طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

10 ایده دکوراسیون اتاق خواب

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 1 آبان 1398 در ساعت 16 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تصمیم گرفته ایم تا ایده های جذابی را که در سالیان اخیر در صنعت بازسازی و تعمیرات ساختمان در زمینه های مختلف بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون لوکس ترند شده اند را در طی چندین مقاله برای شما گرد آوری کنیم ، حال در این مقاله به 10 ایده برتری که در دکوراسیون اتاق خواب منازل موفق در جهان طراحی و اجرا شده اند میپردازیم.

1 – استفاده از رنگ های آرامش بخش

استفاده از رنگ های آرامش بخش

یکی از ویژگی های یک اتاق خواب مناسب و خوب این است که افراد در آنجا احساس آرامش داشته باشند . یکی از عناصری که میتواند این حس آرامش را به افراد منتقل کند رنگ های آرامش بخش است . استفاده از تم رنگی ملایم که سبب آرامش میشود مانند رنگ های آبی ، صورتی و بنفش ملایم میتواند این احساس را به افراد القا کند .

2 – طراحی پنجره های بزرگ و سرتاسری

 طراحی پنجره های بزرگ و سرتاسری

حضور پنجره های بزرگ و وسیع در داخل اتاق خواب ضمن این که نور طبیعی خورشید را در طول روز وارد اتاق میکند میتواند دیدی مناسب از داخل خانه به فضای بیرون را برای اشخاص ایجاد کند . ورود نور خورشید به درخشان تر شدن و پرنور شدن اتاق خواب کمک فراوانی میکند .

3 – استفاده از نقوش و کاغذ دیواری های مناسب

استفاده از نقوش و کاغذ دیواری های مناسب

در معماری مدرن استفاده از کاغذهای دیواری در انواع و اقسام رنگ ها و مدل ها بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است . استفاده از نقش ها و کاغذ دیواری هایی که دارای طرح ها و رنگ های مناسب با دکوراسیون داخلی منزل چه در اتاق خواب والدین چه برای کودکان باشد ، میتواند فضای داخلی اتاق خواب را جذاب و دل نشین کند .

4 – استفاده از متریال های مناسب و گرم

متریال گرم

متریال های آجر و چوب جز متریال های گرم به شمار میروند و با طراحی و انتخاب جنس و رنگ مناسب این متریال ها میتوان فضایی گرم و جذاب را برای اتاق خواب ایجاد کرد . هر کدام از این متریال ها به تنهایی یا در ترکیب با متریال دیگر میتواند اثر خود را به نمایش بگذارد . هم چنین ترکیب این دو متریال با هم فضایی گرم ، پر انرژی و دل نشین را در دکوراسیون لوکس ایجاد خواهد کرد .

5 – استفاده از عناصر برجسته در اتاق

استفاده از عناصر برجسته در اتاق

استفاده از عناصر و اشیایی که به برجسته تر شدن فضا در چشم بیننده کمک میکند ، میتواند نقش مهمی در زیبا تر کردن اتاق خواب کند. مانند لامپ ها و منابع نوری به کار رفته در اتاق که میتواند دارای طرح های خاص و شیک باشد ، حضور تابلوهای نقاشی یا آثار تزیینی در اتاق که همگی میتوانند اتاق خوابی ممتاز را ایجاد کنند .

6 – سادگی در طراحی

سادگی در طراحی

گاهی اوقات لازم نیست هیچ ایده ی خاص و پیچیده ای برای زیبایی اتاق خواب در نظر داشته باشیم . گاهی یک اتای خواب ساده و مینیمال و به دور از مبلمان و متریال و رنگ های اضافه میتواند اتاقی زیبا و کارآمد را برای افراد ایجاد کند .

7 – طراحی اتاق خواب کودکان

طراحی اتاق خواب کودکان

اتاق خواب کودکان میتواند پر از ایده های بزرگ و کوچک باشد . استفاده از رنگ های شاد و مناسب کودکان ، استفاده از متریال هایی که برای کودکان مناسب تر است مانند چوب ، طراحی فضاهای بازی که جزئی از معماری اتاق باشد نه عنصری که به اتاق اضافه شود . استفاده از مدل های کارتونی و نقاشی بر روی دیوار میتواند بازسازی ساختمان و اتاق خوابی جذاب و دیدنی را برای کودکان ایجاد کند .

8 – استفاده از کنتراست رنگی

استفاده از کنتراست رنگی

استفاده از کنتراست رنگی در اتاق خواب میتواند فضا را دنج تر و دل نشین تر کند . این کنتراست میتواند توسط متریال ها ، نقوش و رنگ های به کار رفته در سطوح و مبلمان ایجاد شود .

9 – طراحی نورپردازی های اتاق

طراحی نورپردازی های اتاق

برای این منظور گزینه های روشنایی اتاق خواب را باید دسته بندی کرد . این نورپردازی های میتواند به صورت نورپردازی های مخفی سقفی و دیواری ، استفاده از لامپ ها و چراغ های سقفی و لامپ های کنار تخت خواب طراحی شوند که اگر طرحی خاص و شیک داشته باشد بر جذابیت کار افزوده میشود .

10 – استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهان

حضور گیاهان و گلدان های طبیعی در بازسازی و دکوراسیون اتاق خواب ضمن ایجاد رایحه ای خوش بو ، میتواند حس طراوت و تازگی را به افراد منتقل کند . علاوه بر آن ، حضور گلدان در فضای داخلی خانه زیبایی و جذابیت دیگری به آن میدهد .

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات