طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش اول

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 24 خرداد 1400 در ساعت 10 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 در این مقاله از شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا به معرفی انواع کفپوش پرداخته می شود . کفپوش یک نوع پوشش پیش ساخته است که از آن برای پوشاندن کف ساختمان استفاده می شود . کفپوش ها انواع گوناگونی دارند که باید به تناسب فضای در اختیار ، نوعی از آن را که با محیط تناسب بیشتری دارد انتخاب نمود . با توجه به تنوع بازار کفپوش ها و اینکه تعویض کفپوش کاری سخت و هزینه بر است ، لازم است در مرحله گزینش این عنصر ضروری دقت فراوان صرف شود . زیرا انتخاب نادرست ، سبب کاهش بهروه وری محیط  شده و کاربر را ناچار می کند که در جهت تعویض این المان اساسی اقدام نماید .

کفپوش ها را می توان در 7 دسته متفاوت دسته بندی نمود که عبارتند از کفپوش های چوبی ، سرامیکی ، سنگ ها ، کاشی ، موزاییک ، کفپوش بتنی ، پی وی سی  و انواع فرش و موکت . کفپوش های چوبی خود مشتمل بر دو دسته پارکت ، لمینت و کفپوش بامبو می باشند که در ادامه به اختصار معرفی می گردند .

  • کفپوش های چوبی

    انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش اول

کفپوش های چوبی ایده آل ترین متریالی هستند که می توان از آن در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده نمود . این نوع کفپوش به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با طبیعت دارد ، مطلوب نظر بسیاری از معماران و طراحان می باشد . نصب این المان باعث ورود طبیعت به داخل خانه می گردد و تا حدودی کمبود ارتباط با طبیعت را برای کاربر جبران می سازد . این نوع کفپوش از تنوع رنگ و جنس برخوردار است و می توان به راحتی نوعی از آن را که با طراحی داخلی منزل همخوانی و هماهنگی بیشتری دارد را انتخاب نمود . استفاده از کفپوش های چوبی برای خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند و یا اینکه از حیوان خانگی در محیط داخل خانه نگهداری می کنند ، مناسب نیست . زیرا این دو گروه می توانند سبب ایجاد آسیب در سطح کفپوش و خرابی آن شوند .  

کفپوش های چوبی که امروزه در دسترس کاربران قرار دارند ، تحت عنوان پارکت و لمینت شناخته می شوند که متریال اصلی ساخت هر دو این عناصر چوب است . چنانچه در تولید کفپوش چوبی از چوب درختانی مانند گیلاس ، بلوط و گردو استفاده شود ، نام آن پارکت و در صورتی که ام دی اف در ساخت و تولید به کار گرفته شود ، لمینت خواهد بود . پارکت ولمینت بسیار پر کاربرد هستند و می توان از آن برای پوشش کف تمامی قسمت های منزل به جز مناطقی که رطوبت در آنها وجود دارد ، استفاده نمود .

انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش اول

نوع دیگری از کفپوش های چوبی که استفاده از آن ها به اندازه پارکت و لمینت متداول نیست ، کفپوش بامبو است . جنس این نوع کفپوش چوب نی است . بامبو از سطح مقاومت قابل قبولی برخوردار است و می توان از آن به راحتی در بازسازی ساختمان و طراحی داخلی منزل استفاده نمود . بامبو در دو رنگ کهربایی و بلوطی عرضه می شود .

  • کفپوش سرامیکی

    انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش اول

کفپوش سرامیکی پر کاربرد ترین متریالی است که از آن برای پوشش کف در طراحی داخلی  استفاده می شود . به دلیل درجه مقاومت بالای این نوع کفپوش ، به کارگیری از آن در تمام مناطق امکان پذیر است و حتی در جاهایی که تردد زیادی در آنها وجود دارد نیز از این کفپوش استفاده می شود . ماهیت سرامیک القا حس خنکی در فضا است لذا از آن در مناطق گرمسیر برای پوشاندن کف به وفور استفاده می شود ولی به کار گیری سرامیک در مناطق سردسیر مورد استقبال واقع نشده و تنها در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد . سرامیک ها در مقایسه با کفپوش های چوبی راحت تر تمیز می شوند ولی نصب آنها نیازمند صرف زمان زیادی است . لغزنده بودن سرامیک در زمانی که توسط مایعی خیس شده باشد از معایب دیگر آن است .

سرامیک ها خود به دو دسته لعابدار و بدون لعاب تقسیم می شوند که نوع لعابدار آن سطحی مثل شیشه دارد و نظافت آن آسانتر از انواع دیگر است . اما چنانچه فردی به دنبال ایجاد فضایی طبیعی در طراحی و بازسازی منزل خویش می باشد ، استفاه از سرامیک بدون لعاب او را بیشتر به هدف خود نزدیک خواهد کرد .

برای آشنایی با دیگر انواع کفپوش ، مقاله انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش دوم را مطالعه نمایید .

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات