ سفید و سیاه

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 5 بهمن 1398 در ساعت 17 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ ها عامل مهمی در بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی به شمار میروند . شرکت بازسازی ساختمان باید با طراحی دقیق و استفاده از علم روانشناسی و روانشناسی رنگ ها ، انتخاب های درست و مناسبی برای رنگ های سطوح خانه در بازسازی منزل داشته باشد . این خانه 240 متری دو طبقه در استراسبورگ فرانسه نمونه ی موفقی از انتخاب رنگ های جذاب برای دکوراسیون داخلی منازل است . این خانه که از سال 1900 به جای مانده است طی تعمیرات ساختمان توسط شرکت طراحی داخلی به فضایی برای زندگی یک خانواده تبدیل شده است . این آپارتمان دوبلکس در اتاق زیر شیروانی این ساختمان قدیمی قرار دارد .

1 - انتخاب رنگ ، سیاه و سفید

بازسازی ساختمان و منزل با رنگ سفید و سیاه

انتخاب های متعددی برای استفاده از رنگ در فضای داخلی خانه وجود دارد . ایده ی جسورانه و محکم معماران برای رنگ های به کار رفته در این محیط بسیار جالب است . آنها برای این کار از دو رنگ متضاد سیاه و سفید استفاه کرده اند و با ترکیب این دو رنگ ، فضاهایی دلنشین را به وجود آورده اند . این تضاد رنگی در سطوح خانه ، مبلمان و عناصر و دکوراسیون آشپزخانه خود را در فضا برجسته میکند . پله ها و کابینت ها از جنس ام دی اف های سیاه هستند و یک فضای نگهداری و انبار وسایل مکعبی درست روبروی پله ها در طبقه همکف قرار دارد که تماما از این متریال سیاه رنگ استفاده کرده است و در بین حجمی از رنگ های سفید قرار دارد . با نگاهی کلی یا دقیق به این خانه متوجه میشویم این ایده جسورانه طراح برای استفاده از رنگ سیاه و سفید در طراحی دکوراسیون داخلی ، به درستی در فضا نشسته است .

2 -  متریال ها : کفپوش چوبی و سنگ

بازسازی ساختمان و منزل با رنگ سفید و سیاه

متریال های این آپارتمان در کنار این دو رنگ ، کفپوش چوبی و سنگ مرمر پیشخوان در دکوراسیون آشپزخانه است . این کفپوش چوبی که با گذشت زمان به رنگ زرد و نارنجی تغییر پیدا کرده بود که نوسازی شد و تخته های کاج به روش اسکاندیناوی مورد استفاده قرار گرفته است که باعث تعدیل کردن این دو رنگ میشود و گرمای مطلوبی را در فضا پخش میکند . سنگ مرمری سفید نیز به عنوان پیشخوان برای آشپزخانه مورد استفاه قرار گرفته است. هم چنین سرامیک و کاشی نیز در سرویس بهداشتی و حمام استفاده شده است .

3 - تفکیک فضایی دو طبقه

بازسازی ساختمان و منزل با رنگ سفید و سیاه

طبقه همکف شامل فضاهای خصوصی خانه و طبقه بالایی برای فضاهای جمعی خانوادگی است . در طبقه همکف یک اتاق خواب مستر ، دو اتاق خواب برای کودکان ، یک اتاق مهمان ، اتاق کار ، کمد ها و گنجه ها و یک فضای نشمین کوچک برای تماشای تلویزیون ، وجود دارد . طبقه بالایی آپارتمان نیز شامل فضاهایی مانند آشپزخانه ، سالن غذاخوری ، فضای نشیمن و دو تراس و یک کتابخانه است.

4 - مبلمان و عناصر آپارتمان

  • فضا نشمین

مبلمان فضای نشیمن از کاناپه هایی سفید رنگ و کوسن هایی سیاه تشکیل شده است که برای ایجاد نقطه کانونی در فضا ، شومینه ای سیاه رنگ در پس زمینه ای سفید در روبروی فضای نشمین قرار دارد و یک مبل راحتی تک نفره مشکی نیز به مبلمان فضای نشیمن اضافه شده است.

  • سالن غذاخوری

در سالن غذاخوری میزی چوبی با روکش سیاه رنگ به همراه صندلی هایی سفید رنگ حضور دارند .

در بالای این فضا چراغ هایی جذاب و خاص به رنگ سیاه ، ترکیبات زیبایی را برای این قسمت پدید آورده اند .

  • آشپزخانه

آشپزخانه درست زیر جایی است که سقف کچ میشود ،  برای این منظور طراحان از این کج شدن سقف استفاده کردند و کابینت ها را به همین شکل و فرم در دکوراسیون آشپزخانه به وجود آورده اند . کابینت هایی سیاه در کنار تیرهای سقفی سفید رنگ و دیوارهایی به همین رنگ و سنگ مرمری سفید رنگ ، تضاد و هارمونی رنگی جذابی را در محیط آشپزخانه ایجاد کرده است.

بازسازی ساختمان و منزل با رنگ سفید و سیاه

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات