طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با انواع لوستر های کلاسیک و مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 30 تير 1400 در ساعت 15 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لوستر یکی از انواع اکسسوری به کار رفته در طراحی داخلی است که تاثیر زیادی در خلق فضایی چشمگیر و گیرا دارد . استفاده از این عنصر در هر فضایی در دکوراسیون کلسیک و مدرن ، علاوه بر زیبایی ظاهری در تامین نور و نورپردازی نیز تاثیر شگرفی دارد . از این رو در انتخاب این المان برای هر محیطی باید دقت فراوان صورت گیرد . برای گزینش بهترین لوستر در طراحی داخلی باید به عوامل مختلفی توجه شود . متراژ فضای مورد نظر ، سبک دکوراسیون داخلی به کار رفته از جمله دکوراسیون کلاسیک و مدرن در محیط و ارتفاع سقف ، از عواملی موثر در انتخاب لوستر هستند . به عنوان مثال نصب لوسترهای بلند در فضاهایی که ارتفاع سقف آن متوسط و یا کم در نظر گرفته شده است ، بسیار ناسازگار و نامتناسب خواهد بود . این در حالی است که استفاده از همین لوستر برای محوطه لابی ، انتخابی کاملا ایده آل و هماهنگ است که ترکیب بی نظیری را ایجاد خواهد نمود .

همچنین برای انتخاب لوستر در هر فضایی باید به سبک طراحی دکوراسیون داخلی دقت شود و انواعی از لوسترها برای به کارگیری در محیط گزینش شوند که همخوانی زیادی با سبک دکوراسیون دارند . مساحت فضایی که لوستر در آن نصب خواهد شد نیز پارامتر مهمی است که در صورت بی توجهی به آن نتیجه بسیار نامطلوبی حاصل خواهد شد بخصوص در دکوراسیون کلاسیک . علاوه بر موارد یاد شده در این بخش ، عوامل دیگری نیز باید در زمان انتخاب لوستر لحاظ گردند . این امر کار انتخاب را کمی با پیچیدگی رو به رو خواهد نمود . لذا بهتر است برای تکمیل طراحی داخلی ، با مشاوران شرکت دکوراسیون مشورت صورت گیرد .

معرفی انواع لوستر

به طور کلی می توان لوسترها را در دو گروه مدرن و کلاسیک تقسیم بندی نمود . هر یک از این انواع لوستر برای نصب و به کارگیری در فضای خاصی درخور و مناسب است و چنانچه در گزینش لوستر برای هر فضا بدون توجه دست به انتخاب زده شود ، این مولفه در فضا تبدیل به عنصری ناهماهنگ خواهد شد . در این نوشتار ویژگی های لوسترهای مدرن و کلاسیک تشریح می شود تا علاقه مندان بتوانند انتخابی آگاهانه برای تکمیل دکوراسیون و طراحی داخلی منزل خود داشته باشند .

مشخصه های لوسترهای کلاسیک

مشاوران شرکت دکوراسیون استفاده از لوسترهای کلاسیک را صرفا برای نصب در دکوراسیون کلاسیک مناسب دانسته و توصیه می کنند . این نوع از لوسترها را می توان قدیمی ترین نوع لوستر عرضه شده در بازار دانست که دارای اصالت دیرینه ای هستند و در طی زمان با حفظ جلا و زیبایی فاخر خود ، از گردونه مدل های این محصول حذف نشده اند . این محصولات در ذهن عموم مردم به عنوان لوسترهای شاخه ای شناخته می شوند و در طراحی و ساخت آنها از کریستال ، شیشه ، برنز و متریال های دیگری از این دست استفاده می شود . تنوع لوسترهای کلاسیک سبب تداوم استفاده از آنها در طراحی داخلی شده است . این گروه از لوسترها جلوه فریبنده ای داشته و بسیار زیبا و با شکوه هستند .

 آشنایی با انواع لوستر های کلاسیک و مدرن

مشخصه های لوسترهای مدرن

لوسترهای مدرن به انواعی از این محصول اطلاق می گردد که در عین سادگی بسیار زیبا هستند . این گروه از محصولات وظیفه تامین نور محیط را به خوبی انجام داده و در تکمیل دکوراسیون و طراحی داخلی نیز تاثیر ویژه ای دارند . لوسترهای مدرن را می توان به راحتی در تمام بخش های منزل به کار گرفت . در این مدل از لوسترها به هیچ عنوان حباب های کریستالی و عناصر زرق و برق دار وجود ندارد و طرح کلی محصول ساده و بی پیرایه است .

 آشنایی با انواع لوستر های کلاسیک و مدرن

به کارگیری از اشکال هندسی در طراحی لوسترهای مدرن باعث ایجاد تنوع بسیار زیادی در این گروه شده است و طراحان شرکت دکوراسیون به راحتی می توانند انواع لوستر مدرن را با هر طرح و رنگ دکوراسیون هماهنگ کنند.

در ساخت این لوسترها اغلب از تکنولوژی روز استفاده می شود و لامپ های به کار گرفته شده در این محصولات علی رغم کم مصرف بودن بسیار پر نور نیز هستند . برخی از انواع لوسترهای مدرن دارای ریموت کنترل هستند که می توان نور آنها را در طی ساعات مختلف روز و متناسب با نیاز کاربران به خوبی تنظیم نمود .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات