طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی ساختمان هتل های قدیمی چه اهمیتی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 5 مرداد 1400 در ساعت 9 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان هتل های قدیمی شیوه ای است که از دیرباز متداول و مرسوم بوده است . از آنجا که هتل ، ساختمانی است که به طور مداوم مورد استفاده در سطح وسیع قرار می گیرد ، لازم است در طی بازه زمانی مشخص و معینی در جهت تعمیر و نوسازی آن اقدام گردد  به خصوص طراحی نما ی آن . در غیر این صورت ، رونق هتل رو به افول نهاده و سودآوری آن کاهش خواهد یافت .

برای داشتن هتلی که در طی زمان ، زبان زد خاص و عام باشد ، به روز کردن طراحی داخلی آن کاملا ضروری است . البته بازسازی ساختمان هتل صرفا محدود به طراحی دکوراسیون داخلی آن نمی شود و باید به انجام اصلاحات در تاسیسات و همچنین طراحی نمای بیرونی هتل نیز دقت فراوانی شود .

بازسازی ساختمان هتل های قدیمی چه اهمیتی دارد ؟

بازسازی تدریجی ساختمان هتل

یکی از شیوه های مرسوم در نگهداری هتل ، بازسازی تدریجی المان هایی است که نیازمند صرف وقت و توجه هستند. تعویض مبلمان ، تعمیر تاسیسات در حد مورد نیاز و یا حفاظت نمای ساختمان، راهکارهایی هستند که در بازسازی تدریجی ساختمان هتل مورد استفاده قرار می گیرند . این شیوه نگهداری هر چند از ایجاد آسیب جدی به هتل جلوگیری به عمل می آورد ؛ اما نیاز ساختمان را به استفاده از بازسازی یکباره و کلی مرتفع نمی سازد .

در این شیوه بازسازی ساختمان صرفا مبلمانی که شکسته و خراب شده اند و یا از نظر ظاهری فرم نامناسبی پیدا کرده اند ، با انواع جدیدتر و مدرن تر جایگزین می گردند . همچنین تاسیسات مورد استفاده در هتل به صورت جزئی اصلاح می شوند و تغییرات ریشه ای در این بخش صورت نمی گیرد .

بازسازی ساختمان هتل های قدیمی چه اهمیتی دارد ؟

بازسازی کلی ساختمان هتل

برای انجام بازسازی کلی هتل ، اغلب بازه های زمانی خاصی در نظر گرفته می شود و طراحی داخلی ، طراحی نما و تاسیسات هتل مورد بررسی و تجدید نظر قرار می گیرد . این کار در زمان غیر پیک سفر انجام می شود تا از سودآوری هتل کاسته نشود و مشتریان برای رزرو هتل با مشکل مواجه نگردند . لازم است برای انجام بازسازی ساختمان هتل ، تجهیزات نوین مورد بررسی قرار گیرند و در صورت نیاز از فناوری های جدید برای تامین سرمایش و گرمایش هتل استفاده شود . توجه به این پارامتر بسیار حیاتی است زیرا یکی از عوامل تعیین کننده در رضایت مشتریان هتل ، تامین دمای مطلوب در اتاق ها و سایر بخش های هتل است .

برای بازسازی بخش های داخلی هتل باید به مد روز و المان های مورد استفاده در آن دقت شود . چنانچه در بازسازی هتل ، تنها بخش های خاصی از دکوراسیون نیازمند تغییر باشند ، باید مولف هایی برای به کار گیری در فضا انتخاب شوند که در تناسب کامل با سایر عناصر موجود در فضا باشند . بهتر است برای ایجاد هماهنگی مطلوب ، در این زمینه از هنر طراحان شرکت معماری استفاده شود .

از آنجا که نمای خارجی هر ساختمان اولین معرف آن برای بیننده است ، بی توجهی به کیفیت نما سبب ایجاد ذهنیت ناخوشایند در فرد می شود و باعث منصرف شدن مشتریان از رزرو هتل می گردد . بنابراین لازم است در بازسازی ساختمان هتل های قدیمی به این مسئله توجه اساسی صورت گیرد .

بازسازی ساختمان هتل های قدیمی چه اهمیتی دارد ؟

برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان هتل های قدیمی

داشتن برنامه دقیق برای بازسازی همه منظوره هتل ، سبب بروز نتایج بهتر و جلوگیری از اتلاف منابع مالی و زمان می گردد . واضح است که صرف بازه زمانی نسبتا طولانی برای بازسازی ساختمان هتل، سبب آزردگی کارکنان و مشتریان خواهد شد .

با توجه به وسعت هتل ها و گستردگی و پیچیدگی کار بازسازی هتل ، توصیه می شود تا برای این کار از برون سپاری پروژه به شرکت معماری استفاده شود . طراحان شاغل در این شرکت ها از چند و چون کار به طور کامل آگاه هستند و باعث حصول نتایج مورد انتظار خواهند شد .

همچنین طراحی داخلی هتل با استفاده از متدهای روز دنیا بدون هماهنگی با افراد مطلع غیر ممکن است و نتیجه این قصور می تواند ایجاد آشفتگی در دکوراسیون داخلی هتل گردد . از این رو لازم است تا با مشورت با خبرگان طراحی دکوراسیون ، بازسازی ساختمان هتل را به سمت درست هدایت نموده و نتیجه مطلوب مورد نظر را کسب نمود .

باید به این نکته توجه داشته باشیم که طراحی نمای هتل اهمیت بسیار زیادی در زیبایی و ایجاد حس مثبت در مخطبان آن خواهد داشت و از نقاط قوت یک هتل میباشد و یک گروه معماری مجرب به هیچ وجه نباید از این نکته غافل شود .

7 / 10
از 10 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات