طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

10 ایده دکوراسیون مدرن منزل

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 4 آبان 1398 در ساعت 13 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تصمیم گرفته ایم تا ایده های جذابی را که در سالیان اخیر در صنعت بازسازی و تعمیرات ساختمان در زمینه های مختلف بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون لوکس ترند شده اند را در طی چندین مقاله برای شما گرد آوری کنیم ، حال در این مقاله به 10 ایده برتری که در دکوراسیون مدرن منازل موفق در جهان طراحی و اجرا شده اند میپردازیم.

1 – استفاده از رنگ های تیره

استفاده از رنگ های تیره

استفاده از رنگ های تیره و دارک به شیک شدن و جذاب شدن فضای داخلی خانه کمک فراوانی میکند . با طراحی یک سیستم نورپردازی مناسب و چیدمان درست آنها در فضا میتوان محیطی جذاب از رنگ های تیره به همراه نورهای زیبا ایجاد کرد . هم چنین میتوان با ایجاد عناصری رنگی هارمونی فضایی مناسبی را خلق کرد.

2- برجسته کردن محیط با حضور عناصر شاخص

برجسته کردن محیط با حضور عناصر شاخص

حضور عناصری که میتوانند به برجسته تر شدن فضای خانه کمک کنند ، میتواند عامل موثری بر زیبایی خانه ها باشد . این عناصر برجسته میتواند منابع نوری که طراحی خاصی دارد باشد یا یک تابلو و نقاشی رنگی و بزرگ ، آثار تزیینی و گرافیکی یا یک رنگ خاص که نظر بیننده را به خود جلب میکند .

3 – استفاده از فضای سبز و گیاهان

فضای سبز

استفاده کردن از گیاهان در بازسازی منزل میتواند عطر و رایحه ای دلنشین را  در فضا داخلی خانه پخش کند. هم چنین رنگ این گیاهان میتواند با عناصر دیگر ترکیب شود و هارمونی رنگی مناسبی را بوجود آورد . گیاهان حس سرزندگی ، تازگی و طراوت را برای اهالی خانه به ارمغان می آورد .

4 – کنتراست رنگی سیاه و سفید

کنتراست رنگی سیاه و سفید

همیشه طراحی فضایی که کنتراست رنگی در آن ایجاد شده است عامل زیبایی یک خانه به شمار میرود . اما مهمترین و اصولی ترین کنتراست رنگی مربوط به دو رنگ سیاه و سفید است که اگر این کنتراست رنگی با طراحی درست و مناسبی صورت گیرد میتواند خانه را منحصر به فرد کند .

5 – طراحی پنجره های سرتاسری و وسیع

طراحی پنجره های سرتاسری و وسیع

نور عامل مهمی در زیبایی یک خانه به شمار میرود . خانه ای که میتواند از نور طبیعی روز برای فضای داخلی اش استفاده کند ، خانه ای ایده آل است . نور طبیعی خورشید در طول روز از طلوع تا غروب آفتاب گرفته ، فضاهای متفاوتی را در داخل خانه رقم میزند . طراحی پنجره های سرتاسری و وسیع در ایجاد این فضاها نقش بسیار مهمی را دارد .

6 – استفاده از متریال های طبیعی و مناسب

استفاده از متریال های طبیعی و مناسب

متریال ها میتوانند با ترکیب درست و اصولی فضاهایی منحصر به فرد را ایجاد کنند . استفاده از متریالهایی چون سنگ طبیعی ، چوب و آجر که سه متریال اصلی در طراحی دکوراسیون منازل به شمار میروند در انواع و اقسام گونه ها و رنگ ها میتواند به خانه ها رنگ و لعاب دیگری بدهد .

7 – استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی

 استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی

همانطور که رنگ های تیره میتواند فضاهایی شیک را خلق کنند ، استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی میتواند فضاهایی جذاب را  برای دورهمی های خانوادگی ، بازی و سرگرمی ، ایجاد مهمانی های کوچک و بزرگ ایجاد کند .

8 – چیدمان درست و دقیق

چیدمان درست و دقیق

مبلمان ، عناصر ، رنگ ها ،  متریال ها و نورها همه ی عواملی هستند که در یک خانه به چشم میخورند و فضای داخلی آن را شکل میبخشند . پس بازسازی ساختمان و طراحی درست و چیدمان مناسب آنها در کنار هم میتواند تعادل را در خانه به وجود آورد که این حس تعادل و ترکیب به دلنشین شدن فضای داخلی منازل کمک فراوانی میکند .

9 – درخشندگی و تمیزی فضا

درخشندگی و تمیزی فضا

طراحی فضا با استفاده از رنگ های خالص و روشن و پرهیز از استفاده از متریال های زیاد و متنوع باعث به وجود آمدن این احساس درخشندگی و تمیزی در فضا میشود . استفاده از پالت رنگی تک رنگ یا دو رنگ برای تمیز به نظر رسیدن محیط موثر است . استفاده از نور طبیعی خورشید و منابع نوری مصنوعی مناسب برای روشنی و تمیزی فضا موثر است .

10 – استفاده از مبلمانی راحت

استفاده از مبلمانی راحت

مبلمان جز عناصر مهم طراحی هستند . استفاده از مبلمانی که بتواند سالیان زیادی دوام بیاورد و خراب نشود بسیار مهم است . اگر مبلمان استفاده شده مناسب و راحت نباشد میتواند باعث آزردگی افراد در خانه شود . پس انتخاب مبلمانی که افراد در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشند بسیار حائز اهمیت است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات