طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با استودیو معماری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 5 ارديبهشت 1400 در ساعت 14 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت معماری هیرادانا به مبحث اشنایی با استودیو معماری می پردازیم .

معماری امروزه یکی از برترین رشته های مهندسی در تمام جهان به شمار می‌آید و مهندسان زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت می‌باشد .

معماری از زمان های قدیم تا به امروز یکی از  تاثیرگذارترین و مهمترین مقوله ها در زیبا کردن و کارآمد تر کردن فضا ها بوده و تاکنون مورد توجه مردم جهان به خصوص علاقمندان به زیبایی‌های بصری بوده است .

رشته معماری رشته ای می باشد که به صورت مداوم از زمان های قدیم تا کنون پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته است تا جایی که می توان گفت که به نقطه امروزی رسیده و میراثش برای معماران امروزی به جای مانده است .

آشنایی با استودیو معماری

در زمان های بسیار قدیم زمانی که از معماری صحبتی نمی شد ، ساختمان های بزرگ و باشکوه در ذهن همه به وجود می‌آمد که یک معمار مطرح به تنهایی آن را طراحی کرده و به دست سازندگان داده است ولی امروزه طراحی داخلی یا ساختمان معماری معمولاً توسط یک تیم انجام می شود و در آخر طرح نهایی حاصل کار چندین نفر می باشد که در کنار یکدیگر این کار را انجام داده و به نتیجه رسانده اند .

 

  • استودیو معماری

    آشنایی با استودیو معماری

طراحی معماری امروزه با گذشته تفاوت زیادی دارد و طراح معمار معمولاً در زمان گذشته یک نفر بوده ولی امروز با ایجاد یک طرح خاص و جدید که مورد توجه همه قرار بگیرد و حرفی برای گفتن داشته باشد نیازمند چند نفر مهندس معمار بر روی طرح کار بوده و در آخر پس از بحث ها ، مشورت ها ، تبادل نظرها متعدد و سنجیدن همه جوانب ، طرح ارائه شده به یک بلوغ رسیده و در آخر مورد تایید قرار بگیرد تا بتوان به مرحله اجرا رساند .

یکی از چالش های کسب و کار موفق معماری راه اندازی یک فضای اداری و دفتر کاری می باشد که مربوط با آن است چون انجام پروژه ها معمولاً به صورت تیمی و به تجهیزات بسیاری نیاز دارد این فضا استودیو معماری نام دارد . حال در ادامه به بررسی آن می پردازیم؛

  • چگونگی طراحی متناسب یک استودیو معماری

برای استودیو و آتلیه های معماری فضاهای با پلان های باز و بزرگتر بسیار مناسب می باشند به این علت که باید دفتر کار بتواند تمام تجهیزاتی که لازم دارد را برای انجام کار روزانه در خود جای دهد و فضای کافی برای یک منطقه مرکزی و میز بزرگ برای جلسات و محل ارائه پروژه ها لازم می باشد و باید فضا دارای قسمتی برای قرار گیری موقت و انبار ملزومات معماری باشد این قسمت بسیار مهم بوده و نمی‌توان اهمیت آن را ندید گرفت می‌توان گفت بدون این اتاق ، هیچ فضایی برای ذخیره سازی ماکت ها و شیت ها نمی توان داشت ، این اتاق باید حتما به اندازه کافی بزرگ باشد تا مطمئن شوید که هیچ کس بر کار و تجهیزات ذخیره شده اختلالی در آن به وجود نمی آورد  ولی با این وجود این قسمت نباید فضای باز دفتر را قطع کند .

قسمت مدیریت و جلسات رسمی تر را جدا کرده و فضای خصوصی تر در طراحی به وجود آورید تا دیگر حوزه‌ها مانند قسمت های اداری را به صورت اتاق های جدا به دور از فضای کار و طراحی قرار داد تا بدون اختلال و حواس پرتی  قسمت های دیگر به فعالیت خود ادامه دهند .

آشنایی با استودیو معماری

نور و روشنایی نکته ای دیگر می باشد که می‌توان به آن اشاره کرد در واقع بهترین دوست معماران نور می باشد به این علت که در بسیاری موارد می تواند تفاوت زیادی بین رنگ هایی که یک طرح در مقابل نور زیاد و دور از نور باشد به ویژه در کارهای گرافیکی و یا انتخاب رنگ متریال های گوناگون این موضوع باعث می شود که پروژه تحت تاثیر قرار بگیرد پس بهتر می باشد که طراحی اداری را طوری باشد که نور طبیعی مناسبی داشته باشد .

 البته روشنایی مصنوعی بسیار کمک کننده و تکمیل کننده نور طبیعی است ولی برای طراحان نور طبیعی همیشه اولویت اول می باشد باید به این نکته توجه کنید که برای هر رفلکت نور از شیشه ، متریال های متناسب   و فریم ها استفاده کنید و حتماً باید به چیدمان مبلمان مخصوصاً سمت قرارگیری مانیتورها توجه داشته باشید تا نور زیاد در طراحی داخلی اداری مخصوصاً در دفاتری که مربوط با طراحی و هنر ایجاد ایده های خلاقانه بسیار مهم می باشد و باعث می شود استودیو معماری از یکنواختی خارج شود .

باید فضا را طوری طراحی کنید تا شخصی که در آن وارد می شود از دکوراسیون فضا متوجه شود که به یک استودیو معماری آمده است .

آشنایی با استودیو معماری

  شما می‌توانید از ابزارها ، ماکت ها و یا اتود های دستی برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید و زیبایی و ایده های خلاقانه تری را برای طراحان به وجود آورید .

 

 

 

 

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات