طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

10 ایده دکوراسیون داخلی مطب

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 24 مهر 1398 در ساعت 14 : 48 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تصمیم گرفته ایم تا ایده های جذابی را که در سالیان اخیر در صنعت بازسازی و تعمیرات ساختمان در زمینه های مختلف بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون لوکس ترند شده اند را در طی چندین مقاله برای شما گرد آوری کنیم ، حال در این مقاله به 10 ایده برتری که در دکوراسیون مطب موفق در جهان طراحی و اجرا شده اند میپردازیم.

1 – استفاده از رنگ های آرامش بخش

استفاده از رنگ های آرامش بخش

برای اینکه مراجعه کنندگان بتوانند با حضور در محیط ، احساس آرامش و راحتی را تجربه کنند یکی از عوامل تاثیرگذار در این قضیه استفاده از رنگ های ملایم و آرامش بخش در فضا است . استفاده از رنگ های آبی ملایم و صورتی ملایم برای رسیدن به احساس آرامش در این فضا موثر است .

2 – طراحی فضاهای انتظار جذاب

سالن انتظار

در انتظار نشستن برای رسیدن نوبت در مطب همیشه از عوامل خسته کننده و کسل کننده در این محیط هاست. برای از بین بردن این احساس ناخوشایند ، طراحی دکوراسیون اداری فضاهای انتظاری که سرگرم کننده و لذت بخش باشد ، میتواند بسیار موثر باشد و به افراد ، احساسی خوشایند بدهد . استفاده از متریال های مناسب و طراحی های جذاب این فضاهای انتظار را ممتاز میکند .

3 – تمیزی و درخشندگی فضا

تمیزی و درخشندگی فضا

برای مراجعه کنندگان به مطب ها همیشه تمیزی محیط و دوری از آلودگی بسیار مهم است . طراحی فضا با استفاده از رنگ های خالص و روشن و دوری از استفاده از متریال های زیاد و متنوع باعث به وجود آمدن این احساس رضایت از فضا میشود . استفاده از پالت رنگی تک رنگ یا دو رنگ برای تمیز به نظر رسیدن محیط موثر است . استفاده از نور طبیعی خورشید و منابع نوری مصنوعی مناسب برای روشنی و تمیزی فضا موثر است .

4 – استفاده از وسایل سرگرم کننده و بازی برای کودکان

وسایل سرگرم کننده

برای اینکه کودکانی که به همراه والدینشان به این مطب ها مراجعه میکنند بتوانند اوقات خوشی را در آنجا سپری کنند و والدین با خیال راحت از کودکانشان به کارهای خود برسند ، طراحی فضاهای بازی و سرگرمی برای کودکان میتواند نقشی تاثیر گذار داشته باشد .

5 – استفاده از عناصر گرافیکی

طراحی گرافیکی

استفاده از نقاشی و تابلو بر روی دیوارهای مطب ها میتواند به جالب تر شدن فضا کمک کند . اما با پیشرفت صنعت و تکنولوژی ، طراحی نقش ها و عناصر گرافیکی به جای تابلو و نقاشی میتواند فضا را جذاب تر و مهیج تر کند .

6 -  طراحی فضاهایی که از نور طبیعی خورشید استفاده میکنند

نور طبیعی

استفاده از شیشه های سرتاسری و بزرگ میتواند نور طبیعی خورشید را وارد فضاهای دکوراسیون داخلی اداری مطب ها بکند و فضاهایی پر نور و درخشان را برای این محیط ایجاد کند . هم چنین احساسی گرم و زنده را در این فضا ایجاد میکند تا فضایی مطبوع و راحت را برای افراد به وجود آورد .

7 – استفاده از رنگ های شاد و متنوع

استفاده از رنگ های شاد  و متنوع

استفاده از رنگ هایی که احساس شادی و نشاط را برای مراجعه کنندگان ایجاد کند در طراحی مطب ها بسیار مورد توجه معماران است . این رنگ ها میتواند در اشکال و عناصر مختلف پدیدار شود و فضاها را جذاب تر کند.

8 – حضور گیاهان در محیط

حضور گیاهان در محیط

استفاده از گیاهان متنوع و متعدد میتواند فضایی زنده و سبز را برای این مطب ها به ارمغان بیاورد . هم چنین رنگ سبز گیاهان میتواند فضا را جذاب تر کند و زیبایی فضا را افزایش دهد . علاوه بر این ، گیاهان رایحه ای مطبوع را تولید میکنند که میتواند فضا را خوشایند تر کند .

9 – استفاده از متریال چوب

طراحی دکوراسیون اداری

چوب به عنوان متریالی به کار برده میشود که میتواند نیروهای منفی را به خود جذب کند و آن را از بین ببرد . هم چنین میتواند به فضا احساسی گرم و لذت بخش را بدهد و محیط را به تعادل برساند .انتخاب چوب درست میتواند راحتی را به ارمغان بیاورد . ابعاد چوب ، نوع چوب و رنگ در طراحی بسیار حائز اهمیت است و باید متناسب با فضا آن ها را انتخاب کرد .

10 – حس آرامش

حس ارامش

یکی از روش های بازسازی و دکوراسیون  که میتواند مطب ها را آرامش بخش کند طراحی فضا به گونه ای است که مراجعه کنندگان در آن بتوانند حس کنند در خانه هستند و حس حضور در مطب و احساس ناخوشایند را به آنها القا نکند . استفاده از مبلمان مناسب فضا و چیدمان درست آنها میتواند فضای خانه را برای مراجعه کنندگان تداعی کند .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات