طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان و روش های کاهش هزینه بازسازی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 بهمن 1400 در ساعت 12 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی به هر عملی می گویند که انجام آن باعث ایجاد تغییر در ظاهر و یا بطن ساختمان و یا تعمیر آن می شود . بازسازی ساختمان و منزل می تواند به دلایل گوناگونی اتفاق بیافتد . گاهی ساختمان ها در گذر زمان دچار آسیب هایی می شوند که می تواند به دلیل شرایط اقلیمی و جوی و یا عدم استفاده یا استفاده ی نادرست از ساختمان باشد و گاهی هم به دلیل سیلقه و میل کافرما به ایجاد تغییر و بسیاری از دلایل دیگر می تواند یک ساختمان را دستخوش عملیات بازسازی کند . به هر حال بازسازی دارای مزیت هایی می باشد که از جمله ی مزیت های آن می توان به با صرفه بودن آن از نظر اقتصادی و بالا بردن ارزش ساختمان اشاره نمود .

 بازسازی ساختمان و روش های کاهش هزینه بازسازی

انواع روش های بازسازی :

  • ترمیم

اگر ساختمان در اثر گذر زمان به دلیل مقابله با عوامل جوی مانند باران ، برف و ... و یا اتفاقات طبیعی مانند زلزله ، طوفان و ... دچار آسیب هایی شده باشد می توان از روش ترمیم برای بازسازی آن استفاده نمود . البته که در ابتدا باید ساختمان را مورد بررسی قرار داد و میزان آسیب های وارد شده به آن را نیز تعیین نمود سپس عملیات بازسازی را شروع کرد . به هر حال در این روش می توان فقط قسمت های آسیب دیده را رفع مشکل کرد و این کار دارای هزینه ی کمی می باشد . اما ساختمان شما را هم از لحاظ ظاهری و هم سازه ای دارای استقامتی بیشتر می کند .

 

تعویض

یکی دیگر از روش های بازسازی منزل روش تعویض می باشد . این روش هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که صاحبان ساختمان به دلیل ایجاد تنوع و یا سلیقه و بروز تر کردن ساختمان و همچین دلیل هایی قصد بازسازی آن را داشته باشند . در این هنگام می توان آن قسمت از ساختمان و یا حتی دکوراسیون داخلی را تعویض نموده و ساختمان را جدیدتر و بروزتر کرد . که هم باعث زیباتر دیده شدن ساختمان و هم باعث ایجاد تغییرات و تنوع و بروزتر کردن آن می شود .

  • نوسازی

روش نوسازی را نیز می توان یکی دیگر از روش های بازسازی منزل و بازسازی ساختمان دانست . این روش اصولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که آسیب های وارد شده به ساختمان زیاد باشد و یا کارفرما قصد تغییر کاربری ساختمان و به طور کلی شکل آن را داشته باشد . در این زمان قسمت های مورد نظر تخریب شده و فضایی جدید جایگزین آن می شود تا برای کاربری جدید مناسب باشد .

بازسازی منزل با روش های کم هزینه :

نمی توان گفت بازسازی ساختمان بدون هیچ هزینه ای می باشد . اما به طور کلی بازسازی یک ساختمان فرسوده و انچام عملیات هایی روی آن و تبدیل آن به ساختمانی با ظاهری شیک و امروزی و استقامتی خوب بسیار با صرفه تر از خرید و یا ساخت یک ساختمان جدید از صفر می باشد . بازسازی نیز همانطور که گفتیم به طور کلی می تواند روش های متفاوتی داشته باشد که هر روش دارای هزینه های متفاوتی نیز می باشند . برای داشتن یک بازسازی کم هزینه بهتر است که یکسری نکات را در نظر گرفته و چیزهایی که تاثیری اساسی در فضای داخلی می گذرانند را دستخوش تغییرات کنیم که عبارتند از :

  • بازسازی قسمت های آسیب دیده

یکی از روش های بازسازی که می تواند هزینه ی کمی را در بر بگیرد ولی تاثیر زیادی بگذارد ، تعمیر قسمت هایی که آسیب دیده اند . به این صورت که فقط این قسمت ها را ترمیم کرده و به دیگر قسمت های ساختمان کاری نداشته باشیم . در این صورت هم ساختمان ایمن تر شده و زیبایی دوباره ی خود را به دست می آورد و هم هزینه ی زیادی را بر دوش کارفرما نمی گذارد .

  • تغییر رنگ دیوارها

رنگ دیوارها را می توان یکی از تاثیرگذارترین چیزها در زیبایی محیط داخلی خانه دانست . در بازسازی منزل خوب است که برای ایجاد تنوع رنگ دیوارها را تغییر داده و اگر قرار است دکوراسیون داخلی نیز تغییر یابد متناسب با آن ها دیوارها رنگ آمیزی کنید تا همه چیز در هماهنگی با یکدیگر پیش برود . این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی در رنگ و روی محیط داخلی خانه تان بگذارد .

  • تغییر در شکل نورپردازی

تغییر قاب پنجره ها و یا حتی تغییر چراغ های داخلی برای تغییر شکل نورپردازی می تواند تاثیر زیادی هم در شکل داخلی خانه و هم در حال و هوا و رنگ و روی فضاهای داخلی بگذارد . با عوض کردن چراغ های قدیمی و جایگزینی آن ها با لوسترهای مدرن و چراغ های جدید می توان جلوه ای زیبا به فضای داخلی بخشید .

  • تغییر کابینت ها

کابینت ها را می توان یکی از تاثیرگذارترین عناصر در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون آشپزخانه دانست . در بازسازی منزل یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه نمود همین کابینت ها می باشند . تغییر کابینت ها حال یا به صورت کلی یا برای کمتر کردن هزینه ها فقط تغییر درب و بدنه ی آن ها می تواند تاثیر خوبی روی ظاهر آشپزخانه بگذارد . کابینت های جدیدتر و مدرن تر دارای سادگی و در عین حال زیبایی و دوام بیشتری می باشند و می توانند جلوه ای شیک به فضای آشپزخانه و خانه ی شما ببخشند .

  • تغییر پریزها

پریزها را می توان یکی از جزیی ترین عناصر داخل خانه دانست که کمتر کسی به آن ها توجه می کند . اما اگر به آن ها توجه نموده و زیبایی آن ها را در نظر بگیریم ، می تواند تاثیر خوبی در خانه بگذارد . پریزهای قدیمی اغلب عاری از زیبایی بوده و صرفا کاربردی بوده اند اما هم اکنون پریزهایی ساده و شیک در بازار یافت می شوند که با وجود کوچکی خود تاثیری بزرگ در دکوراسیون داخلی دارند . به همین دلیل در بازسازی منزل و بازسازی ساختمان خود حتما این نکته را در نظر بگیرید .

  • تغییر پوشش سطوح مختلف

پوشش سطوح مختلف یکی از تاثیر گذارترین نکات در زیبایی و شیک بودن و حتی استحکام آن می باشد . در گذشته کف ساختمان ها را با سرامیک و دیوارها را صرفا با رنگ سفید و یا کاغذ دیواری های ساده می پوشانند . اما هم اکنون می توان از پارکت ها یا سرامیک های مناسب برای پوشش کف و از رنگ ها و کاغذ دیواری های شیک برای پوشاندن دیوارها استفاده نمود و به طور کلی با کمترین هزینه رنگ و رو و جلوه ی فضاهای داخلی ساختمان را دستخوش تغییر کرد .

  • و ...

 بازسازی ساختمان و روش های کاهش هزینه بازسازی

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید بازسازی ساختمان عملیاتی است برای تعمیر و ایجاد تغییر در ساختمان ها که می تواند روش های متفاوتی نیز داشته باشد . از هر روش برای دلایل متفاوتی استفاده می شود که باید طبق نظر متخصصین صورت بگیرد . همچنین بازسازی می تواند شامل هزینه هایی بشود که از کم تا هزینه های بسیار بالا را می توان در این بازه قرار داد . با توجه به بودجه ی خود و با مشورت با یک شرکت بازسازی باید بهترین انتخاب و روش ها را برای بازسازی ساختمان خود انتخاب کنید تا با کمترین هزینه بتوان کارهایی تاثیر گذار را انجام داد . شرکت معماری هیرادانا که یکی از شرکت های مطرح در زمینه ی معماری و بازسازی در سطح کشور و حتی کشورهای همسایه می باشد دارای کارنامه ای پربار می باشد . مهندسین این شکرت کارهای زیادی در زمینه های مختلف معماری از بازسازی منزل ، بازسازی ساختمان ، طراحی ویلا ، طراحی نما ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون اداری و ... در سرتاسر ایران و کشورهای اطراف انجام داده اند و دارای تجربه ی کافی برای قبول پروژه های مختلف می باشند . شما با پسردن پروزه ی خود به مهندسین این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش و با کیفیت آن مطمئن باشید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات