طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ایده هایی برای طراحی دکور مطب دندانپزشکی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 11 خرداد 1400 در ساعت 10 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نتایج تحقیقات اخیر ثابت کرده است که طراحی داخلی مطب دندانپزشکی می تواند احساس ناخوشایند ذهنی افراد را از بین برده و خاطرات تلخ دندانپزشکی را حذف نماید . از این رو امروزه توجه زیادی به این مبحث در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب از جانب پزشکان می شود به طوری که با ورود به مطب های دندانپزشکی فضای گرم و دلنشین به استقبال بیمار می رود و احساس ترس و دلهره را از وی دور می کند .

ایده هایی برای طراحی دکور مطب دندانپزشکی

عناصر و مولفه هایی که در طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی به کار گرفته می شوند ، در ایجاد احساس صمیمت با محیط بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل در این مقاله ایده هایی جهت طراحی مطب ارائه می شود که بر پایه عناصر متفاوت و جذابی است . دندانپزشکان می توانند با توجه به روحیات خود یکی از سبک های طراحی زیر را برای طراحی  دکوراسیون مطب خود برگزینند .

طراحی مطب بر مبنای مولفه های فرهنگی

برای بهره گرفتن از طراحی مطب به صورت خاص و منحصر به فرد می توان از مولفه های فرهنگی در دکوراسیون استفاده کرد . اینکه چه المان هایی در طراحی دکوراسیون به سبک فرهنگی باید استفاده شود ، بستگی به نظر دندانپزشک دارد و این امر ، چیزی است که از گذشته در ناخودآگاه فرد شکل گرفته است . دیدگاه فرهنگی دکتر دندانپزشک در تمام زمینه های فعالیت و عملکرد وی تاثیر خواهد گذاشت و در تمام زوایای مطب او کاملا مشهود و ملموس خواهد بود . انتخاب درست پارامترهای موجود در مطب می تواند باعث جذب بیماران شده و رضایت و همکاری قلبی پرسنل را همراه داشته باشد .

استفاده از رنگ های روشن و پر انرژی در مولفه های مطب

ایده هایی برای طراحی دکور مطب دندانپزشکی

رنگ ها تاثیر شگفت انگیزی در ایجاد فضایی آرامش بخش دارند . یکی از ایده هایی که امروزه در طراحی مطب دندانپزشکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، دیزاین فضا با استفاده از دیوارهای سفید و رنگ های بسیار روشن است که با رنگ های درخشان ترکیب شده اند . آبی، قرمز ، نارنجی و سبز رنگ های درخشانی هستند که در طراحی مطب بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند . البته طراحان شاغل در شرکت معماری استفاده از رنگ هایی که متالیک هستند را نیز برای طراحی و اجرای دکوراسیون مطب موکدا توصیه می کنند .

استفاده از نورپردازی حرفه ای

ایده هایی برای طراحی دکور مطب دندانپزشکی

استفاده از نورپردازی حرفه ای باعث ایجاد فضایی آرام بخش برای بیماران می شود . باید در طراحی دکوراسیون مطب به نوع منابع نورانی که در بخش های متفاوت از قبیل سالن انتظار و اتاق بازی کودکان استفاده می شود دقت فراوان صورت گیرد. چنانچه از نور و منابع نورانی در طراحی به صورت اصولی و دقیق استفاده شود ، آرامش و آسایش را به مراجعین القا خواهد نمود . با توجه به اینکه افرادی که به مطب های دندانپزشکی مراجعه می کنند غالبا از این محیط واهمه دارند ، نور مطلوب در کنار رنگ ایده آل ترکیب فوق العاده ای را ایجاد خواهند نمود .

به کارگیری لوازم دکوری سرگرم کننده

ضرورت وجود ابزار و لوازم سرگرم کننده در مطب های دندانپزشکی بر کسی پوشیده نیست و امروزه از این المان ها در تمامی مطب ها استفاده می شوند و تنها تفاوت موجود در میزان لوازم به کار گرفته شده و کیفیت آنها است . بسیاری از دندانپزشکان فضایی را در مطب خود به عنوان اتاق بازی کودکان طراحی می کنند و لوازم سرگرم کننده جذابی را در آن قرار می دهند به گونه ای که کودک از محیط پر تنش پیرامون خود جدا می شود و با غرق شدن در این فضا به آرامش می رسد .

طراحی داخلی مجلل مطب دندانپزشکی

ایده هایی برای طراحی دکور مطب دندانپزشکی

اخیرا در طراحی مطب ها شاهد خلق فضاهای مجلل و پر زرق و برقی هستیم که با المان های لوکس تزیین شده اند و رنگ های غالب در این فضاها اغلب طلایی و نقره ای بوده و زیبا و گیرا هستند . مبلمان به کار گرفته شده در این فضا علاوه بر جلوه بصری بسیار راحت بوده و حس قرار گرفتن در سالن انتظار مطب پزشک را به مراجعین منتقل نمی کنند . طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با این شیوه تحولی در سبک طراحی مطب پزشکان به وجود آورده است که همگام با نیاز روز بوده و با خواسته بیماران مطابقت دارد .

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات