طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

10 ایده برتر در طراحی داخلی کلینیک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 22 مهر 1398 در ساعت 14 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا تصمیم گرفته ایم تا ایده های جذابی را که در سالیان اخیر در صنعت بازسازی و تعمیرات ساختمان در زمینه های مختلف بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری ، تجاری ترند شده اند را در طی چندین مقاله برای شما گرد آوری کنیم ، حال در این مقاله به 10 ایده برتری که در دکوراسیون کلینیک های موفق جهان طراحی و اجرا شده اند بپردازیم .

1. پارتیشن های مدرن شیشه ای

طراحی کلینیک

دیوار های کم نور ، پارتیشن های آینه دار و سطوح سنگی رنگین همه از ایده های جالب طراحی این کلینیک دندان پزشکی است . فضایی که بیماران بتوانند در آن احساس آرامش بکنند . پس از ورود به دندان پزشکی مراجعه کنندگان قرار ملاقات های خود را پشت یک میز سنگی مشکی با تکه های رنگی بررسی میکنند . دیوار ها مجهز به چراغ های نواری LED هستند که برای تغییر رنگ ها برنامه ریزی شده است . هم چنین پارتیشن های رنگی میتواند به زیبایی کار بیفزاید .

2. استفاده از گیاهان

طراحی کلینیک

دیوارهای قابل شستشو سفید رنگ و حضور فضاهای سبز و گیاهان متعدد در گوشه و کنار این دکوراسیون داخلی اداری کلینیک برای ایجاد فضایی آرامش بخش نقش مهمی را ایفا میکند . تاکید این کلینیک بر تغذیه و سبک زندگی سالم باعث شده است فضاهایی ویژه برای نشستن افراد در کنار هم و نوشیدن و خوردن مواد سالم و آموزش در این زمینه ایجاد شده است . هم چنین حضور گیاهان متعدد در این دفتر و ارتباط با طبیعت در پیشبرد این هدف کلینیک بسیار موثر است. نور طبیعی فراوانی که از پنجره های بلند بر روی کفپوش چوب افرا میتابد ، این فضا را به محیطی آرام برای رفاه حال مراجعه کنندگان تبدیل کرده است .

3 . رنگ های متنوع در کلینیک

طراحی کلینیک

حضور کاشی های گرافیکی سبز رنگ ، دیوار ها و سقفی تماما سبز فضایی آرامش بخش را به وجود آورده است . این یک داروخانه ای است که به کاربران این اجازه را میدهد که به صورت آنلاین داروهای خود را سفارش بدهند و مشاوره های چهره به چهره با متخصصان داشته باشند.ماهیت فضای کوچک این محیط به معنای آن است که مشتریان برخلاف داروخانه های بزرگتر که افراد را از طریق راهروهای بلند جدا میکند در این مکان میتوانند بصورت حضوری با یکدیگر و کارمندان ارتباط برقرار کنند. استفاده از رنگ سبز برای آرامش بخشیدن به مراجعه کنندگان استفاده شده است .

4 . استفاده مدرن از چوب

طراحی داخلی کلینیک

پانل های چوبی شکاف دار و نورپردازی محیط از طریق این پانل های چوبی فضایی گرم و مطبوع را در این کلینیک به وجود آورده است . استفاده از این پانل های چوبی برای احساس سبکی و راحتی فضا در نظر گرفته شده است . هم چنین این ها میتوانند واحدهای ذخیره سازی و مناطق خدماتی را پنهان کنند . طراحی تک متریال برای این کلینیک نسبتا کوچک باعث شده است این فضا بزرگتر جلوه کند . مبلمان این فضا نیز برای هماهنگی با محیط از چوب ساخته شده است تا علاوه بر این امر ، فضایی راحت تر برای نشستن مراجعه کنندگان ایجاد شود. استفاده از کفپوش های بتنی و ستون های گرد جلا داده شده باعث شده است تا نور در این فضا بهتر منعکس شود و فضایی درخشان تر ایجاد شود.

5 . ترکیب المان های طبیعی و مصنوعی

کلینیک

استفاده از فضای سبز وسیع ، قفسه های شیشه ای با بطری ها و ظرف های دارویی رنگارنگ و سنتی و حضور یک میز مرکزی در بین این قفسه ها باعث شده است تا خدمات پیشخوان های سنتی که بین مشتری و مسئول کلینیک وجود داشت از بین برود و تعامل بیشتری بین داروسازان و مشتریان ایجاد شود . این میز از چوب درختی صدساله درست شده است و یک بخش شیشه ای پر از گیاهان در حال رشد و خزه ها در روی آن جای گرفته است . استفاده از منابع نوری سقفی از جنس مس در کنار این گیاهان احساس آزاد بودن در سراسر فضا را ایجاد میکند . ترکیب ویژگی های ظاهری سنتی با فناوری و تکنولوژی های بکار رفته در تضاد است و برای تضاد بیشتر واترفورم دیوارهای داروخانه با یک بافت خشن سنگی و یک راه پله مسی مارپیچ ایجاد شده است .این داروخانه تمام کلیشه های مربوط به طراحی همچین فضاهایی را بر هم زده است .

6 . ترکیب رنگی شاد و شارپ

طراحی داخلی

استفاده از رنگ های شاد و متنوع و اشکال گوناگونی که بر روی سطوح و دیوار های اتاق های این بازسازی ساختمان کلینیک کودکان نقش بسته است ، فضایی جذاب و دلنشین را برای کودکان و دوری از ترس آنها از محیط های درمانی را ایجاد کرده است . این کلینیک با اتاق های فراوان توانسته است اتاق ها را بر حسب نیاز و موارد استفاده برای رده های سنی مختلف کودکان و کودکانی که دارای بیماری های خاص هستند ، استفاده کند به طور مثال برای اتاق های کودکان اوتیسم از رنگ های شاد تر ولی اشکال ساده تری استفاده شده است .اما طراح توانسته است به گونه ای اشکال و رنگ ها را باهم ترکیب کند تا فضاها کاملا کودکانه نباشد و بتوانند بچه هایی که سنشان بیشتر است نیز از آنجا استفاده کنند . علاوه بر رنگ ها یکی از ویژگی های تعیین کننده فضا عدم وجود نسبی وسایل پزشکی آن است و بسیاری از کابل ها و دستگاه ها در پشت پنلها پنهان شده اند تا به فضای آن کلینیک احساس در خانه بودن را برای کودکان به ارمغان بیاورد .

7 . استفاده از متریال های خاص

طراحی داخلی کلینیک

استفاده از چوب های پنبه ای سبک به عنوان دیوار های جداکننده باعث شده است ضمن زیباتر کردن این کلینیک ، نور طبیعی روز بتواند از طریق فاصله ی بین سقف تا پارتیشن به تمام فضاهای داخلی وارد شود .همچنین چینش این پارتیشنها بگونه ای است که راهروها را شکل میدهند . این متریال چوب پنبه باعث خنثی شدن رنگ های سفید قسمت های دیگر میشود و به ایجاد محیطی استریل کمک میکند .

هم چنین این چوب پنبه به عنوان عایق صدا عمل میکند ، رطوبت را تنظیم میکند و بوی بد فضا را به خود جذب میکند .

8 . استفاده از تکنولوژی روز

ایده برتر در طراحی

روزهایی که کلینیک ها اغلب مکانهایی خسته کننده و ناامید کننده بودند گذشته است و با پیشرفت تکنولوژی فضاهایی بهتری میتوان خلق کرد . به جای یک فضایی که در آن تخت های بیمارستان بصورت ردیفی در کنار هم قرار دارند در این طراحی دکوراسیون لوکس  با یک سالن بزرگ مواجهیم که هر فرد صندلی مخصوص معاینه خود را دارد تا بتواند با خیال راحت در آن استراحت کند ، مطالعه کند ، فیلم ببیند یا موسیقی گوش دهد .این تخت های یک نفره با حفظ حریم خصوصی میتواند آمار و وضعیت فعلی بیمار را در اختیار پرستاران قرار دهد تا هم نظارت و مراقبت بر روی بیماران بیشتر شود و هم به کاهش تعداد پرستاران می انجامد .

9 . حفظ ارتباط بصری مناسب با پارتیشن های مشبک    

ایده برتر در طراحی داخلی

دهانه های مربعی شبکه ای از پنجره هایی در ابعاد مختلف ضمن ایجاد ارتباط بصری بین فضاهای داخلی این دفتر در کنار مبلمان رنگی به کار برده شده در این کلینیک توانسته است فضایی دنج و راحت را برای مراجعه کنندگان بوجود آورد . این حفره ها میتوانند نظارت دکتران و کارکنان با بیماران و بالعکس را کنترل کنند .

10 . طراحی های جدید در سقف

بازسازی و دکوراسیون داخلی

با توجه به ارتفاع فضای اصلی ، مجری دکوراسیون برای ایجاد فضایی صمیمی تر ، سقفی شیبدار طراحی کرده است و دیوار های اتاق ها را کمی کوتاه کرده است تا از ویژگی های این سقف شیبدار بتوان استفاده کرد . استفاده از چوب برای این سقف و حضور منابع نوری خطی سقفی باعث شده است فضایی گرم تر و جذاب تر در این محیط ایجاد شود . اتاق های درمانی در قسمت عقب فضا قرار گرفت اند تا از دید مستقیم بر آنها جلوگیری شود . این سقف که تمام اتاق ها را پوشانده است و به این ترتیب به این محیط عمق ، روشنایی و احساس راحتی میبخشد.هم چنین چینش این اتاق ها بدون اینکه دری وجود داشته باشد  به گونه ای است که حریم هر اتاق حفظ میشود و جلوی دید مستقیم به داخل اتاق ها را میگیرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات