طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع مسیر سازی در محوطه ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 16 فروردین 1400 در ساعت 10 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مسیر سازی مورد محوطه ویلا یا باغچه ویلا یا حتی باغ ویلا اهداف طرح و ساخت محوطه ویلا به خوبی محقق نخواهد شد مگر با دسترسی مناسب به فضاهای محوطه و همچنین ساختمان ویلا داشته باشیم .

انواع مسیر سازی در محوطه ویلا

در محوطه سازی ویلا نقش مسیرها فراتر از ایجاد دسترسی است ، آنها نیز ایجاد فرصت های بهتر و مناسبی را برای گردش ، مکث ، پیاده روی و استفاده و لذت بردن از فضاهای  طبیعی را امکان پذیر می کنند و به نوعی جاذبه محوطه تبدیل می‌شوند و لذت فضا را دوچندان می کنند .

انواع مسیر سازی در محوطه ویلا

  • طراحی مسیرهای سواره در محوطه

مسیر ماشین رو که از دروازه اصلی محوطه شروع می‌شود و تا پارکینگ  ساختمان ویلا ادامه می یابد ممکن است مسیری کوتاه یا طولانی باشد حال بسته به وسعت محوطه و محل قرار گرفتن ساختمان ویلا ، عرض و طول این مسیر سنجیده می شود  .

انواع مسیر سازی در محوطه ویلا

معمولاً برای ویلا های بزرگ  که دارای دکوراسیون لوکس می باشند که چندین پارکینگ دارند بهتر است تا مسیر عریض انتخاب شود تا دو ماشین بتوانند در عرض این مسیر از کنار هم عبور کنند یا اینکه مسیر جداگانه ورود و خروج داشته باشد .

بی شک توجه به این نکته بسیار مهم است که مسیر ماشین رو با عرض زیاد ساخته شود تا بیشتر فضا به پوشش های گیاهی و طبیعی و سرسبز اختصاص داده شود .

در این مسیرها مصالح می توانند مانند سنگ فرش ، آسفالت و یا بلوک های بتنی هموار باشند .

تا جایی که امکان دارد از آسفالت نباید به کاربرد زیرا کمترین هماهنگی را با محوطه ویلا دارد و منجر به تابش گرما و جذب گرمای بیشتر می شود .

به دلیل استحکام سنگ فرش و همچنین ظاهر طبیعی که به محوطه  می دهد گزینه مناسب و  منحصر به فردی به شمار می آید افزون بر این باعث اصطکاک لازم جهت کاهش سرعت اتومبیل ها و وسایل نقلیه در باغ می شود

انواع مسیر سازی در محوطه ویلا

در محوطه های باغ ویلاهای کوچک اصولاً نزدیکترین مسیر به ویلا در نظر گرفته می شود بدین دلیل که فضای کمتری را از محوطه و پوشش سرسبز اشغال کند ولی در طراحی ویلا هایی که محوطه وسیع تری دارند می‌توان با ایجاد پیچ و خم های زیاد مهمانان وارد شده به باغ را با نشان دادن محوطه سرسبز و طبیعت دل انگیز به اوج لذت بصری رساند .

قبل از ورود به پارکینگ می توان فضایی را برای گردش حول یک نقطه کانونی زیبا و جذاب  و دور زدن طراحی انجام داد .

بهتر است از گیاهانی در حاشیه مسیر ماشین رو به کار برد که حالت پخش شدگی و پراکندگی را ندارند زیرا این گیاهان آسیب پذیرند.

استفاده از بوته های شمشاد ، درختچه های زیبا و همچنین گل های رز و چمن کاری برای این مسیرها  بهتر و مناسب تر است .

  • نورپردازی محوطه ویلا

    انواع مسیر سازی در محوطه ویلا

در مسیر های محوطه سوار رو نورپردازی ها به شکل های گوناگونی انجام می شود .

 از تجهیزات بلند و پایه دار می توان به کار برد و یا در حاشیه های مسیر ، و در کف نورپردازی هایی می توان طراحی کرد که باعث ایجاد زیبایی بیشتری در محوطه می شود .

برای جذابیت بیشتر در مسیر می ‌توان از نورپردازی های متنوع تر میان فضای سبز و المان های طبیعی به کار برد .

  • طراحی پیاده رو در محوطه سازی ویلا

    انواع مسیر سازی در محوطه ویلا

تعریف پیاده راه ها بر اساس فضاهای گوناگون و المان ‌های شاخص آن همچنین فاصله آنها با یکدیگر ر و با ساختمان ویلا کامل می شود .

یک پیاده راه در محوطه یک باغ ویلا می تواند مسیری برای رسیدن به یک آلاچیق باشد یا مسیر دیگر برای رسیدن به استخر و استفاده از آن یا مسیری ممتد برای یک پیاده روی.

اجرای کارآمد یک پیاده راه جذاب در محوطه یک باغ ویلا باعث ایجاد انگیزه و جذابیت در مسیر پیاده‌روی است که افراد در آن به پیاده روی خود ادامه می دهند.

 در حاشیه پیاده راه ها بهترین مکان برای کاشت گیاهان تزئینی و زیبا و نصب نشانه های هنری است چرا که باعث مکث و تفکر افراد در پیاده روی و لذت بیشتر از محیط می شود .

انواع مسیر سازی در محوطه ویلا

شما می توانبد سایر مقالات در خصوص طراحی داخلی منزل ، دکوراسیون اداری ، طراحی مطب ، طراحی نما کلاسیک و سایر مقالات مرتبط را در وب سایت شرکت معماری هیرادانا مطالعه کنید .

 

 

 

 

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات