طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

6 ساختمان با معماری نمادین از فرانک گری

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 8 مهر 1399 در ساعت 11 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معمار معروف، فرانک گری در تورنتو کانادا متولد شد. امروزه طراحی های شناخته شده او اغلب به عنوان مهمترین آثار معماری مدرن مطرح می شوند. در ادامه این مقاله  مهم ‌ترین آثار برجسته او را انتخاب کرده ایم که در ابتدا با مهم ‌ترین اثر او شروع میکنیم.

  • خانه ای در سانتا مونیکا کالیفرنیا

    6 ساختمان با معماری نمادین از فرانک گری

فرانک گری در سال ۱۹۷۸ این ساختمان را بازسازی کرده و سپس در آن زندگی کرد.

این ساختمان در سال ۱۹۲۰ ساخته شد و در سال ۱۹۷۷ این خانه را فرانک گری خریداری کرد و بعد به فکر بازسازی آن افتاد .

او برای این طراحی نمای ساختمان از فلز استفاده کرد که در سرتاسر خانه دیده می‌ شود و بسیاری از ویژگی ها و جزئیات اصلی خانه را پوشانده است.

بازسازی این خانه در سال ۲۰۱۲ برنده بیست و پنجمین جایزه معتبر انجمن معماری آمریکا گردید.

  • برجی در هانوفر آلمان

    6 ساختمان با معماری نمادین از فرانک گری

این ساختمان ۹ طبقه به سفارش شرکت خدمات و حمل و نقل این شهر توسط فرانک گری طراحی شد. برای بازسازی این ساختمان از فولاد ضد زنگ استفاده کرده اند.

 معماری و طراحی داخلی ساختمان این بنا با هدف استفاده بهینه و حداکثری از مساحت کوچک زمین واقع در آن دارای پیچش میباشد که از آن لحاظ بسیار خاص و جذاب است در واقع مانند دیگر ساختمان هایی که توسط فرانک گری طراحی شده‌اند این برج  با تکنولوژی مدرن و روز زمان خود ساخته شد.

  • سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس

    6 ساختمان با معماری نمادین از فرانک گری

می توان گفت که سفر به لس آنجلس بدون بازدید از این سالن کنسرت که یکی از مهم ترین ساختمانهای فرهنگی این شهر است تکمیل نمی ‌شود.

سالن کنسرت والت دیزنی به دلیل معماری برجسته، باغ عمومی زیبا و کنسرت های بزرگ آن به یکی از نمادهای این شهر تبدیل شده است.

معماری بی نظیر این سالن مورد تمجید و تحسین افراد قرار گرفته و در طراحی نمای مدرن این بنا از سطوح فلزی شیبدار با سبک شناخته شده این معمار معروف به کار گرفته شده است.

در واقع اولین چیزی که قبل از ورود به سالن بازدید کنندگان آن را تماشا می کنند ورق های ضد زنگ و منحنی شکل استفاده شده در طراحی نمای این ساختمان می باشد که شبیه به بادبان های نقره ای رنگ یک کشتی بزرگ می باشد.

  • موزه هنری وایسمن در مینیاپولیس

    6 ساختمان با معماری نمادین از فرانک گری

این موزه در سال ۱۹۹۳ افتتاح گردید و در سال ۲۰۱۱ با طراحی معمار معروف فرانک گری این ساختمان وسعت یافت.

این موزه که اولین موزه ای میباشد که توسط فرانک گری طراحی شده است در داخل محوطه دانشگاه مینه سوتا و در حاشیه رودخانه می سی سی پی قرار دارد.

در پیچیدگی ها و منحنی های طراحی‌ نمای این موزه هنری از فولاد صحت سنگ استفاده شده است جالب است بدانید که درد تنها حیران فرانک گری از این نرم افزار کامپیوتری استفاده نکرده است.

  • ساختمان پیتر لوئیس در کلیو لند اوهایو

    6 ساختمان با معماری نمادین از فرانک گری

این ساختمان از زمان ساخت ،سال ۲۰۰۲ ، برای دانشگاه کلیولند به عنوان مدرسه مدیریتی مورد استفاده قرار گرفت در این تصویر نمای بیرونی این ساختمان را مشاهده می کنید که در کنار نمای آجری اصلی ساختمان از نوار و تسمه های فولاد ضد زنگ استفاده شده است و طراحی داخلی آن به صورت پلان باز می باشد.

 پیتر لوئیس که  در آن زمان مدیر یک شرکت بیمه بود از معمار معروف فرانک گری خواست تا خانه  او را طراحی کند، یک خانه که مانند آن تا به آن زمان طراحی و ساخته نشده بود .

  • مرکز استاتا در ماساچوست آمریکا

    6 ساختمان با معماری نمادین از فرانک گری

ساختمان ۳۲ یا مرکز استاتا ری و ماریا یک مجموعه بزرگ دانشگاهی در دانشگاه ام آی تی می باشد که در زمینه علمی و آکادمیک، افراد معروف  در این ساختمان دفتر کاری دارند.

در ارزیابی هیجان انگیزی که مقاله نویس معماری بوستون گلوب، روبرت کمپبل انجام داد می گوید: نگاه به جزئیات معماری و طراحی این مرکز هیچ وقت تمام نمی شود.

دیوارهای به هم ریخته و منحنی  که با انحنا  و زاویه های متفاوت طراحی شده اند، ستونهای شیبدار با زاویه های خطرناک و ظاهری ترسناک ساختمان را به شکلی  نمایان می کند که انگار در حال سقوط می باشد.

به هر بخش از این ساختمان که نگاه کنید شاهد متریال های متفاوت هستید مثل سطوح فلزی آینه ای آجر و غیره انگار همه چیز بدون نقشه و بدون فکر طراحی شده است همین ویژگی خاص می‌باشد که آن را نسبت به سایر ساختمان ها متفاوت می سازد.

در پایان شما عزیزان میتوانید مقالات دیگری از شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا در باب آشنایی با معماران برجسته معاصر دنیا را در بخش مقالات سایت ما مطالعه نمایید .

 

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات