طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 4 مرداد 1399 در ساعت 12 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ممکن است دیگر فضای خانه برایتان تکراری شده باشد.رنگ ها،وسائل،و... با کمی تغییرات ساده میتوانید حال و هوای منزلتان را تغییر دهید.امروزه کاغذ دیواری ها جایگزین رنگ های ساده شده اند.گاهی میخواهید که منزلتان مدرن به نظر بیاید باید از کاغذ دیواری های ساده با رنگ های خنثی و نقش و نگارهای کم استفاده کنید.گاهی هم ممکن است علاقمند شلوغی و تشریفات باشید، میتوانید از رنگ های سنگین و تجملاتی که نشان دهنده سبک کلاسیک هستند در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

اول از همه باید تصمیم خود را بگیرید ه چه سبک معماری را برای بازسازی یا طراحی منزلتان میپسندید و بعد شروع به اجرای آن کنید.کارشناسان شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا سعی دارند تا در این مقاله اصول استفاده از کاغذ دیواری را به شما عزیزان به انتشار بگذارند.باما همراه باشید.

کاغذ دیواری های وینیل

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل

این کاغذ دیواری به دو دسته تقسیم میشود که هرکدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند.

1-کاغذ دیواری که از لایه وینیل در پشت آن استفاده میشود.

2-کاغذ دیواری که از لایه وینیل در روی آن استفاده میشود.

کارشناسان این حرفه طبق بررسی ها و استفاده مکرر از آنها به این نتیجه رسیده اند که استفاده از نوع دوم ماندگارتر است.

در مورد گزینه اول باید بگوییم که به دلیل اینکه شست و شوی آن راحتتر است و تمیزشدن آن راحت صورت میگیرد قاعدتا زودتر هم از روی دیوار جدا میشود.

رنگ کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل

 برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری در طراحی داخلی منزل باید دقت داشته باشید که رنگ آن با سایر وسایل همخوانی داشته باشد. بهتر است از طرح های شلوغ استفاده نکنید  زیرا طرح های ساده هیچگاه از مد نمی‌افتد. طرح‌های خاص سریع تر از بقیه طرح ها انتخاب می شوند و مدت زمان بسیاری می توانید از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کاغذ دیواری ساده و کاغذ دیواری طرح دار است یعنی ترکیب این دو با یکدیگر که باعث زیبایی منزلتان می شود .مثلاً برای دیواری که پشت تلویزیون قرار دارد یا همان نقطه کانونی منزلتان، می توانید از کاغذ دیواری با طرح ساده تری انتخاب کنید و در مقابل آن دیواری که کمترین تابلو و یا وسایل تزیینی روی آن قرار دارد را می‌توانید از  کاغذ دیواری خلوت تر استفاده کنید.

انواع نقوش روی کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل

 طرح هایی که روی کاغذ دیواری ها قرار دارد می تواند به صورت خطوط شکسته افقی عمودی و یا نقوش هندسی باشد. خطوط شکسته بهترین گزینه برای اتاق پذیرایی است زیرا انرژی را به افراد منتقل می کند.

 اما اگر علاقه مند به وجود آرامش در منزل هستید و دلتان می خواهد که دکوراسیون پذیرایی دارای آرامش  باشد می توانید از کاغذ دیواری هایی که با رنگ ها و نقوش کمرنگ و کوچک طراحی شده اند استفاده کنید.

 وجود خطوط افقی در کاغذ دیواری باعث می شود که فضای خانه بزرگتر به نظر برسد و به پهن شدن دیوار ها کمک می کند اما اگر دقت داشته باشید سقف در این حالت کوتاه تر به نظر می رسد.

 انتخاب رنگهای گرم برای کاغذ دیواری باعث ایجاد صمیمیت در بازسازی منزل می شود.

 رنگ هایی مثل آبی و سبز ایجاد خنکی و تازگی را در طراحی داخلی به وجود می آورد.

*البته نکته حائز اهمیتی که باید دقت کنید قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید دقت داشته باشید که جنس کف منزلتان چه کفپوش انتخاب شده است زیرا کاغذ دیواری باید با آن همخوانی داشته باشد.

برای فضاهایی مانند راهرو یا راه پله از چه نوع کاغذ دیواری هایی باید استفاده کنیم؟

 به دلیل شکستگی های فراوانی که در این قسمت ها وجود دارد کاغذ دیواری های طرح دار را پیشنهاد نمی کنیم و بهتر است که از کاغذ دیواری های ساده و یا راه راه برای آنها استفاده کنید که بسته به سلیقه خودتان از رنگ‌های سرد و یا گرم استفاده کنید.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل

 انواع رنگ هایی که می توانید برای کاغذ دیواری راهرو یا راه پله از آن استفاده کنیم به شرح زیر می باشد

 رنگ سفید

 رنگ قرمز

رنگ سبز مایل به زرد

 رنگ آبی

 رنگ های تک رنگ

 رنگ های خنثی

اگر خانه ما کوچک است از چه نوع کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

 خانه دارید که متراژش کوچک می باشد و سقف کوتاهی دارد بهتر است از کاغذ دیواری های عمودی و در  طیف رنگ روشن استفاده کنید. زیرا این مدلها باعث می شود که دیوارها بلندتر دیده شوند و سقف خانه شما بلندتر باشد، فضای شما بزرگتر دیده می‌شود و به بزرگ دیده شدن منزلتان کمک خواهد کرد.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات