طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

کفپوش مناسب برای طراحی دکوراسیون منزل قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 26 آذر 1399 در ساعت 12 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کفپوش های منزل یکی از مهم ترین متریال های طراحی داخلی منزل است که در مقاله قبلی به توضیحات یکسری از انواع آن پرداختیم ، در ادامه ی مقاله قصد داریم متریال های دیگری که در بازسازی ساختمان و طراحی داخلی استفاده می شود را معرفی کنیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

کفپوشهای سرامیکی

کفپوش های سرامیکی

این کفپوش ها یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین نوع کفپوش می باشد ، کفپوش ‌های سرامیکی از سفال و خاک رس تشکیل شده‌اند و در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب  به صورت براق و مات وجود دارد از این فراد معمولا برای بازسازی منزل خود این نوع کفپوش را ترجیح میدهند .

 این کفپوش ها دارای انواع  طرح های سنگ ، طرح چوب و طرح آجر و... موجود هستند که در طراحی داخلی منزل فضاهای مختلف متناسب با فضا و محیط می توان یکی از آنها را انتخاب کرد .

از این مدل  کفپوش ها می ‌توان برای کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی ،کاشی و سرامیک نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه و غیره استفاده کرد .

لازم به ذکر است که سرامیک ها از نظر ضریب اصطکاک ، درجه کیفیت ، مقاومت در برابر ضربه و همچنین میزان جذب آب با همدیگر متفاوت میباشد بنابراین هنگام خرید لازم است که به این نکات توجه فرمایید .

کف‌پوش ‌های سرامیکی نحوه تمیز کاری و شستشوی راحتی دارند و همچنین از دوام بالایی نیز برخوردار می باشد اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که نصب این که کفپوش ها سخت می باشد و در صورتی که زیر سازی مناسبی نداشته باشد ممکن است شکسته شود از این رو این کفپوش ها نیازمند زیرسازی یکدست و مناسب می باشد .

  1. کاشی و موزاییک

کاشی ها به دلیل اینکه ظاهری شفاف دارند یکی از پرطرفدارترین کفپوش ها در طراحی دکوراسیون منزل محسوب می شود .

به طور کلی کاشی ها و موزاییک به راحتی نظافت شده و رطوبت را جذب خود نمی کند به همین دلیل این مدل ها برای سرویس بهداشتی گزینه مناسبی می باشد .

استفاده از کاشی و سرامیک از گذشته تا به امروز رواج داشته و این کفپوش ها در ابعاد بزرگ ساخته می شود بنابراین نصب آن ها سریع انجام می گیرد .

  1. کفپوش های بتنی

    کفپوش های بتنی

یک نوع دیگر از کفپوش ها ، کفپوش های بتنی می باشد که در طرح های مختلف تولید می شود اما اغلب از این کفپوش ها برای فضاهای بیرون ساختمان مانند تراس خانه و یا حیاط ویلا استفاده می شود .

کفپوش های بتنی دارای سطحی سرد می باشند و پیشنهاد می شود در صورتیکه از این کفپوش ها استفاده میکنید  از سیستم گرمایشی کف استفاده کنید. از مزایای این کفپوش ها می توان به مقاومت در برابر حرارت و آتش سوزی و دوام و مقاومت بالا اشاره کرد علاوه بر آن این کفپوش ها مقرون به صرفه می باشد .

  1. کفپوشهای پی وی سی

پی وی سی مخففpolyvinyl chloride   می باشد این  نوع نیز یکی دیگر از انواع کفپوش های مورد استفاده در بازسازی و دکوراسیون منزل می باشد که امروزه  مورد توجه افراد قرار گرفته است .

جنس این کفپوش ها که به آنها کفپوش وینیل تیز گفته می شود از نوعی پلاستیک پر کاربرد می باشد .

 پی وی سی یک کفپوش انعطاف پذیر  می باشد که چند لایه که به همدیگر فشرده شده است تشکیل شده است و یک کفپوشی کامپوزیتی به شمار می رود .

 این مدل در انواع طرح های  ساده ، طرح چوب ، طرح سنگ ، رنگی و غیره تولید می ‌شود .

 از مزایای این کفپوش ها می توان به نصب و نگهداری راحت و دارای انواع طرح های متنوع اشاره کرد همچنین این کفپوش  مقاومت بالا با خاصیت ارتجاعی نیز دارند.

لازم به ذکر است این کفپوش  ها به دلیل اینکه نیاز به زیرسازی و همچنین چسب برای نصب دارند به سطح زیرین خود آسیب زده و متریال طبیعی ندارند .

  • آشپزخانه

    کفپوش آشپزخانه

همان طور که می دانید از آشپزخانه به عنوان قلب یک خانه یاد می ‌شود بنابراین طراحی داخلی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این فضای به نسبت پر رفت آمد باید دارای کفپوش مناسب نیز باشد. کفپوش های آشپزخانه باید دارای ویژگی هایی از جمله پایداری و ضد آب بودن باشد همچنین  نباید سطحی لغزنده و سُر داشته باشد.

 به طور  کلی می‌توان گفت که سنگ و کاشی انتخاب مناسبی برای کفپوش این فضا محسوب می‌شود .

  • فضای نشیمن

در فضای نشیمن، اتاق خواب و پذیرایی نیز می تواند انواع کفپوش های سنگ ،سرامیک ،چوب و غیره استفاده کرد در واقع سلیقه شخصی افراد و دکوراسیون مدرن یا لوکس کلی خانه شما تعیین کننده کفپوش این فضاها می باشد .

  • حمام

    کفپوش حمام

سرویس بهداشتی  مرطوب ترین فضای یک خانه می باشد بنابراین برای این فضاها باید حتما از کاشی ، سنگ طبیعی، سنگ مرمر، گرانیت و سرامیک استفاده کرد . 

شما میتوانید با مراجعه به سایت رسمی شرکت معماری هیرادانا سایر مقالات منتشر شده در رابطه با دکوراسیون داخلی ، انواع سبک های رایج در طراحی دکوراسیون ، بازسازی ساختمان و ... را مطالعه کنید .

 

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات